Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.04.2010, 21:36
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Oikeesti 1991 4,0HO sammui kesken ajon, lähti heti sammumisen jälkeen hetkeksi käyntiin, mutta sen jälkeen ei mitään eloa kun käänsi virta-avaimesta. Mittaristo ja kojelauta täysin pimeä, valot ja hätävilkut toimii, muuten auto täysin mykkä. Välillä merkkivalot mittaristossa palaa himmeästi. Starttaa hienosti suoraan solenoidilta, muttei tietenkään lähde käyntiin. Noin tunti ihmettelyä ja muutama pusu hiluksilla takapuskuriin että auto saadaan talliin, niin Jeeppi hörähtää hienosti käyntiin. Kokeilin noin 10 kertaa ja aina starttasi hienosti tämän jälkeen. Nyt vika on pikkasen vaikeampi paikallistaa Täytyy tarkistaa virtalukonpohja ja laatikon kupeesta se kepinasentotunnistin. Laittaako kampiaks.asentotunnistin mittariston pimeäksi, tuskin??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 27.04.2010, 22:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

CPS:n ei pitäisi hukata mitään muuta kuin kipinän, kaikki muu pelaa ihan normaalisti. Eli bensaa tulee, startti pyörittää jne...

Mutta siis kaikki pimeänä, ei yrittänytkään yhtään mitään muuta kuin vain silloin kun pisti virrat suoraan akulta startille? Eikös näissä kaikissa ole se "tapporele" mikä pimentää muun auton silloin kun startataan, jos olisi siinä jotain häikkää. Tosin ei sen pitäisi tietenkään bensansyöttöön tai moottorinohjaukseen vaikuttaa.. :-/


Tuo mainitsemasi virtalukko kyllä voisi aiheuttaa jotain tuon asteista; itsellä silloin kun kippasin sen edellisen XJ:n ja rattiputki meni poikki kun pidin jaloilla ratista tukea, niin samalla meni virtalukosta jotain. Aiheutti sen että kun käänsin heti kaatuessa virtoja pois niin ei auto edes sammunut eikä kadonnut virrat heti. Kun sitten oli hinuri raahannut auton tallin eteen ja se oli siellä tassut maata kohti, niin virta-avaimesta kun käänsi virrat päälle niin oli lähes täysi pimento käynnissä. Ei surissut bensapumppu eikä oikein mikään muukaan. Pienellä rattiputken hetkuttelulla sitten tuli eloa autoon ihan normaaliin malliin.

Äkkipäätään ei tuon lisäksi muuta tulisi mieleen kun jonkinasteinen oikosulku mikä noin totaalisen pimennyksen voisi aiheuttaa. Tosin nämä autojen sähköt on mulle aina ollut puolittaista hepreaa, joka kerta joudun töllistelemään sähkökaavioita jos on jotain enemmän normi- sähköviasta vakavempaa

edit: niin ja kepin asentotunnistinkaan ei pimennä autoa, silloin ei vain starttaa ja usein myöls pakkivalot ei toimi oikein, tai ei ollenkaan. Yksi mahdollisuus voisi tietysti olla älyboksivika, mutta vähän kaukaa haetulta kuulostaa sekin kun ei se sentään ihan kaikesta vielä tuon ikäisessä vastaa.

Viimeksi muokannut Timo_L : 27.04.2010 22:32
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.04.2010, 12:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Oikeesti 1991 4,0HO sammui kesken ajon, lähti heti sammumisen jälkeen hetkeksi käyntiin, mutta sen jälkeen ei mitään eloa kun käänsi virta-avaimesta. Mittaristo ja kojelauta täysin pimeä, valot ja hätävilkut toimii, muuten auto täysin mykkä. Välillä merkkivalot mittaristossa palaa himmeästi. Starttaa hienosti suoraan solenoidilta, muttei tietenkään lähde käyntiin. Noin tunti ihmettelyä ja muutama pusu hiluksilla takapuskuriin että auto saadaan talliin, niin Jeeppi hörähtää hienosti käyntiin. Kokeilin noin 10 kertaa ja aina starttasi hienosti tämän jälkeen. Nyt vika on pikkasen vaikeampi paikallistaa Täytyy tarkistaa virtalukonpohja ja laatikon kupeesta se kepinasentotunnistin. Laittaako kampiaks.asentotunnistin mittariston pimeäksi, tuskin??
Alkaax tulee mitään eloa kun vetää kässärin päälle tai painaa jarrua???

