![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#151
|
||||
|
||||
![]()
No koska mennään ajeleen? mullaki ois suiza lyönnissä paitsi välitykset meinaa olla turhan raskaat 33" varsinki mettässä
![]()
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#152
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Steady as she goes... |
#153
|
||||
|
||||
![]()
Tuohan ois hyvä juttu jos saatas tuo reitti käyttöön niin sais oikeen laillisesti ajella mettässä. Sundomissa on\tulossa se crossailu alue, niin joku puhu että sinne sais autoillaki mennä ajeleen mutta ei oo varmuutta. Mutta pitää tulla käymään sielläpäin jos päästäs vähä ajeleen.
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#154
|
||||
|
||||
![]()
Tuli vähä ajeltua ja upotettua suitsa ensimmäistä kertaa. Eihän se kovin vahvasti mennyt... Auto oli lähestulkoon ikkunoita myöden veden alla ja moottori sammui! Ensin yskii kovaa, sit rupes öljyvalo palaan ja heti perään ikävä kolina ja kone sammui. Prkl! Avasin konepellin ja virranjakaja oli ainut mikä oli vesipinnan yläpuolella. Kiitos Runvan ja Motonetin hyytelöakun sain auton vinssattua kuivalle. Tulpat irti ja öljyproppu auki. Öljy astiaan. Ölljyä tuli koneesta semmonen vajaa neljä litraa eikä siihen ollut päässy vettä sekaan. Tulpan kärjet oli märät ja kuivasin ne retki kaasupillillä. Sitte tulpat irti vähä aikaa pyörittelin konetta ja kuulosti ihan terveeltä. Tulpat kiinni ja laakista käyntiin
![]()
__________________
Steady as she goes... |
#155
|
||||
|
||||
![]()
Seitsemisen rymistelyjen jälkeen vaati Suitsan katto vähä oikomista.
Vähä pajavasaraa, tunkkia, ja väkivaltaa niin rupes katto jo oleen jotenki muodossa. Ei se ny ihan uutta vastaava mutta takaluukku menee hyvin kiinni ja aukee. Vielä pitää vähä hienosäätää niin sitte riittää. Käsijarru jäi myös ns: käteen ja oikean puolen takalokari oli irronnut sivupellistä ![]() Suunniteilla seuraavanlaista: Ulkopuoliset turvakaaret, jarrutehostin, levyjarrut eteen, ohj.tehostin, vinssi taakse, kunnon pohjapanssarointi ja 40mm korinkorotus palat helvettiin painopisteen saamiseksi alaspäin. Tuli vähä harrastettua kuvankäsittelyä ![]()
__________________
Steady as she goes... |
#156
|
||||
|
||||
![]()
pian lähtee rojekti lapasesta
![]()
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#157
|
||||
|
||||
![]()
no nyt mä tiedän miks sun startti ei toimi.. luin ton edellisen postauksen upottamisesta
![]() |
#158
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Steady as she goes... |
#159
|
||||
|
||||
![]()
Suzuki miitissä ku tuli kaadettua toi ja meni hermot tohon korin oikomiseen. Takaluukku oli mennyt myös aika vintturaan.... joten rälläkkää ja rautasahaa esille ja 20 min riehumisen jälkeen auto näytti tältä. Tuli aikas paljon räyhäkkäämmän näkönen
![]() MikkoS:ltä sain Isuzu Troopperin ohjaus simpukan ja Hiluksin pumppu löytyy jo iteltä.
__________________
Steady as she goes... |
#160
|
||||
|
||||
![]() Nostin korin kokonaan pois niin on mukavempi justeerata näitä suunniteltuja muutoksia. Mielessä käväisi levyjarru, rummun tilalle tossa käsijarrussa. Millä osilla olette toteuttaneet ko asennuksen? Ja jos jollain löytyy suzukiin eteen levyjarrut niin voi tarjota. Kaukainen haave olisi päästä ajamaan joskus edes yksi offroad suunnistus cup kilpailu.
__________________
Steady as she goes... |
#161
|
||||
|
||||
![]()
leikkaa nyt hyvä mies ees seuraavasta kantista tuo takaosa hitoille!
![]() t.make-lj |
#162
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Steady as she goes... |
#163
|
||||
|
||||
![]()
sitten vielä kierteet ja boggerit
![]() ![]()
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#164
|
||||
|
||||
![]()
Mähän sanoin että lähtee lapasesta
![]() ![]()
__________________
2X suzuki sj410 -83 |
#165
|
||||
|
||||
![]()
Leveemmät akselit samalla ni ei kaatua niin helpolla...
