![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() mazda vs hiace hilux murikka selvityssiellä kun on mazda 2200e murikka irti missä olisi lähin hilux hiace akseli vois verrata passaako ja olisko jopa vetareiden boori sama. voisin jopa osallistua kahvipaketilla mukaan jos saatais vertailu tehtyä oisko kellään rovaniemellä 2200E murikkaa irti tai akselia saisin kyllä tuon hilux hiace murikan äkkiä tuosta irti kun akseli on viellä pajan lattialla
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nyt pitäisi jostakin löytää etuperä sileähampaisen tilalle ja välityksen puolesta näyttäisi tuo Europen murikka tai ainakin pyöräpari passaavan? Saa tarjota jos jollakulla on joutilas nurkissa. t. Jukka p 0400-viis kasi kasi yks yks kasi /yv |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nostetaanpa vanhaa aihetta. Verstaan pihalla on jo pidempään lojunut yksi B2600:n taka-aksula, jonka purin eilen varaosiksi. Mazdarangerin perästä alkoi kuulua betonimyllyn rattaan ääntelyä, eli remonttia tiedossa.
Pyörän laakerin välys säätyy napaa akseliputkeen shimmaamalla. Vetotikku menee perän keskellä olevaa "painelaakeria" vasten ja se välys säädetään sopivaksi navan ja putken välisillä shimmilevyillä. Neljä murikan ruuveista on vaarnoja, eli mutterilla kiristettyjä. Muut ruuvit on tavallisia M8 ruuveja. Kannoissa on 13mm avainväli. B2500/mazdarangerissa näkyy olevan samoin. Pikaisesti pyörittelin murikkaa ja joku n. 4.4 luokkaa oleva välitys siinä tuntuu olevan. Pitää laskea hampaat kunhan ehtii. Kaipa siinä se 4.44 on, mikä jo aiemmin mainittiin. Välitys näyttää pintapuolisesti tarkastellen aika hyväkuntoiselta, eikä välystäkään kovin paljon ole, verrattuna mazdarangeriin jo vuosia sitten. Pitää ihmetellä lisää, kun saan mazdarangerin akselin purettua ja osia vierekkäin vertailtavaksi.
__________________
Jukka |
#4
|
|||
|
|||
![]()
kovasti hiluksin/hiasen murikoita/akseleita hyväilleenä sanoisin et ei oo toyotalaisten kanssa paritteleva. Murikka varsinkin on hyvin samannäköinen mut ei oo sama,toyotan välitys suhde kokoelmakin on ihan eri,akseliputki varsinkin on erilainen.
__________________
Kaikki mikä on paskaa,on perseestä. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Vaffa veikkaus että Aisin on kummankin sukunimi mutta siinäpä ne yhtäläisyydet...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#6
|
||||
|
||||
![]()
montas booria on tikussa ja halkaisija?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
30 uraa ja n. 31mm.
__________________
Jukka |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Hiace LJ HiLux perä?Auttakkee | tomikoo | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 27.04.2010 17:39 |
hiace/hilux perä? | sami_k | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 03.08.2007 08:01 |
O: hiace 4x4 perä / hammaspyörästö | O/M/V Muut | 0 | 31.10.2005 15:02 | |
M:TOYOTA HIACE KONE,PERÄ,LOOTA.YM | O/M/V Muut | 1 | 28.03.2005 21:16 | |
Hiace 4x4 perä | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 16.01.2005 11:13 |