Tulis noin ekaksi mieleen maajohto tai sitten helpoin perusjuttu, eli akunnapa irti???

T: Duunari Mikki..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.04.2010, 14:03
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Alkaax tulee mitään eloa kun vetää kässärin päälle tai painaa jarrua???

Tulis noin ekaksi mieleen maajohto tai sitten helpoin perusjuttu, eli akunnapa irti???

T: Duunari Mikki..

Ei vaikuta jarrut mitenkään. Akuissa kengät kunnolla kiinni. Virtalukonpohja kunnossa. Avaimen kun kääntää starttiasentoon niin lämpömittari nousee punarajalle. Täytyy ettiä kytkentäkaavio ja alkaa seuraavaksi mittailemaan mihin saakka jännitettä tulee.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.04.2010, 18:44
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Avaimen kun kääntää starttiasentoon niin lämpömittari nousee punarajalle.
Taitaa mennä virtaset moottorille nyt muita reittejä kuin suunniteltua maa kaapelia pitkin !!!

Menee lämmöt tappiin kun joko syöttää virtaa tai maadoittaa mittariston kautta, joten HIRVEESTI ÄLÄ KUORMITA johtosarjaa, saattaapi woimasawu poistua kaapelin sisältä...

Annappas ensiksi maata vaikka apukaapelilla ja sitten seuraavaksi katsot startin perästä virtaliittimet, veikkaan, jotta liitin on hapantunut tai johto poikki!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.04.2010, 19:23
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Taitaa mennä virtaset moottorille nyt muita reittejä kuin suunniteltua maa kaapelia pitkin !!!

Menee lämmöt tappiin kun joko syöttää virtaa tai maadoittaa mittariston kautta, joten HIRVEESTI ÄLÄ KUORMITA johtosarjaa, saattaapi woimasawu poistua kaapelin sisältä...

Annappas ensiksi maata vaikka apukaapelilla ja sitten seuraavaksi katsot startin perästä virtaliittimet, veikkaan, jotta liitin on hapantunut tai johto poikki!!!
Lisämaadoitusta kokeiltu jo akun ja korin väliin sekä korin ja moottorin väliin, ei apua. Virtakaapelit kunnossa konehuoneen sulakerasialle saakka. Täytyy kurkistaa tonne sulakerasiaan kunhan kerkeää taas talliin. Kytkentäkaaviotkin on työkoneella ja työmaalle ei ole ollut asiaa kun sairasta lasta hoitelee kotona, muistaako joku mistä nuo kaaviot netistä löytyi?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.04.2010, 20:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Koitas tuolta...

http://www.greatlakesxj.com/tech.html
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.04.2010, 11:29
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Kaikki rokkaa hienosti kun laittaa virtalukon punaiseen johtoon hyppyjohdolla virtaa. Rupesin etsimään katkosta konehuoneen sulakerasian ja virtalukon välistä. Sulakkeelta virtalukolle lähtevästä punavalkoisesta johdosta löytyi yksi homeinen liitos tulipellin luota siitä kohdin, jossa alunperin on sijainnut jarrujen kompura. Mikähän tuonkin liitoksen perimmäinen tarkoitus on? Korjasin liittimen jonka jälkeen virta kulkee hienosti auton sisällä olevan sulakerasian taakse asti. Ennen liittimen korjausta tällä välillä oli melko paljon jännitehäviötä.

Virta ei silti halua kulkea virtalukonpohjalle saakka. Täytyy seuraavaksi purkaa auton sisällä oleva sulakerasia irti ja tutkia mitä se on syönyt. Onko kellään ollut ongelmia sulakerasian takana näinkin uudessa Jeepissä?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Jeepin (AMC) 340/360/390/401 kone SamiN O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 29.04.2009 08:26
Jeepin kone ongelma GrandLeSilu Tekniikka & Jutustelu 14 13.08.2007 16:09
Nyt Vaasaan moottorirata nimiä pitäisi saada... samid Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2006 15:36
m/ jeepin 4,2l kone + laatikko trail76 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 05.03.2006 17:19
MIKSI OLUTTA PITÄISI SAADA TYÖPAIKALLA? MäIte This And That 0 10.06.2002 21:44


Sivu luotu: 08:46 (GMT +2).