Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.05.2010, 21:05
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
Vuotaa polttoainetta tipottain tyhjäkäynnillä jostain pumpun juuresta, letkut jne. pitäs olla OK.. Onko ideaa mistä johtuu?
Kaasuvivun (ja sen HOLKKI) on helppo vaihtaa itte, saa samalla "haltuun" miten saa säädettyä tyhjäkäynnin kohdalleen...

Samoin voi vuotaa rungon alaosassa olevista "luukkujen" O-renkaista, samoin helpot vaihtaa!

JOS VUOTAA pumpun takapäästä, niin EHDOTTOMASTI pumppu pajalle, tarvii purkaa koko toosa ja laittaa uudet laakerit ja tiivisteet. Samalla tulee pumppu ajettua penkissä!!!

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
auton oman mittarin mukaan lataa siinä 16V.
Diodi rikki tai säädin entinen --> ja akku ihan kohta perään, kun on keittänyt sen pas...si

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
Kerää lämpimänä aika paljon painetta jäähyttimeen?
Niin pitääkin jottei keitä jo 100*C vaan 110-120*C (tämän takia korkkia EI SAA AVATA kun kone käy kuumana!!! Vedet roiskahtaa silmille!!!)

__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.05.2010, 10:51
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Perusasetus

Jeah


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Kaasuvivun (ja sen HOLKKI) on helppo vaihtaa itte, saa samalla "haltuun" miten saa säädettyä tyhjäkäynnin kohdalleen...

Samoin voi vuotaa rungon alaosassa olevista "luukkujen" O-renkaista, samoin helpot vaihtaa!

JOS VUOTAA pumpun takapäästä, niin EHDOTTOMASTI pumppu pajalle, tarvii purkaa koko toosa ja laittaa uudet laakerit ja tiivisteet. Samalla tulee pumppu ajettua penkissä!!!

Joo pittää käyttää pajalla niin ossaavat sanoa et mikä vikana.




Diodi rikki tai säädin entinen --> ja akku ihan kohta perään, kun on keittänyt sen pas...si

- Ne akut on ainaki finaalissa. Ku latas muutaman minuutin niin alko kiehuun.. Mutta ku lataa ainakin sen oman mittarin mukaan, niin menisköhän pelkkien akkujen vaiholla? Diodisiltaa ei kuulemma voi vaihtaa et pitää ostaa koko laturi könttänä. Jos tosiaan sääin rikki niin pitäs vilkkua kaikki valot mittaristossa (kuulemma)...??



Niin pitääkin jottei keitä jo 100*C vaan 110-120*C (tämän takia korkkia EI SAA AVATA kun kone käy kuumana!!! Vedet roiskahtaa silmille!!!)
OK
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.05.2010, 07:17
Mara83 Mara83 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Ristijärvi
Viestit: 151
Angry

No joo


Vaihoin noi uudet akut nytten, mutta ei vissiinkään lataa tyhjäkäynnillä ku näyttää 12.7V.. Kierroksia antaa niin nostaa melekee 16 V. Auton oman mittarin mukaan lataa koko ajan sen 16V????
Missähän ihmeessä toi vika voi olla en usko et on ainoa Hiluxi laatuaan et tekee tollasta???
Hiilet oli laturissa ainakin ihan OK. Voiko siis säätäjä olla sökö? Etten turhaan menis ostaan sitä uutta laturia ku se ei ole ihan ilimanenkaan....

Onko muuten normaalia ku kytkee akun kengät niin keskuslukitus naksahtaa sillain voimakkaasti? Alkoin tarkemmin tutkiin niin radion virta on otettu siitä samasta mistä keskuslukituksen sulake on..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.05.2010, 08:08
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mara83 Näytä viesti
Hiilet oli laturissa ainakin ihan OK. Voiko siis säätäjä olla sökö? Etten turhaan menis ostaan sitä uutta laturia ku se ei ole ihan ilimanenkaan....
Voi olla ja onkin, ellei tyhjäkäynnillä lataa ja kierroksilla työntää hullunviisiin. Yleensä laturin saa korjattua, ei tarvitse ostaa uutta. Sitten kannattaa laakeroida samalla vaivalla, ei ole kovin kallis homma, kun vertaa uuden laturin hintaan, laittaa vanhaan uudet kalut. Jos ei taidot tai kärsivällisyys riitä, niin kysele vaihtolaturia jostain autosähköpajalta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Outo latausongelma SKO Tekniikka & Jutustelu 5 08.11.2010 07:18
UAZ Latausongelma Ricambi Tekniikka & Jutustelu 15 30.10.2010 21:14
Latausongelma??? jallu80 Tekniikka & Jutustelu 11 20.01.2010 14:03
Bertan latausongelma pecosbill Tekniikka & Jutustelu 12 31.10.2005 11:29
bj40 latausongelma Rojota Tekniikka & Jutustelu 4 22.09.2005 20:06


Sivu luotu: 10:30 (GMT +2).