![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Menee lämmöt tappiin kun joko syöttää virtaa tai maadoittaa mittariston kautta, joten HIRVEESTI ÄLÄ KUORMITA johtosarjaa, saattaapi woimasawu poistua kaapelin sisältä... Annappas ensiksi maata vaikka apukaapelilla ja sitten seuraavaksi katsot startin perästä virtaliittimet, veikkaan, jotta liitin on hapantunut tai johto poikki!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Kaikki rokkaa hienosti kun laittaa virtalukon punaiseen johtoon hyppyjohdolla virtaa. Rupesin etsimään katkosta konehuoneen sulakerasian ja virtalukon välistä. Sulakkeelta virtalukolle lähtevästä punavalkoisesta johdosta löytyi yksi homeinen liitos tulipellin luota siitä kohdin, jossa alunperin on sijainnut jarrujen kompura. Mikähän tuonkin liitoksen perimmäinen tarkoitus on? Korjasin liittimen jonka jälkeen virta kulkee hienosti auton sisällä olevan sulakerasian taakse asti. Ennen liittimen korjausta tällä välillä oli melko paljon jännitehäviötä.
Virta ei silti halua kulkea virtalukonpohjalle saakka. Täytyy seuraavaksi purkaa auton sisällä oleva sulakerasia irti ja tutkia mitä se on syönyt. Onko kellään ollut ongelmia sulakerasian takana näinkin uudessa Jeepissä? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tossa sun tapauksessa voisiko olla mahdollista että siellä rattiakselissa oleva mikä-lie-osa olla rikki tai kulunut? Englanniksi kutsuvat nimellä clockspring, ja se tietääkseni välittää sähköä tuolta virtalukolta ja viikseltä ainakin osittain. En ole koskaan tuota rattiputkea ja rattia irrotellut niin pitkälle että tietäisin miten iso homma on tarkistaa...
Nyt en vain saa päähäni mihin kaikkeensen hajoaminen/ kuluminen taas vaikutti kun ei tosiaan ole omakohtaista kokemusta, mutta tuo on ollut moneen sähkövikaan syyllinen, kun tuolla Jeepforumilla ovat XJ:n outoja virtalukkoon ja viikseen liittyviä sähkövikoja selvittäneet. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kellojousihan on ratin ja rattiputken välissä, autoissa joissa on enemmän kuin äänimerkinpainike ratissa (airbag, cruisen käyttökytkimet).
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
No totta töriset, tuli ajatuskatko
![]() Pitäisi koittaa haulla että mitä kaikkea sen toimimattomuus aiheutti, mutta muistini mukaan se ei kyllä liittynyt pelkästään tööttiin tai airbagiin. No, tutkitaan asiaa.. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Jeepin (AMC) 340/360/390/401 kone | SamiN | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 29.04.2009 08:26 |
Jeepin kone ongelma | GrandLeSilu | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 13.08.2007 16:09 |
Nyt Vaasaan moottorirata nimiä pitäisi saada... | samid | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2006 15:36 |
m/ jeepin 4,2l kone + laatikko | trail76 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 05.03.2006 17:19 |
MIKSI OLUTTA PITÄISI SAADA TYÖPAIKALLA? | MäIte | This And That | 0 | 10.06.2002 21:44 |