Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.04.2010, 17:30
savu:n Avatar
savu savu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 22.01.05
Sijainti: Miehikkälä, Finland.
Viestit: 332
Perusasetus

10t kokonaispainolla verot noin 1e päivä,vakuutukset ilman bonuksia noin 800e vuodessa,katsastus 100e(ei jarrusovitteita) jos ei ole käyttöä ainahan voi poistaa tilapäisesti rekisteristä niin ei maksa mitään muuta kuin n.2x15e ja kuklutus noin 15-20l sadalla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.04.2010, 19:15
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.133
Perusasetus

Käytössä 8 tonninen Fl 6 volvo -89 hinuri. Vakuutus n.700e vuosi nolla bonuksilla ja vero n. 320e vuosi. Löpöä kuluu n. 20-25litraa satasella. Muihin kuluihin mitä tulee..niin ainahan tuollaisesta vanhassa rouskusta jotain hajoaa ,mikä nostaa kätevästi käyttökuluja vuositasolla
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.04.2010, 19:26
toyota4x4:n Avatar
toyota4x4 toyota4x4 ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 08.06.04
Sijainti: lahti
Viestit: 3.957
Perusasetus

itellä on 814 mese kuorkki aina on kerrasta tullu leima , 2x öljyt vaihettu ja flekti korjattu 2 vuoden aikana, joten aikana halpa ylläpittää. tekniikalla ajettu 100tkm kuulemma. naftaa vie sen 15l/100km kantavuus 4 tonnia.plussana autos on hiappi 3.5 tonnin joka nostaa auton kyytiin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.04.2010, 19:32
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.714
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja toyota4x4 Näytä viesti
itellä on 814 mese kuorkki aina on kerrasta tullu leima , 2x öljyt vaihettu ja flekti korjattu 2 vuoden aikana, joten aikana halpa ylläpittää. tekniikalla ajettu 100tkm kuulemma. naftaa vie sen 15l/100km kantavuus 4 tonnia.plussana autos on hiappi 3.5 tonnin joka nostaa auton kyytiin.
mitäs tollaseen on vero ja vakuutus noin suunnilleen?

joo, kyllä näiden esimerkkien kautta näyttää siltä että ei aivan täysin tyrmättävä ajatus
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.04.2010, 19:39
hiski hiski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.10.06
Sijainti: Lahti, .
Viestit: 187
Perusasetus

Ja paljonko tollasen katsastus maksaa, minkälaiset jarrutestit jne?.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.04.2010, 19:52
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Kuorkissa on lisäksi se etu että lopsauttaa koukun kiinni niin kulkee jonkun onnettoman kikotin samalla ajolla jos sattuu kärry löytymään.

Se mulle on vielä epäselvää että vaikuttaako vetokuula veroihin vai ei?
Kidan kera kerroin tais olla 2 tai 3.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.04.2010, 20:36
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.915
Perusasetus

ei vaikuta koukku veroihin, kortin kanssa tarkkana
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.04.2010, 21:12
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.618
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hiski Näytä viesti
Ja paljonko tollasen katsastus maksaa, minkälaiset jarrutestit jne?.
Hinnat A-Katsastuksella seuraavat; katsastus 89€, savut 39€, jarruajo 134€ (paineilmajarrut), sitten vielä nopeudenrajoittimesta lappu joka vuosi ja piirturista joka toinen (noiden hintoja en tiedä vaikka työkseni niitäkin teen). Ja jos pomppaa leimalla sekä jarruista, että jostain muusta, niin kustantaa 39€+134€.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.04.2010, 21:29
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
välillä tulee miettineeksi että mikä olisi järkevin ja suht edullinen tapa siirrellä ajokalustoa paikasta toiseen.
Siirtokilvet. Niissä maksat vain ajasta ja saa viikoksi kerrallaan.

Ja jos tulee kalusto rikkoja niin silloin kannattaa turvautua johonkin samalla tavalla ajattelevaan kaveriin ja maksaa vaikka reilustikkin.

Jos ostat kuorkin niin osta joku semmonen jossa on neste jarrut niin ei tule sitä jarrusovitusrumbaa katastuksessa. Ja jos se on bensa koneella ei ole dieseliveroa eli vieläkin maksetaan vain käytöstä.

Joku 60`luvun bensakuorkki olisi sekä hieno että seisontakustannuksiltaan edullinen ja lisäksi sillä voisi kulettaa muutakin, jos ei se traileri käy.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.04.2010, 21:44
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.741
Perusasetus

Kuinkahan tanakka vetoauto sit pitäs olla traikun kanssa. Ite retuutin 90 vuoden discolla Varkauden takaa Tampereelle traikulla 70 luvun Dodge pickupin. Dodgen konepelti oli suunilleen Discon katon tasolla. En ny muista mitä Doge painaa, mutta tuskin ihan keijukainen. Jyväskylä Tampere välissä muutamaan ylämäkeen piti tarjota kolmosta, että jakso mennä. Vauhtia ei tehnyt mieli hakea alamäissä kun pakkasta oli joku 5 astetta ja tihuutti vettä.
Kiisseliä meni noin 11,3 sataselle. Siittä vajaa puolet oli tyhjällä kärryllä.
Tosin tästäkin huolimatta oma suosikki olisi kuorkki. Varmasti pitemmällä reissulla paras ja mukavin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 01.05.2010, 07:12
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.714
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Hinnat A-Katsastuksella seuraavat; katsastus 89€, savut 39€, jarruajo 134€ (paineilmajarrut), sitten vielä nopeudenrajoittimesta lappu joka vuosi ja piirturista joka toinen (noiden hintoja en tiedä vaikka työkseni niitäkin teen). Ja jos pomppaa leimalla sekä jarruista, että jostain muusta, niin kustantaa 39€+134€.
onko nopeuden rajoittimissa mitään ikärajajuttuja vai vaaditaanko se kaikkiin kuorma-autoiksi merkittyihin? ja entäs piirturi, pitääkö sellainen olla myös yksityiskäytössä olevissa autoissa?

kyllä siirtokilvetkin on olleet harkinnassa mutta siinäkin on oma vaivansa kun tältä kylältä ei sellaisia saa, pitäs ajaa Leppävirran eteläiselle slummialueelle varkauteen niinkin paljon kuin 20 km niitä hakemaan. ja kalustovaurion sattuessa on edelleen sama ongelma että millä romut kotiin.

traileria varten veturista sen verran että pitäis olla laki jotta alle 150hv tai alle 4L koneilla ei saa nyhtää mitään jarrullista, ja auton paino vähintään 2000kg
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Järkevin tapa Hiluxin etukardaanin kunnostamiseen? Morjenz Tekniikka & Jutustelu 14 23.01.2009 09:03
Järkevin tapa korottaa patukkaa knockout Tekniikka & Jutustelu 23 28.04.2008 19:36
Oikea tapa laskea mäki Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 16 31.03.2005 16:13
Mikä paras tapa hakee korkoo(ei pankista) mikkot Tekniikka & Jutustelu 15 22.03.2005 16:45
Itsemurhista paras tapa... MiCA Health 0 21.10.2002 01:39


Sivu luotu: 20:11 (GMT +2).