Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.04.2010, 09:03
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.283
Perusasetus

Omalla tavallaan kaunis tämäkin Ja ainakin omalaatuinen laite

__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.04.2010, 23:50
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Auton nimeks tuli sit kuitenkin HUMPPARAKETTI Päätettiin tääsä tuoppi kädessä tämä asia. Olen kuitenkin aavistuksen eläkelläis fani. Tähän nimi ehdotukseen kiitokset yhdelle kuopiolaiselle, kaljahan tästä hyvästä on tarjottava
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.04.2010, 15:40
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Rengas/vanne jumppaa yritelty tehä ja jarruputkia vejelty. Ei oo vielä laatikko kasautunu, siihen pitäs ottautua pikimmiten, niin ois liikuteltavissa.

Välillä on käyty hakemassa inspiraatiota metästä kaverin autolla, tällä kertaa mitään särkemättä

Maskottikin ilmesty keulalle. Se on tossa keskellä puskuria, eikä toi ruma kaveri joka nojailee renkaaseen
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	maskotti.jpg‎
Views:	1244
Size:	93,3 Kt
ID:	12121  
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.04.2010, 17:19
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Rupesin mietiskelemään perä asiaa... Riittäsköhän tuohon ihan suorat 4wd kuormauton perät. Toi kakkula on kuitenkin puhtaasti hupikäytössä ja halvalla pitäs vaan rakentaa. Nyt sit kaivattas mielipiteitä ja vinkkejä ko. asiasta. Sisussa varmaan aika lujat aksulat, jotkut itänaapurin tuotokset?
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.04.2010, 18:24
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Onhan noi Sisut nyt toistaseksi kestänyt. Mogin isot valuperät on varmaan ainoat samalla viivalla kestävyydessä. En ite ole muilla ajanut, mutta arvioin vapaasti muiden autojen perusteella.

Voimaahan en ole noille tarjoillut, mutta kallionousussa pienellä kakkosella kaasu pohjassa keula ilmaan ja metristä alas. Vanne näyttäis olevan solmussa, mutta renkaat jatkoi pyörimistä.

Välitys noissa on 7,34. Perässä on momentinrajoitin, jonka pitäisi antaa periksi ennenkuin vetari poikkeaa, itse en ole kyllä 39,5" renkaalla saanut tuota vielä toimimaan. En kyllä Sisuissakaan Cumminssilla tai Valmet 612:sella isolla pyörällä ja ketjuilla. Nuo koneet varmaan vääntää aavistuksen enmmän kuin vaki Chevy tai turbo 2L ?

Mun akselit on Suomen Autoteollisuuden valmistamat kolmerattaisella planeetalla. Uudemmat on viisirattaisella planeetalla, mutta niitä tuskin on saatavilla. Vanhoissa "protoissa" KB -mallimerkinnällä on Kirkstallin valmistamia akseleita. Ne tunnistaa pyöreäkulmaisemmista planeettanavoista. Sellaisia en suosittele hankkimaan.

Hintapuolesta en osaa sanoa, mutta huhujen mukaan yhdellä kuorma-autopurkaamolla saattaisi olla proton akseleita.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.04.2010, 18:25
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja härdelli Näytä viesti
Rupesin mietiskelemään perä asiaa... Riittäsköhän tuohon ihan suorat 4wd kuormauton perät. Toi kakkula on kuitenkin puhtaasti hupikäytössä ja halvalla pitäs vaan rakentaa. Nyt sit kaivattas mielipiteitä ja vinkkejä ko. asiasta. Sisussa varmaan aika lujat aksulat, jotkut itänaapurin tuotokset?
Eipäs haukuta ryssäksi. Sisu käytti 60-luvulla Kirkstallin (saksalainen?) akseleita, ja uudemmat ovat omaa tuotantoa. Akseleita on myös myyty muualle, esim ameriikkalainen Mack käyttää niitä. Sisu A-45:den akseleissa on pieni banjo, kiitos napavälityksen, joka antaa maavaraa lisää. Tuossa Kivisen sisu-akselisen kuvia: http://www.alanmiehet.com/?id=56



Tässä kuvassa on Uralin etuakseli, aika tarkka Rockwellin kopio. Painoa sillä oli perkeleesti, ja paljon. Tässä ei ole napavälitystä, mutta perässä on enemmän rattaita kuin perinteiset kaksi. Välitys on tietääkseni 8.90. Kardaani lähtee mukavan ylhäältä. Tämän akselin olen jo myynyt...