![]() |
#166
|
||||
|
||||
![]()
Kattoo ny mitä keksii. Nyt pitää ainakin kori/turvakaaret saada ekana iskuun. Tuli haettua romusedältä 60x40x2,5 profiilia josta meinaan tehdä helmapalkit. Mitä olisi hyvä ottaa huomioon ennen ku rupee helmoja repimään auki ku tulee noi ulkopuoliset turvakaaretki? Miten olisi hyvä kiinnittää kaaret autoon? Troopperin simpukkaan tuli myös vaihdettua stefoja.
__________________
Steady as she goes... |
#167
|
||||
|
||||
![]()
Troopperin simukka löysi paikkansa aika hyvin. Tommonen 3mm alumiini pelti tuli laitettua tonne väliin. Ohjausvartta pitää vähä muokata koska troopperin sektorivarressa kartio on toisinpäin.
Hiluxin pumpulle alottelin jo telineen rakentelua.
__________________
Steady as she goes... |
#168
|
||||
|
||||
![]()
Tehostinpumpun asensin kiinteästi ja Suzukin vanha jakopään kiristin löysi paikkansa tosta kampiakselin ja teehostin pumpun välistä. Nyt pitää vielä löytää sopivan kokonen remmi ja käydä teettämässä vähä hydr. letkuja.
Myös Tuoppo kävi morjenstamassa komialla Suzukillaan.
__________________
Steady as she goes... |
#169
|
||||
|
||||
![]()
Tuli laitettua vähä paikkoja noihin kohtiin mistä katto on leikattu pois. Vähä kittiä ja maalia niin tulee ainaki välttävä.
Helmapalkkien tekoa. Hihnapyöräksi tuli 1113mm ohjaustehostimen takia... Vielä olisin etulevy jarruja vailla. Heps huuto jos jollain löytyy jarrut tai koko levyjarrullinen akseli.
__________________
Steady as she goes... |
#170
|
||||
|
||||
![]()
UH-koneistuksella tuttu teki uuden koplingin vaihdelaatikon ja alennusvaihteen väliin. Nyt pitää vielä yhdistää laatikoiden kuoret toisiinsa jotenkin järkevästi että saadaan yhtenäinen paketti.
__________________
Steady as she goes... |
#171
|
||||
|
||||
![]()
Tuli maalailtua helmapalkit auton alta niin ei tarvi sit kyyristellä ku on koppa jo päällä.
Romuttamolta haettu Troopperin rattiakseli josta pitäis modifioida suzukiin sopiva. KYSYMYS? Pitäsikö ton sektorivarren mennä paljon syvemmälle kun kuvassa näyttää ja onko kaikki osat mitä pitää olla tässä? Ahistaa vaan aikas paljon. Simpukka on Isuzu Trooperista
__________________
Steady as she goes... |
#172
|
||||
|
||||
![]()
Siinä boorissa voi olla esim yks isompi boori ettei mene ku yhteen kohtaan tai muu sen tapainen juttu.
|
#173
|
||||
|
||||
![]()
Siinä oli 4 leveempää booria niinku joka ilmasuunnassa ja ne meni kyl kohallee sektorivarren reijässä olevien isompien kolojen kanssa mutta ei vaan väkisin viittiny vääntää ku tosiaan ahisti niin pahasti.
__________________
Steady as she goes... |
#174
|
||||
|
||||
![]()
mulla on se tällein.. nykyään ilman vuotoja
![]() joko oot kokeillut pitääkö öljyt sisällä?
__________________
Suzuki sj 413 lwb short Toyota Hilux -88 -ex- Suzuki sj 413 lwb 1.6 td -ex- -MMC- |
#175
|
||||
|
||||
![]()
No hyvä tietää et ei se ihan loppuun asti sit vissiin mee. En oo kokeillu vielä tiiveyttä mutta ne vanhat stefat oli kyl todella huonot että vika oli varmasti niissä.
__________________
Steady as she goes... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj61 täys kaasu päällä käynistäessä | titanix | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 26.02.2007 22:33 |
BJn jakis remppa (H41?) | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.01.2006 20:46 |
HJ-61 aski remppa | Phase | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 08.11.2005 21:37 |
Lantikka on täys traktori | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 20.04.2005 21:41 | |
patukka + kone remppa ? | joker | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 14.01.2005 08:09 |