![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Autoon on siis tulossa korotus sarja. Ei ole tulossa mettässä mönkimistä varten. Vaan ulkonäkö syistä ![]() ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mutta miksi maastorenkaita ettit, jos et mettään ole menossa? Pitääkö vaan näyttää "maasturilta" vaikka ei siinä käytössä ole. Kyllähän 18-tuuman vanteille löytyy lukematon määrä katurenkaita, löytyy myös tuota kokoluokkaa olevaa. Tosin voi miettiä, että onko 12,5 tuumaa leveä se oikea katurenkaan leveys. Hailuxin alusta mielessä sanoisin, että ei. Itse valitsin 20 tuumasen vanteen ja siihen Hankookin Ventus RH06 renkaan (275/45-20 (korkeus 30")), juuri katukäyttöön. Vanteet vaan ei ole edelleenkän tulleet. Ei se 33 tuumasen kumen sisällä 18 tuuman vanne vielä kummoselta näytä, jos vain ulkonäköä hakee isommalla vanteella. Itse etsin myös jämäkkyyttä ohuemman kumen nimissä.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Ittellä on vakio 16" ja 6" leveellä peltivanteella 1998 Hiluxissa Hakkapeliitta LT 235/85/16. Kantavuusindeksi 120. Jos painetta on renkaissa kohtuullisen paljon vaikka 2,5 bar, ne on kyllä varsin jämäkät. Jämäkkyys siis riippuu paineesta.
Ei ollenkaan mitään lötköyttä mitä olisi voinut kuvitella 85 sarjalaisessa olevan. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Voihan sen nuinkin ajatella, mutta... Korkeasta kumesta ei saa oikeasti jämäkkää vaikka laittais 8 kiloa ilmaa. No jossain 80 km/h jurruttelussa on toki sama mikä siellä alla pyörii. 140 km/h kun työntää mutkaan jossa kohtuullinen heitto, niin mieleen tulee matalaprofiilikumit ja alustan ominaisuudet ihan eri lailla.
![]()
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on kokemusta vaan LN170 Hiluxista ja ainakin siinä kaikki ominaisuudet painottuu muuhun kuin katukiiturityylin ajoon. Ennen ajelin w123 300 dieselillä ja sekin oli 3,07 perällä enemmän nopean ajon maantieauto. Nakit oli henkilöautossa mm. kokoa 205/70/15 ja 215/65/15.
Ainakin tämän ikäisen Hiluxin välitykset ja kone on sopimattomat 140 km/h ajoon ja mitä isommat renkaat laittaa, sen lyhyemmät saisi välitykset olla. Miksei jos olisi säädettävä ilmajousitus, säädettävä iskunvaimennus, kuudes vaihde, isompi kone... Eikös joku VW Tuareg TDI V10 ja Toyota Landcruiser V8 oli vähän tohon tyyliin. Ehkä kolmen litran uusi Hilux on livakampi, mutta tämä vanha enempi työauto tyylinen. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
ei tässä nyt haettukkaan mitään mutkateiden kuningasta.Eli ei tarvii olla jämäkkä. Mutka teille on eri pelit sitte
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tossa on vanhempaa Hiluxia havainnollistettu eri nakeilla...
http://www.4by4.no/Tacomaindex.htm Ittellä on isoimmat nakit täl hetkel 235/85/16 eli siis 32":set. En tiedä sopisko teikäläisen tyyliin 17" vanne: http://offivaruste.com/sivu.php?id=89 Tossa vissiin 33/12,5/17 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() P.S. 33x12x5 sopii nuilla korotuksilla, oli sen sisällä mikä vanne vaan, katsos se vanteen halkaisija ei muuta renkaan kokoa tuumamitoilla. ![]()
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
OFFROAD TAPAHTUMAKALENTERI 2010 (Race calender 2010) | Saija | Tapahtumat | 23 | 11.04.2011 16:40 |
Paratiisi Offi 2010 14-16.5.2010, Kiitokset kaikille!! | oska80 | Tapahtumat | 227 | 13.06.2010 18:57 |
Hilux 2010 korotus | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 18.04.2010 18:20 |
Myydään Hilux/Nissan renkaat ja vanteet | ToniH | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 06.05.2009 18:47 |
Myydään hilux 2006 renkaat+vanteet | toyota4x4 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 2 | 24.10.2008 23:33 |