Edit: Kivinen on sairaan nopee...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.04.2010, 18:36
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Ongelmana holotnan akseleissa on lukkojen puute, ainakin Zilin akseleissa. Kai niitäkin on saatavana, mutta itse olen pitänyt ongelmana. Huhut kertoo jälkiasenteisista palalukoista? Sama koskee muuten aitoja Rockwelleja, niissäkään ei ole vakiona lukkoja.

Sisun akselissa on paineilmatoimiset lukot, jotka toimii alkaen 6 bar. Perus 12V sähkökompuran tuotot riittää helposti käyttöön.

EDIT: Tiedän...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.04.2010, 18:39
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Ongelmana holotnan akseleissa on lukkojen puute, ainakin Zilin akseleissa. Kai niitäkin on saatavana, mutta itse olen pitänyt ongelmana. Huhut kertoo jälkiasenteisista palalukoista? Sama koskee muuten aitoja Rockwelleja, niissäkään ei ole vakiona lukkoja.

Sisun akselissa on paineilmatoimiset lukot, jotka toimii alkaen 6 bar. Perus 12V sähkökompuran tuotot riittää helposti käyttöön.

EDIT: Tiedän...
Ei löydy lukkoja oikein mistään itä akselista. Sen sijaan ajon aikainen rengaspaineen säätö on melkein kaikissa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.04.2010, 20:26
MotorPsycho:n Avatar
MotorPsycho MotorPsycho ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.06
Sijainti: NURMES/KUOPIO Finland.
Viestit: 411
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja härdelli Näytä viesti
Rengas/vanne jumppaa yritelty tehä ja jarruputkia vejelty. Ei oo vielä laatikko kasautunu, siihen pitäs ottautua pikimmiten, niin ois liikuteltavissa.

Välillä on käyty hakemassa inspiraatiota metästä kaverin autolla, tällä kertaa mitään särkemättä

Maskottikin ilmesty keulalle. Se on tossa keskellä puskuria, eikä toi ruma kaveri joka nojailee renkaaseen
mitäs me luonnonkauniit ihmiset luonnonkauniissa autoissa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.04.2010, 08:19
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Jollain jos löytyy sisun tai sit itä aksuloita, niin saa tarjota.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.04.2010, 17:03
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Vähä edistytty. Oikeestaan ollaan taas siinä missä joskus oltiin. Vaihteisto paikallaan ja vaihteiston palkki tehty uusiks. Jarruja pitäs jaksaa väkertää, meinaa jännittää jo ihan pelkässä siirtelyssä. vähä kävin metän puolellakin kokeilemassa, eteneminen on aika hyvää takavetoiseks Kuveja laitan ku kerkiän.
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 26.04.2010, 20:51
härdelli:n Avatar
härdelli härdelli ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.12.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 568
Perusasetus

Jotain pientä tapahtunu. Jouston rajoittajat löysi paikkansa ja romulasta haettu jotain pikku nippeliä mm. renkaiden pinnapultteja, syöttöpumpuun viri osaa jne...

Joustot jäi vaivaiseen 90 senttiin Optimoimalla jouston rajoitin riimut, vois päästä metriin. Hauskaa tässä on se et iskarin täysi isku on n.14cm on siitä leveydestä hyötyäkin.

Lapsukaisia oli lauantaina mukana (omakin), ei kerinny juuri autoa laittaa. Tällä kertaa tyttö tykkäs, ennen se kuitenkin pelkäs isin autoa

Hi tec alipainepumppu laturi hässäkkä alkaa kans saada muotoja. Tarkoitus ois pyörittää alipainepumppua ja/tai laturia tarvittaessa hydrauliikalla. Onhan siinä huono hyötysuhde, mut voi kai tojotan mosaa virittääkkin
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Joustoja.jpg‎
Views:	1057
Size:	98,9 Kt
ID:	12315   Click image for larger version

Name:	iida autossa .jpg‎
Views:	1175
Size:	95,2 Kt
ID:	12317   Click image for larger version

Name:	joustoja2.jpg‎
Views:	1160
Size:	95,8 Kt
ID:	12318  
__________________
Hiluxistakin voi tehdä maasturin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Hiluxi O/M/V Ajoneuvot 2 11.02.2007 13:34
m:Hiluxi -89 ln 110 peltiosaa Hharri O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 10.08.2006 19:59
vanha hiluxi Tekniikka & Jutustelu 2 10.07.2006 10:26
Budjetti akkuvesi? Eskimo Chit-Chat 23 15.03.2006 10:27
M/V: 4x4 Hiluxi -83 akke O/M/V Muut 14 11.04.2005 10:14


Sivu luotu: 11:47 (GMT +2).