Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.05.2010, 19:53
ideanikkari:n Avatar
ideanikkari ideanikkari ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 04.02.03
Sijainti: Orimattila
Viestit: 593
Perusasetus

Melkein vastaavaa koettu...


Dieselistä en tiedä, mutta olin kyydissä kun kaverin Jeeppiin tuli pieni käyntihäiriö kun ajeltiin hissukseen pientä nyppylää ylös. Ihan nätisti mentiin ilman mitään vedättämistä, kun sitten suora kuutonen alkoi käydä omituisesti ja alkoi nykimään. Homma seis ja ajo taukopaikalle missä selviteltiin käynnin syytä. Venttiilikopan alta paljastui sellainen ilmestys että 1. pytyn imuventtiilin työntötanko oli lyhentynyt 50 mm ja pakoventtiilin työntötanko oli mennyt s-mutkalle. Heivattiin vain toisesta moottorista uudet puikot paikoilleen ja matka jatkui taas. Käynti oli taas normaalia, eikä muuta oiretta enää ilmaantunut.

Mietittiin sitten että mikä tuon on aiheuttanut. Eipä siihen mitään muuta keksitty että moottorille olisi joskus annettu liikaa happea ja sen lisäksi on varmaankin ollut huonot nostajat että olisi päässyt lyömään ns. "vastapalloon". Varmaa muistikuvaa ei ole tuosta Jeepin vanhasta kutosesta, mutta siinä taisi olla hydrauliset nostajat. Mitenhän lie tuossa HJ:n moottorissa?

Siis saattaisi olla jollain tavalla viallisesta nostajista/venttiilivälyksistä johtuva juttu. En tunne niin tarkasti hydraulisen nostajan sielunelämää että osaisin sanoa että miten ne voisivat mennä "tilapäisesti epäkuntoon".

__________________
__________________________________________________ ________________

"Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.05.2010, 20:18
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ideanikkari Näytä viesti
Dieselistä en tiedä, mutta olin kyydissä kun kaverin Jeeppiin tuli pieni käyntihäiriö kun ajeltiin hissukseen pientä nyppylää ylös. Ihan nätisti mentiin ilman mitään vedättämistä, kun sitten suora kuutonen alkoi käydä omituisesti ja alkoi nykimään. Homma seis ja ajo taukopaikalle missä selviteltiin käynnin syytä. Venttiilikopan alta paljastui sellainen ilmestys että 1. pytyn imuventtiilin työntötanko oli lyhentynyt 50 mm ja pakoventtiilin työntötanko oli mennyt s-mutkalle. Heivattiin vain toisesta moottorista uudet puikot paikoilleen ja matka jatkui taas. Käynti oli taas normaalia, eikä muuta oiretta enää ilmaantunut.

Mietittiin sitten että mikä tuon on aiheuttanut. Eipä siihen mitään muuta keksitty että moottorille olisi joskus annettu liikaa happea ja sen lisäksi on varmaankin ollut huonot nostajat että olisi päässyt lyömään ns. "vastapalloon". Varmaa muistikuvaa ei ole tuosta Jeepin vanhasta kutosesta, mutta siinä taisi olla hydrauliset nostajat. Mitenhän lie tuossa HJ:n moottorissa?

Siis saattaisi olla jollain tavalla viallisesta nostajista/venttiilivälyksistä johtuva juttu. En tunne niin tarkasti hydraulisen nostajan sielunelämää että osaisin sanoa että miten ne voisivat mennä "tilapäisesti epäkuntoon".
Juu ei ole hydrauliset nostajat ihan ruuvi säätö, tossa vois ollakkii ideaa et ois ollu välykset viturallaa ku edellisen rempan jälkee laitettii välykset ja ei koskaa sen jälkee tarkistettu. Kyllä sen vian on pakko sioittuu männän ja nostinkupin väliin...
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.05.2010, 08:41
komu komu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.03.05
Sijainti: Loimaa
Viestit: 205
Perusasetus

Jos nesteet menee sylinteriin koneen käydessä niin Kiertokanki menee varmasti kieroksi. Kokemuksesta voin kertoa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.05.2010, 11:42
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja komu Näytä viesti
Jos nesteet menee sylinteriin koneen käydessä niin Kiertokanki menee varmasti kieroksi. Kokemuksesta voin kertoa.
Tulee varmaan niin paljo heittoa ku mäntä on ylhäällä et silmä erottaa vai meneekö kuin tarkaksi mittailuks. Meinaan ettei tartteis alakertaa aukasta.
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.05.2010, 12:09
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mittaa joka männästä ykk kohdassa männän ja lohkon väli. Jos ei isompia eroja oo niin ei kannata alkaa aukaseen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.05.2010, 12:48
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mittaa joka männästä ykk kohdassa männän ja lohkon väli. Jos ei isompia eroja oo niin ei kannata alkaa aukaseen.
nätisti nousee joka mäntä samalle tasolle...
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.05.2010, 21:35
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Juu, kannessa kaikki ok paitsi venttiilinjouset vaihdetaan uusiin.Niitä odotellessa...
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Jeepin V8:n keinuvipu ja työntötanko (KIIRE) JussiR O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 29.01.2010 09:38
Ostetaan Ford 292cid Y-block työntötanko Aku O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 09.10.2008 08:37
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana Tekniikka & Jutustelu 17 24.04.2006 19:18
Poikki mikä poikki HansB Tekniikka & Jutustelu 7 28.02.2004 18:07
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? MäIte Health 0 05.05.2002 17:56


Sivu luotu: 20:32 (GMT +2).