![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Toi G-69 esimerkki on hyvä!!!!! Tuollaisia suunnitelmia kun varmaan on hieman muillakin mielessä, mut sit sääntöviilareiden kans tulee just nuo sos:n kirjoittamat kommentit vastaan. Eli oviputket on rungossa, eikä ns. kaarissa ja sama on sit pääkaaren ristikko homma ![]() ![]() ![]() ![]() Olisko näistä turvakaari säännöistä aiheellista keräillä tietoa myös vaikka muista pohjoismaista ja koittaa offiin veivata ehkä omat kaarisäännöt? Nykyäänkin taitaa tulla ongelmia, jos halutaas Suomeen ajelemaan naapurimaiden autoja, kun niiden sännöissä on poikkeamia meidän sääntöihin. Vai antaako joku pykälä lisää vapautta heille tyyliin, ajavat swedujen lisenssillä ja sen mukaisilla turvallisuussäännöillä, vaikka Suomessa jutut onkin hieman erilailla. Niin ja siis tuleeks nää nykyiset kaarisäännöt voimaan kaikkiin autoihin viimeistään 1.1.2012??? Vai saaks vanhoilla autoilla ajaa hamaan tulevaisuuteen???
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Saa jos päivittääLainaus:
Jundea tuolta ylempää lainaten: "Eli kaikki FIA hyväksytyt kaaret hyväksytään´Eurotrialeissa! Suomessa on kaariin annettu siirtymäaika seuraavasti: ennen vuotta 2009 luokitellut autot hyväksytään turvalaitteiden osalta vuoden 2008 sääntökirjan mukaisina 31.12.2011 asti!" ________________ Antanee vastauksen tuohon sun kysymykseesi ![]() Tulkitsisin tuon siirtymäajan siten, että sen jälkeen kaaret on päivitettävä uuden säännön mukaisiksi. Ne jotka nyt rakentaa autojaan tehnevät niistä sellaiset, että ovat vielä vuonna 2012 sääntöjenmukaisia niin ei tartte purkaa ja kasata ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
kyllä oli melkonen yllätys noitten lisämääräysten osalta ku pitkästä aikaa rupes kattelee noita akk kaarisääntöjä. omasta mielestä ne säännöt rupee olee turhan monimutkaiset ja tiukat tähän meijän lajiin. ku tommonen perus 6-piste kehikko diagonaalilla, katto putkilla ja ovi putkella on kyllä ihan riittävä näihin touhuihin. foffin kaarisääntöjä ku kattelee ne on tehty yksinkertasek ja helppo lukusiks. ei tarvii olla mitaan raamattua mistä pitää selata 10 kertaa sivuja edes takas ettimässä mihin joku 2.4.3.8.9 kohta viittaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
g69:sin tapaisia kaaria itsekkin meinattiin mut tuo oviputki homma on pieni ongelma, ois vaan niin pirun helppo vaihtaa kaaret, vaikka kesken kisan, jos menee paskaks putket poikki ja uusi kehikko kiinni kuudesta kohtaa ni ei pitäs mennä kauaa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mites noi mun kaaret nyt sitten että saako ajaa vai ei? kun toiset sanoo juu ja toiset
![]() Että kerkeis vielä ilmottautuu ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Muuten kaarisäännöistä, kuten Junde kirjoitti, yritetään saada maanantaina asiaan tolkkua, kun offin kohdalla sääntökirjassa puhutaan luokituksista ja autothan eivät kuitenkaan sitä ole... Katsotaan miten AKK suhtautuu meidän ehdotuksiin tulkinnoista. Enempää ei osaa nyt tähän sanoa. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Niin ja eikös monesti ole ollut niin, että kisaan pääsee kyllä mukaan, kunhan kaaret muuten turvalliset/täyttää pääosin säännön ja sitten vain puutteet merkitään katsastuskorttiin. Seuraavaan kisaan ei sitten pääse, jos korjauksia ei ole tehty. Ainakin joskus aikaisempia tapauksia on näin käsitelty ja jos tolla uudella kaarisäännöllä mennään, niin siellä saattaa olla ihan muutama muukin auto, jossa on puutteita, koska tää kaari juttu tuntuu olleen kiristynyt nyt vähän niinkuin omassa hiljaisuudessaan
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Juuri näin kuten Jare kirjoitti ja asia varmistettu riittävät "lisenssi-natsat" omaavalta henkilöltä.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pauli varmaanki tietäis asiasta paremmin!?!? Ja näköjään tiesikin.... (ed postaus)
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 24.04.2010 21:32 Perustelu: Pauli perkule, sun pitäs olla vanha ja hidas... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Eurotrial 2010 karsintakilpailu 8.5 Janakkala | Saija | Tapahtumat | 188 | 09.03.2015 12:54 |
Eurotrial 13-15.8.2010 Borås | tare | Tapahtumat | 101 | 04.10.2010 22:18 |
kauden 2010 trial | sos | Tapahtumat | 11 | 19.01.2010 17:12 |
Trial kaarien uudet säännöt??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.10.2009 20:53 |
Eurotrial säännöt? | Tarzan | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 30.01.2009 18:07 |