Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.04.2010, 10:31
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

en tiedä kai se riittää mutta eise haittaiskaan jos se sinne 2 baariin menisi

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.04.2010, 10:40
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
en tiedä kai se riittää mutta eise haittaiskaan jos se sinne 2 baariin menisi
Ei se turbo liian pieni oo Itse rupeasin miettimään omavalmiste pakosarjaa. Oikein kunnollista pulssisarjaa erillisillä kollektoreilla. Näyttäis siltä että pulssit menee sekasin ja suorin reitti tuntuu olevan hukkaportille eikä turbon pakopuolelle. Putket vääntää sillä tavalla että menee sytytysjärjestys vuorotellen molemmille kollektoreille ja hukkaportti toiselta kollektorilta.
Click image for larger version

Name:	tdi hojo.jpg
Views:	1523
Size:	98,3 Kt
ID:	11876
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.04.2010, 14:20
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mappe Näytä viesti
Ei se turbo liian pieni oo Itse rupeasin miettimään omavalmiste pakosarjaa. Oikein kunnollista pulssisarjaa erillisillä kollektoreilla. Näyttäis siltä että pulssit menee sekasin ja suorin reitti tuntuu olevan hukkaportille eikä turbon pakopuolelle. Putket vääntää sillä tavalla että menee sytytysjärjestys vuorotellen molemmille kollektoreille ja hukkaportti toiselta kollektorilta.
Liite 11876
tästäkin on ollut puhetta mut ei meinaa uskoo kaise on vaan uskottava ja kokeiltava seuraavaks itse en kyllä ruve sitä tekee ei hermot kestä mutta kun rahaa saa taas joskus niin voisi teetättää ellei ne mailmoja maksa vai pitäisikö minun ens alkuun vaihtaa tuon hukkaportin paikkaa tai jättää kokonaan pois?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.04.2010, 13:38
HJ-61:n Avatar
HJ-61 HJ-61 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Etelä-Karjala
Viestit: 118
Perusasetus

Pulssisarjalle pisteet, saa kyllä käyttää mielikuvitusta tollasen tekemisessä. Ei ole kyllä vimpan päälle mut sinne päin.


__________________
ilman turboa ja nelivetoa ei ole elämää...

Viimeksi muokannut HJ-61 : 10.04.2010 13:44 Perustelu: kuva sekoilut
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.04.2010, 14:13
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

kyl on komeen näkönen ! mut pirun ahdasta näyttää tulevan
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.04.2010, 20:23
Solmurauta Solmurauta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.03.10
Sijainti: etelä-karjala
Viestit: 70
Perusasetus

Tuollaista pitkää ja tilavaa pulssisarjaa on ihan turhaa tehdä dieseliin.
Lyhyt hyvä vakiovalusarja toimii parhaiten.
Bensavehkeen pakosarjan mallia ei kannata koittaa dieselissä kun pakokaasut jäähtyy ja viive kasvaa pahimmillaan tuhat kierrosta vaikka koittaisi samalla vakioahtimella.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.04.2010, 20:31
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Jep, oon ymmärtäny että vapari(pensa)koneessa on pakosarjan primääriputkien samanmittaisuus tärkeää.
Turpotiisseliin mahdollisimman pienitilavuuksinen/lyhyt, kannen pakoaukon sisämittainen putki, jouhea muoto, muuten saa ootella ahtoja.
Pulssijako on heräämisen kannalta tärkeä jos on jaetulla pesällä oleva ahdin.
6-koneessa 1.2.3.pytyt ekaan nieluun ja loput toiseen.
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.04.2010, 20:39
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Solmurauta Näytä viesti
Tuollaista pitkää ja tilavaa pulssisarjaa on ihan turhaa tehdä dieseliin.
Lyhyt hyvä vakiovalusarja toimii parhaiten.
Bensavehkeen pakosarjan mallia ei kannata koittaa dieselissä kun pakokaasut jäähtyy ja viive kasvaa pahimmillaan tuhat kierrosta vaikka koittaisi samalla vakioahtimella.
Muistaakseni tuo HJ-61 nimimerkin ahdin heräs todella hyvin! Onkohan jollakin oikein faktaa tuollaisen lyhyen sarjan hyvyydestä?
Tuo hj:n sarja on vielä huonompi kuin turbo patrollin, koska siellä ei ole välilevyä joka erottais 123 ja 456 sylinterit toisistaan, koska niin ne pitää suorassa 6 koneessa olla jo moottorin hengityksenkin kannalta.
Mun päähän on ainakin vaikea takoa tuollaisen valupötkön hyvyys.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 2l turbo pulu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.03.2009 23:20
Myydään iso turbo Nutti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 06.11.2008 22:09
Ostetaan Turbo lj:hin LarppaV O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 22.09.2008 15:03
M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 24.05.2007 12:34
M/V Turbo Nemi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.04.2006 06:35


Sivu luotu: 00:14 (GMT +2).