Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.04.2010, 21:10
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Niin ja eikös monesti ole ollut niin, että kisaan pääsee kyllä mukaan, kunhan kaaret muuten turvalliset/täyttää pääosin säännön ja sitten vain puutteet merkitään katsastuskorttiin. Seuraavaan kisaan ei sitten pääse, jos korjauksia ei ole tehty. Ainakin joskus aikaisempia tapauksia on näin käsitelty ja jos tolla uudella kaarisäännöllä mennään, niin siellä saattaa olla ihan muutama muukin auto, jossa on puutteita, koska tää kaari juttu tuntuu olleen kiristynyt nyt vähän niinkuin omassa hiljaisuudessaan

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.04.2010, 21:16
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Niin ja eikös monesti ole ollut niin, että kisaan pääsee kyllä mukaan, kunhan kaaret muuten turvalliset/täyttää pääosin säännön ja sitten vain puutteet merkitään katsastuskorttiin.
Juuri näin kuten Jare kirjoitti ja asia varmistettu riittävät "lisenssi-natsat" omaavalta henkilöltä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.04.2010, 21:19
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Niin ja eikös monesti ole ollut niin, että kisaan pääsee kyllä mukaan, kunhan kaaret muuten turvalliset/täyttää pääosin säännön ja sitten vain puutteet merkitään katsastuskorttiin. Seuraavaan kisaan ei sitten pääse, jos korjauksia ei ole tehty.
Näinhän se menee! Silloin estetään kun turvavaruste puuttuu kokonaisuudessaan, tai vaadittu korjaus on puutteellinen. Eli samat kaavat kuin "liikenne"katsastuksessa...

Pauli varmaanki tietäis asiasta paremmin!?!?

Ja näköjään tiesikin.... (ed postaus)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 24.04.2010 21:32 Perustelu: Pauli perkule, sun pitäs olla vanha ja hidas...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.04.2010, 08:32
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 259
Perusasetus

Hello everybody....
I have recived a message from the swedish motorsport associasion.
In class M, PM and P you must have protective netting OR arm straps... Free choice...
__________________
// Lasse
Ordförande i Trialförarföreningen - Sverige. Teamleader Sweden, Eurotrial.


Eli myös hihnat hyväksytään tämän vuoden EuroTrial kilpailussa!!
Kuljettaja saa itse päättää käyttääkö rannehihnoja vai verkkoja, jommat kummat oltava!

Junde
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.04.2010, 12:24
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Klaukkala, Finland.
Viestit: 259
Perusasetus

Offroadissa EI vaadita tupla oviputkia EIKÄ tupla diagonaalia!
Jos kuitenkin tehdään ristikko diagonaali tulee se liitteen mukaisesti vahvistaa.

Katto ristikkoja ei tarvitse vahvistaa, mutta jos tekee uudet kaaret niin vahvikkeet kannattaa samalla vahvistaa.

A-pilari putken vahvike on tehtävä mikäli kulmasääntö täyttyy, huomioiden siirtymäaika.

Kirjoitamme seuraaviin sääntöihin nämä puhtaaksi, eli ei suuria muutoksia vanhoihin kaarissäntöihin!


Junde
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.04.2010, 16:50
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Junde Näytä viesti
Offroadissa EI vaadita tupla oviputkia EIKÄ tupla diagonaalia!
Jos kuitenkin tehdään ristikko diagonaali tulee se liitteen mukaisesti vahvistaa.

Katto ristikkoja ei tarvitse vahvistaa, mutta jos tekee uudet kaaret niin vahvikkeet kannattaa samalla vahvistaa.

A-pilari putken vahvike on tehtävä mikäli kulmasääntö täyttyy, huomioiden siirtymäaika.

Kirjoitamme seuraaviin sääntöihin nämä puhtaaksi, eli ei suuria muutoksia vanhoihin kaarissäntöihin!


Junde
ja kelpaako diakonaali takatuissa?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.04.2010, 18:24
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.289
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
ja kelpaako diakonaali takatuissa?
Ja kelpaako 253-6 mallinen diagonaali?

Tuulilasipilareiden vahvistukset saattaa aiheuttaa vähän työtä ulkopuolisten turvakaarien kanssa..

Tarvitseeko jossain tilanteessa 253-31 kuvassa näkyviä vahvikkeita pääkaaren ja puolisivukaarien kulmaan?

Ja sitten off-road sääntöjen puolelta:

Lainaus:
Maastoautojen turvakehikko voidaan tarvittaessa rakentaa joko osittain tai kokonaan korin ulkopuolelle. Tällöin tulee kuitenkin varmistaa kaarien tukipisteiden kiinnitys myös rungon yläpintaan sekä pääkaaren ristituenta.
Mitä tuolla tarkoitetaan, mitä ja miten pitää kiinnittää rungon yläpintaan?

Lainaus:
Rungollisissa tai putkirunkoisissa maastoautoissa etu- ja takatuet saavat tulla kuormaa kantavien jousituksen tukipisteiden ulkopuolelle, kiinnitettävä tällöin suoraan runkoon.
Siis ihan suoraan runkoon putket kiinni, eikä koriin? Vai mitenkä?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.04.2010, 19:22
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Ja kelpaako 253-6 mallinen diagonaali?
Kelpaa sekä sekä SOS:in kysymä, että tämä, kohta 8.2.9 ja 8.3.2.1.1

Tuulilasipilareiden vahvistukset saattaa aiheuttaa vähän työtä ulkopuolisten turvakaarien kanssa..
Niitä ei vielä tarvita vielä.

