![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Melkein vastaavaa koettu...Dieselistä en tiedä, mutta olin kyydissä kun kaverin Jeeppiin tuli pieni käyntihäiriö kun ajeltiin hissukseen pientä nyppylää ylös. Ihan nätisti mentiin ilman mitään vedättämistä, kun sitten suora kuutonen alkoi käydä omituisesti ja alkoi nykimään. Homma seis ja ajo taukopaikalle missä selviteltiin käynnin syytä. Venttiilikopan alta paljastui sellainen ilmestys että 1. pytyn imuventtiilin työntötanko oli lyhentynyt 50 mm ja pakoventtiilin työntötanko oli mennyt s-mutkalle. Heivattiin vain toisesta moottorista uudet puikot paikoilleen ja matka jatkui taas. Käynti oli taas normaalia, eikä muuta oiretta enää ilmaantunut. Mietittiin sitten että mikä tuon on aiheuttanut. Eipä siihen mitään muuta keksitty että moottorille olisi joskus annettu liikaa happea ja sen lisäksi on varmaankin ollut huonot nostajat että olisi päässyt lyömään ns. "vastapalloon". Varmaa muistikuvaa ei ole tuosta Jeepin vanhasta kutosesta, mutta siinä taisi olla hydrauliset nostajat. Mitenhän lie tuossa HJ:n moottorissa? Siis saattaisi olla jollain tavalla viallisesta nostajista/venttiilivälyksistä johtuva juttu. En tunne niin tarkasti hydraulisen nostajan sielunelämää että osaisin sanoa että miten ne voisivat mennä "tilapäisesti epäkuntoon".
__________________
__________________________________________________ ________________ "Pimeässä risukasassakin voi olla hyvällä mielellä" sanoo pikku filosofi minussa |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää... |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jos nesteet menee sylinteriin koneen käydessä niin Kiertokanki menee varmasti kieroksi. Kokemuksesta voin kertoa.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Tulee varmaan niin paljo heittoa ku mäntä on ylhäällä et silmä erottaa vai meneekö kuin tarkaksi mittailuks. Meinaan ettei tartteis alakertaa aukasta.
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää... |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mittaa joka männästä ykk kohdassa männän ja lohkon väli. Jos ei isompia eroja oo niin ei kannata alkaa aukaseen.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
nätisti nousee joka mäntä samalle tasolle...
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Juu, kannessa kaikki ok paitsi venttiilinjouset vaihdetaan uusiin.Niitä odotellessa...
__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Jeepin V8:n keinuvipu ja työntötanko (KIIRE) | JussiR | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 29.01.2010 09:38 |
Ostetaan Ford 292cid Y-block työntötanko | Aku | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 09.10.2008 08:37 |
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 24.04.2006 19:18 | |
Poikki mikä poikki | HansB | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.02.2004 18:07 |
Miksi poltat? Miksi kannattaa lopettaa? | MäIte | Health | 0 | 05.05.2002 17:56 |