![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() vaikka puhaltas oikeilla vehkeillä teräsraetta niin kyllä noi sitkeet massat on aika pahoja, kyllä ne irti saa mutta menee aikaa ja jos on ohkaset pellit niin ne alkaa venymään. tällä viikolla tiistaina ja keskiviikkona puhaltelin yhdet vanteet ja paljon muuta... mm. yhden huolella massatun vetokoukun jossa u-palkin pohjalla massaa n.20mm kerros. käytössä teräsraetta 12 tai 14mm suuttimesta ja ilmaa ja painetta riittävästi. tällaisessa puhalluskopissa kun on tottunut tarvittaessa käymään niin normi hiekkavehkeet tuntuu aika turhauttavalta
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
tossa mitä työpaikalla seurannut niin lähtee teräsrakeella huonosti ruoste yms plakki pois, kun se on niin pyöreetä niin ei murra pintaa. en tie onko alunperiki pyöreetä vai muuttuuko käytössä pyöreeksi.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
wurthin teräsharjakone nimellä löytyy eri hyvä kone paineilma sekä sähkökäyttönen. tuolla lähtee pirun hyvin massa ja maali ym. ja mikä hyvä niin ei lämmitä peltiä juuri yhtään. ainut miinus on että vaihtoterät on törkeen kalliita.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Karkealla hiekalla ei lähde ruoste pikkukolisistaan hyvin, vaan hienommalla lähtee paremmin. Ainakin kannattaa olla hienompaa ainesta joukossa. Karkea rae kuitenkin hakkaa kovemmin ja repii lujemmin. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Sellane rälläkän teräsharjaa harvempipiikkinen harja on oiva peli. Lisäksi hitaampi kierrosluku ei samalla tavalla lämmitä sitä irronnutta massaa ja sulata sitä uuestaan peltiin kiinni. Kyseiset laitteet on paineilmakäyttösiä, mutta miulla on säädettävänopeuksiseen rälläkkään tehty adapteri kyseiselle harjalle. Würthilta ja Koivuselta noita laitteita ainaski saa.
Ja jotta selviäis, et mistä mie oikeen oon höpissy, ni tuolta löytyy kyseinen kone sivulta neljä: http://www.koivunen.fi/www/Koivunenwww.nsf/images/Pneutrend.pdf/$FILE/Pneutrend.pdf Linkki ei jostain syytä pelaa klikkaamalla, mutta copypasteemalla yllä olevan osoitteen, löytää tuon kuvaston. Miulla ei näemmä ollu kunnollisia kuvia saatavilla työnjäljestä kyseisellä koneella, mut tuosta nyt näkee pikkase raaputeltua mersupeltiä: http://kuvablogi.com/nayta/1404685/ |
#6
|
||||
|
||||
![]()
tuo rapsutin on oiva peli, mutta muistaakseni pirun kallis vermes? ja tosiaan rälläkkään se palmikoitu teräsharjalaikka, sillä aika nopiasti hinkkaa moisen pyöränkotelon. mulla odottelee tossa pihassa yks mazda mistä tarttis koko alusta hinkkailla puhtaaks...
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mersun massaa en oo kokeillu, mut yleensä autojen massoihin tehoaa polttoöljy. Sivelee massat polttoöljyllä edellisenä päivänä ja seuraavana päivänä saa pyyhkästä lastalla massat pohjasta pois. Vaikka olisi ollut tehtaan laittamaan kunnon massaakin.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Vertailun vuoksi puhallushiekka oli K-Raudassa muistaakseni 90 euroa kuormalava, jossa 30 säkkiä x 40 kg hiekkaa.
Santikko: "ja tosiaan rälläkkään se palmikoitu teräsharjalaikka, sillä aika nopiasti hinkkaa moisen pyöränkotelon. " Mikä jottei jos on helppo paikka ja voi työskennellä isolla rälläkällä. Muistaakseni pyöränkoteloiden putsaus ei sujunut kovinkaan kätevästi rälläköimällä koska ulkoreunaan ei edes meinaa nähdä kunnolla. Tosta pohjaanlyöntikumin kohdalta saa vielä ihan hyvin rälläkällä. Raitisilmakypärän kanssa voi puhallella hiekkaa hankaliinkin paikkoihin ilman, että pölyä tarvii hengittää. Tuossa ihan reipasta autohommaa: http://www.youtube.com/watch?v=imNHQ...eature=related |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Maksaa pari-kolmesataa se pelkkä kone. Pelkkä "harjan pidin" tais maksaa jotai 40€, joten jos sattuu olee valmiiks tarpeeks pienille kierroksille (3000 rpm) säätyvä rälläkkä ja tuttu koneistaja, ni sit sellane adapteri rälläkkään on hyvä vaihtoehto.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
340e wyrthillä kone veroineen vastaavaa konetta tuo maahan koivunen, mut hintaa en tiedä. mut hyvin sillä lähtee ku ei ajele teräviä peltien kulmia syö terän äkkiä jotka on noin 20e veroineen joita riitti suzukiin 2kpl
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Mersun kumi pohjamassan irroitus on tuttua puuhaa, ei varmasti irtoa terveestä pellistä kuin korkeapaine/piikkaus pesurilla mutta se on vissiin kallista, tavan painepesurilla ei lähde oli kylmä tai kuuma. Siitä Soodapuhalluksen toimivuudesta en tiedä.
Just tollanen pikkurälläkän kuppiteräsharja on käytössä. sitä ei sitten kannata ostaa mistään Motonetistä/Wurtilta vaan joku oikeen laatu merkkinen maksaa jotain 20-25e ite olen työkalutukusta hakenut. Ja kunnolliset suojalasit on ehdoton varuste. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ vaihdekepin irroitus... | Heikki L | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 05.08.2013 20:16 |
BJ korin irroitus | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.08.2009 17:23 |
Pronssiholkin irroitus | Tumppi | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.04.2007 20:28 |
Tulppien irroitus? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.09.2004 21:01 |
-86 mittariston irroitus | ruoska | Vuosimallit 1984-1996 | 7 | 03.10.2003 23:20 |