Tarvitseeko jossain tilanteessa 253-31 kuvassa näkyviä vahvikkeita pääkaaren ja puolisivukaarien kulmaan?
Ei, ovat valinnaisia kohta 8.3.2.2

Ja sitten off-road sääntöjen puolelta:


Mitä tuolla tarkoitetaan, mitä ja miten pitää kiinnittää rungon yläpintaan?
Sillä on haettu sitä ideaa että rungon yläpinnasta menisi yksi putki vinottain korin läpi tai jollakin pulttilaippa liitoksella siihen ylhäältä tulevaan putkeen, estäisi sitä että jos auto heitetään perän tai keulan kautta katolleen, ei kaaret irtoa korin kiinnityspisteestä ja painu kasaan rutistaen auton vaan pysyvät kiinni. Toivottavasti selventi...

Siis ihan suoraan runkoon putket kiinni, eikä koriin? Vai mitenkä?
Kyllä siinä minun mielestäni niin lukee, eli runkoon. Tai (huom.) minun mielestäni voi laittaa koriin, jos siltä kohdin kori on rungossa kiinni kiinteästi, ei millään kumityyny kiinnityksellä. Pitää tuo juttu vielä tarkistaa.


Tää "lainaus" juttuhan asettelee näit miten sattuu...

Viimeksi muokannut HannuNurminen : 26.04.2010 19:24 Perustelu: kirjoitus asu
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.04.2010, 14:03
BÄLÄ BÄLÄ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.06.06
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 188
Perusasetus

Saakos noita ranneremmejä jostain valmiina vai tehdäänkö vaarivainaan vanhasta nahkavyöstä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.05.2010, 23:32
TimJus:n Avatar
TimJus TimJus ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 1.445
Perusasetus

Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.05.2010, 19:06
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

MUAHAHHAAAHAHAAAAAAAAA


Taitaa olla "kurikka" koneet AKK:n suunnalla, ku ei vastauksia kuulu kysymyksiin
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.06.2010, 09:01
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tilanne...


...on mikä kaarisääntöjen osalta...???

Lomat lähestyy, ja pitäs alkaa ryhtyy rakentamaan.....
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 08.06.2010, 05:49
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

Mulle oli tullut joku vastaus , jonka sähköpostini on hävittäny. Enkä ole tässä kerinny täälläkään pyörimään, mutta koetan tänään selvittää asiaa soittamalla.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 08.06.2010, 15:36
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

No niin, eli siis vastauksen viipyminen johtui minusta enemmän kun AKK:sta. Tosin ei sieltäkään ekalla pyynnöllä tullu mitään. Kuitenkin kanta on tämä jonka liitän suoraan sähköpostivastauksesta:

Moi
tuossa ratkaisussa korikehikko ja turvakehikko ovat sama-asia. Sääntömme taas lähtevät siitä, että ensin on kori ja siihen lisätään turvakehikko.

Tässä alla se xxx henkilön antama vastaus:
Minun mielipiteeni on, että kaarissa tulee olla säännön mukaisesti kiinnitysjalka ja korissa vastapaikka sille. Sääntö ei tunne sellaista mahdollisuutta, että runkoa käytettäisiin osana pääkaarta ja kaaren kiinnitys olisi putki-putkeen.
Offi-sääntöjä en tunne, salliiko se jollain erivapaudella jotain muuta vai pitääkö hakea TLR:stä erivapaus kyseiselle rakenteelle.

Eli tässä on siis vastannut kaksi henkilöä, ja kanta näkyy olevan tuo, MUTTA siihen on ensi vuodeksi mahdollista saada muutos, jos JUNDE saa asian hyvin esitettyä sinne valiokuntaan. Muutenkin on ollut puhetta että koetettaisiin saada noihin kaarisääntöihin jokin yhtenäinen ja yksinkertainen linja meidän lajia koskien.

SIKSI ESITÄN NYT TÄHÄN KYSYMYKSIÄ, JOITA VOIDAAN PUIDA TÄSSÄ KESÄN AIKANA HYVISSÄ AJOIN.

Meneekö triali kuskien mielestä auton kaari vaatimukset liian tiukoiksi jos tehtäisiin FOFF säännön kaarilla, mikäli AKK sen sallii?

Ruvetaanko seuraamaan suoraan Eurotrial sääntöjä, mikäli AKK sen sallii?

Onko kiinnostuneita ihmisiä muutaman henkilön "työryhmään" jossa asia käsiteltäisiin esitysvalmiiksi?

Hyviä muita ehdotuksia asian tiimoilta?

Viimeksi muokannut HannuNurminen : 08.06.2010 15:37 Perustelu: kirotusviheitä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Eurotrial 2010 karsintakilpailu 8.5 Janakkala Saija Tapahtumat 188 09.03.2015 12:54
Eurotrial 13-15.8.2010 Borås tare Tapahtumat 101 04.10.2010 22:18
kauden 2010 trial sos Tapahtumat 11 19.01.2010 17:12
Trial kaarien uudet säännöt??? Jare Tekniikka & Jutustelu 2 01.10.2009 20:53
Eurotrial säännöt? Tarzan Tekniikka & Jutustelu 41 30.01.2009 18:07


Sivu luotu: 22:55 (GMT +2).