![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Netissä on huonosti viedoita, jossa puhalletaan tehokkaalla kalustolla. Enempi sellaista piiperryshommia. En tiedä onko peltien mahdollisella kärsimiselle niin väliä jos ne muutenkin puhallettavassa kohdassa kuten pyöränkotelossa on arveluttavassa korjauskunnossa. Johan on kumma jos ei mitään tapahdu kun rae on isoa, suutin on 12 millinen ja painetta vaikka 10 baria. Jos paine tehdään sähköllä, rupeaa 63a sulakkeet olemaan aika lailla isoimpia mitä saattaisi kuvitella käyttävänsä, jolloin voisi puhaltaa jollain 8 millisellä suuttimella hyvällä paineella. 5 millisellä 140 milliä pitkällä pitkäventuri boorikarbidisuuttimella lähtee normaalit pellit puhtaaksi ja maalit hyvin. Se normaalisti riittää autohommissa. Ilmantuottoon riittää 15 kilowattinen sähkökompura. Painetta voi säätää taajuusmuuttajalla nopeutta säätämällä. Kovin suuren puhallusrakeen käyttäminen ei onnistu hyvällä menestyksellä. Joskus olen sekoittanut joukkoon karkeampaa raetta, mutta hyöty ollut kyseenalainen. Kokemuksia mikä lähtee 8 millin suuttimella ja mikä ei?
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
TJL näköjään tietää mistä puhun! Toi massa on tosiaan ihan perseestä. Olen miettiny samaa, että tehokkaampiakin rakeita on kuin hiekka. Teräsrakeita on tarkoitus tulla omaan raepuhalluskaappiin ja puhallan ne tolla samalla 5 millin suuttimella.
Auton puhaltamisessa ei ainakaan itsellä ole paikkaa, jossa rakeita pystyisi kierrättämään. Tavalliset tarvikeliikkeiden bitumimassat lähtee tarpeeksi hyvin ja nykyisillä vehkeillä joita oli rälläköiden lisäksi käytössä kuumavesipesuri ja hiekkapuhallus. Niitä ei voi verrata tohon PVC massaan. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
vaikka puhaltas oikeilla vehkeillä teräsraetta niin kyllä noi sitkeet massat on aika pahoja, kyllä ne irti saa mutta menee aikaa ja jos on ohkaset pellit niin ne alkaa venymään.
tällä viikolla tiistaina ja keskiviikkona puhaltelin yhdet vanteet ja paljon muuta... mm. yhden huolella massatun vetokoukun jossa u-palkin pohjalla massaa n.20mm kerros. käytössä teräsraetta 12 tai 14mm suuttimesta ja ilmaa ja painetta riittävästi. tällaisessa puhalluskopissa kun on tottunut tarvittaessa käymään niin normi hiekkavehkeet tuntuu aika turhauttavalta |
|
#4
|
||||
|
||||
|
tossa mitä työpaikalla seurannut niin lähtee teräsrakeella huonosti ruoste yms plakki pois, kun se on niin pyöreetä niin ei murra pintaa. en tie onko alunperiki pyöreetä vai muuttuuko käytössä pyöreeksi.
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
wurthin teräsharjakone nimellä löytyy eri hyvä kone paineilma sekä sähkökäyttönen. tuolla lähtee pirun hyvin massa ja maali ym. ja mikä hyvä niin ei lämmitä peltiä juuri yhtään. ainut miinus on että vaihtoterät on törkeen kalliita.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Karkealla hiekalla ei lähde ruoste pikkukolisistaan hyvin, vaan hienommalla lähtee paremmin. Ainakin kannattaa olla hienompaa ainesta joukossa. Karkea rae kuitenkin hakkaa kovemmin ja repii lujemmin. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Sellane rälläkän teräsharjaa harvempipiikkinen harja on oiva peli. Lisäksi hitaampi kierrosluku ei samalla tavalla lämmitä sitä irronnutta massaa ja sulata sitä uuestaan peltiin kiinni. Kyseiset laitteet on paineilmakäyttösiä, mutta miulla on säädettävänopeuksiseen rälläkkään tehty adapteri kyseiselle harjalle. Würthilta ja Koivuselta noita laitteita ainaski saa.
Ja jotta selviäis, et mistä mie oikeen oon höpissy, ni tuolta löytyy kyseinen kone sivulta neljä: http://www.koivunen.fi/www/Koivunenwww.nsf/images/Pneutrend.pdf/$FILE/Pneutrend.pdf Linkki ei jostain syytä pelaa klikkaamalla, mutta copypasteemalla yllä olevan osoitteen, löytää tuon kuvaston. Miulla ei näemmä ollu kunnollisia kuvia saatavilla työnjäljestä kyseisellä koneella, mut tuosta nyt näkee pikkase raaputeltua mersupeltiä: http://kuvablogi.com/nayta/1404685/ |
|
#8
|
||||
|
||||
|
tuo rapsutin on oiva peli, mutta muistaakseni pirun kallis vermes? ja tosiaan rälläkkään se palmikoitu teräsharjalaikka, sillä aika nopiasti hinkkaa moisen pyöränkotelon. mulla odottelee tossa pihassa yks mazda mistä tarttis koko alusta hinkkailla puhtaaks...
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| BJ vaihdekepin irroitus... | Heikki L | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 05.08.2013 20:16 |
| BJ korin irroitus | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.08.2009 17:23 |
| Pronssiholkin irroitus | Tumppi | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.04.2007 20:28 |
| Tulppien irroitus? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.09.2004 21:01 |
| -86 mittariston irroitus | ruoska | Vuosimallit 1984-1996 | 7 | 03.10.2003 23:20 |