![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() täällä sitä ollaan Wienissä jumissa eikä kotiinpääsystä hajuakaan. Eurolinesin bussit Tallinnaan on buukattu täyteen ensiviikon tiistaihin asti ja autovuokraamot sold out yllättäen. Ensimmäinen Finskin vapaa lento perjantaina, edellyttäen että kentät aukee siihen mennessä. No eipä hätää kun parikymmentä astetta lämmintä päivällä, aurinko paistaa ja biergartenit on auki, voisi sitä paskemmissakin olosuhteissa työviikon aloittaa =P Nyyminä Kruuse, aus Österreich
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Erikoista tässä lentokiellossa on se että ilmailuviranomainen on sulkenut kentät vaikkei lentokielto koske ns. visualista lentämistä eli matalammalla ja "näköyhteydellä"...
Ihmettelen myös miksi ei voisi lentää hiukan matalammalla koska käsittääkseni tuhka on jossakin kymmenen kilometrin korkeudella. Matalemmalla lentäminen ei tosin ole yhtä taloudellista mutta eipä se tämäkään tilanne ole... Sen lisäksi "tuhka pilven" sijainti perustuu aika pitkälti tietokone laskelmiin ja varsinaisia mittauksia ei ole kovin laajalti tehty... ... kuhan nyt vaan avauduin.... kun tuntu siltä.... tsemppiä jumissa oleville....
__________________
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Muutamia tunteja ennenkun tää härdelli käynnistyi, satuin katosmaan Aircrash Investigations (sarja tunnetaan myös nimellä Mayday) jakson (S04E02, Falling from the sky) jossa ne lensvät tollasen tuhkahärdellin läpi. Tokihan noissa tollasissa ohjelmissa dramatisoidaan minkä keretään, mutta oli siinä myös oikeaa kuvamateriaalia moottoreista laskeutumisen jälkeen ja oli siellä kyllä sellaset saisset turpiinin ropeleissa et ihme ettei menneet vallan säpäleiksi.
Tossahan kaikki neljä moottoria sammuivat hyvin lyhyellä aikavälillä ja siitä alkoi sitten hallittu leijuminen alaspäin, mutta kun ne koneet olivat kunnolla jäähtyneet ja suurimmat saisset karisivat pois niin ne lähtivät taas tulille ja homma saatiin sujuvasti päätökseen. Wikipedia osaa kertoa lisää tapahtumasta jos Englanti taipuu. Ja loppukevennyksenä heitettäköön että saattaa mun pariviikkoinen poikamiesaika vähän venähtää, rouvakokelaan pitäs reissta TO-PE Intiasta Pariisin kautta Suomeen mutta saas nähhä..
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#4
|
|||
|
|||
![]()
kaikilla tuntuu olevan vaan emännät jumissa jossain päin maailmaa, johtuuko tämä siitä että tosioffarit ei jää jumiin edes suohon, tillisaveen tai mutalutakkoon? =P
jälleen nyymi-Kruuse |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mitä mittauksiin tulee niin onkohan sellasia mittareitakaan millä tuhkaa järkevästi mittailis kilometrien korkeudella..? Jossain oli mainittu tuhkaa olevan jotain mikrogramma kuutiometrissä, ilmeisesti ongelma on tiheämmät pilvet joita on varmasti vaikea paikallistaa ja vielä vaikeampi jumbojetillä väistellä. Moottorit voi sammua ja pitää liidellä ensin kilometritolkulla alaspäin että ilma on tarpeeksi paksua moottorien käynnistämiseksi. Kai se olis mahdollista muuttaa melumääräyksiä ja sitten tuhlata polttoainetta lentämällä matalalla, olis se parempi kuin nykyinen koko maailmaa (taloutta) ahdistava tilanne. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Matalalla lentäminen isoilla koneilla ei ole niin yksinkertaista. Polttoainetalous on kuralla, mutta sitäkin hankalampia ongelmia ovat linnut ja sää.
Lintutörmäys voi tulla kohtalokkaaksi kuten on nähty, esim. tämä kuuluisa USAirways:n bussi joka lätsähti jokeen molempien moottorien syötyä liikaa lintua. Muitakin vakavia vaurioita tulee jos lintuja on tarpeeksi, tai riittävän isoja. Mokomat kun lentävät melko korkealla varsinkin muuttomatkoillaan. Korkealla lentämällä vältetään myös epämukavat sääolosuhteet. Jatkuva lentäminen esim. hyvinkin kuoppaisessa kelissä ei ole mukavaa, eikä kovin turvallistakaan. Kone ei todennäköisesti hajoa, mutta tarjoilu estyy ja vessarallikin on hankalaa. Myös jatkuva lentäminen esim. pilvissä aiheuttaa sen että jäänpoistoa on pidettävä päällä, taas nousee kulutus. (otetaan moottoreista ilmaa) Ukkosesta ei vielä taida olla vaivaa, mutta sekin on välteltävä sääilmiö. Suurimpana vaarana ukkospilvissä on voimakas turbulenssi, salamanisku aiheuttaa vähintään aikaa vievän tarkastuksen ja "ei kotikentällä" semmoisen tekeminen voi olla hankalaa + mahdollisesti hajonneita osia ei sitten ole heti saatavilla. Säätutkalla pahimpia torneja voi kierrellä, aina sekään ei ole mahdollista. Varsinkin alempana lennettäessä tilaa ei ole loputtomasti. Myös yleisilmailun ilmaantuminen samoille korkeuksille isojen valaiden kanssa on vaarallista. Nousussa ja laskussa ajellaan tietysti matalalla, mutta se on tietysti pakollista ja väliaikaista. Jatkuvaa lentämistä "matalalla" ei turvallisesti/taloudellisesti voi ajatella.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ei varmaan ole mukavaa olla jumissa lentokentillä kun kännykän akkukin alkaa tyhjentyä ja kaikki pistorasiat on varattu tai väärillä volteilla. Ja ainahan se on surullista kun joltakulta jää miljardeja voittoja saamatta, empaattisena ihmisenä sitä tuntee lähes tuskaa lentoyhtiöiden tappioiden takia.
Vaan ketkäs tästä hyötyy. Ainakin ne, joitten ei tarvitse maksaa niitä lentoja, kait se 150 miljoonaa päivässä jonkun pussiin jää. Vai ovatko pelurien rahoja jotka vaan polttaa taskunpohjalla |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jokohan kohta Islannissa jytisee taas?? Tuolla live-seurantaa: http://baering.github.io/
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Viimekerralla olin yhden ylimääräisen viikon jumissa Maltalla talvilomaviikon päälle...ei tosin haitannu kun sain hotelli- ja ruokarahat ym. takaisin Finskiltä
![]()
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Yellowstonen Super tulivuori | Käyttäjä | Chit-Chat | 48 | 20.01.2010 07:56 |