![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nyt kävi yhtälö toimimaan!Mutta ei positiivisesti.Reilu mittatikun väli öljyä satasella,sinistä savua käynnistettäessä,ei lämpösenä.Ja alussa ei mitään,pahenee koko ajan joten ajokilometrien lisäämisen en usko parantavan tilannetta...Hermot meni....
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Entäs hei...Tuli mieleen.Ohjekirja antaa öljyntäyttömääräksi 5,8 litraa.Velmies asentaessaan konetta ihmetteli kun ei 6 litraa riitä ja laittoi 7.Ja vielä jäi vajaaksi.Nyt sitten ku itse laitoin öljymäärän täyteen niin alkoi myös sinistä savua tulla.Öljytikun putki oli kuulemma taipuillut asentaessa,joten olisiko mahdollista että tikku näyttää nyt väärin ja kun koneessa on liikaa öljyä se puskee sen väkisin pois???
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
paljon mahdollista. yleensä syy ja seurauskin löytyy ku vetää mietintä myssyn tarpeeksi syvälle päähän
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Toyota 2L dieselin akilleen kantapää
No, tämä öljysuihkujen venttiilien jousien katkeaminen (mm. 2L srj.) on kyllä jo moneen kertaan kerrottu,
mutta jankataan vielä: Se mäntien öljyjäähdytyksen suihkuputken kiinnitysruuvi ei ole pelkkä passiivinen osa, siinä on jousikuormitteinen venttiili, joka päästää mäntien jäähdytykseen (ja mm.mäntien voiteluun...) öljysuihkun kun öljynpaine ylittää rajan (ulkomuistista suuruusluokkaa.1,5 kg/cm2). ja kun esim. 1. ja 3. sylinteristä k.o jousi on poikki, niin tyhjäkäynnillä esim. 0,4kg paineilla 1. ja 3. sylinteri ui öljyssä, vastaavasti 2. ja 4. saa voitelua vaan 0,4kg paineella kampiakselin kaulalta. Jos k.o kone on juuri rempattu,( ja sitä sisäänkäytetään tyhjäkäynnillä,) niin odotettavissa ongelmia. Olen aiheesta kirjoittanut jo aiemmin, mutta olenko ainut joka k.o ongelmaan on törmännyt? JOTEN: jos joku on tutkinut noita -80 luvun tojotien paineventtiilien kuntoa, vois vaikka pistää yv (jos k.o ongelma rajoittuu vain ouluun) p.s sama venttiili hdj-80 ja siinä ei ole minulle ilmennyt ongelmia. -jari- |
#6
|
|||
|
|||
![]() samat mulla..
mul on kans täysremppa meneillään saman moiseen pahkaan,saa nähä mitä siit tulee. Nii,se viel et onhan se öljyn paluu turbolta riittävän sutjakka? Ainaki semmonen 12mm reikä pitää olla letkussa ja esteetön lorina öljypohjaan. Jos ei oo ni tunkee öljyn turbon tiivisteistä pakoputkeen.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nyt on ohivuotomittaus tehty mutta olisi pitänyt ottaa selvää enemmän ennenkuin teki.Eli ei tullut katsottua minkä verran olisi ollut hävikkiä kun lopettaa paineen annon sylinteriin...Mutta koko ajan kun meni painetta reilu 7bar,oli ohivuoto kaikissa sylintereissä 10-12 % luokkaa.Onko tästä mitään viitettä mihinkään suuntaan vai kannattaako tehdä uusiksi?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vetopyörästö-öljyn käry pajerossa? | KooJii | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 28.03.2005 11:45 |
Paha olo | mika | Kysy MäIteltä | 4 | 17.05.2003 03:07 |
Paha Spyde | Lars | Cooking & Food | 0 | 08.03.2002 10:10 |
Unix on Paha! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 15:34 |
Paha olut | Lars | Oluet | 0 | 22.09.2001 12:38 |