![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() lämpö saa siihen liikettä, oleks kokeillu kuumavesipesuria ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mersu pesty ensin tuollaisella pesurilla:
http://www.kailatec.fi/kauppa/index....ct_id=LL09F9ZX Tuo paljasti missä pinnoitteet on huonosti kiinni. Se ei ole oma, joten isoja massapoistoja ei viitsi sillä tehdä. Tietynlaiset pinnoitteet lähtee hiekkapuhaltamalla hyvin ja jotkut taas ei. Mersun massa on ehkä PVC-massaa. Se ei käyttäydy samanlailla kuin bitumimassa. Bitumimassa lähtee helpommin. Joka paikasta ei ole tarkoitus massaa poistaa. Ennen kuin oli hiekkapuhallusvempeleet käytössä, takapyöränkotelot oli hankalat kun ruosteisista paikoista oli massanpoisto hankalaa, sitäkautta hitsaus. Onko kukaan kokeillut mitä tapahtuu jos puhaltaa tehokkaammilla vehkeillä ja isommallilla rakeilla, joilla talojakin puhalletaan? Tämäkin sopivasti viistosti puhaltaen "vuolee" monenmoiset kitit, ym. pois. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuon susukin rungon kun aikoinaan puhallutin, ni kysyin, et pitäskö massat poistaa ensin. Äijä totes, et eiköhän ne näillä vehkeillä puhaltamalla lähe ja lähtikin. Eli kyllä ne puhaltamallakin lähtee, mut se sit taas on asia erikseen, mitä pellit siitä tykkää.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#4
|
||||
|
||||
![]()
ei lähde vw tai mersun kunnon muovimassa kuumavesipesurilla mihinkään, kokeiltu on.
kun hiekkapuhaltaa niin se tavallaan vaan sulaa eikä oikein irtoa. 16bar ja teräsrae ni irtois varmaa ![]() tuo massa on oikeesti ihan vitusti kiinni, ja hienoo peltiä alla jos vesi päässy sinne ![]() lämpöä ja lastaa. ihan persehommaa. mielummin satsaisin sen 300e ja veisin korkeapaine pesuun. Viimeksi muokannut tjl : 01.04.2010 15:24 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Netissä on huonosti viedoita, jossa puhalletaan tehokkaalla kalustolla. Enempi sellaista piiperryshommia. En tiedä onko peltien mahdollisella kärsimiselle niin väliä jos ne muutenkin puhallettavassa kohdassa kuten pyöränkotelossa on arveluttavassa korjauskunnossa. Johan on kumma jos ei mitään tapahdu kun rae on isoa, suutin on 12 millinen ja painetta vaikka 10 baria.
Jos paine tehdään sähköllä, rupeaa 63a sulakkeet olemaan aika lailla isoimpia mitä saattaisi kuvitella käyttävänsä, jolloin voisi puhaltaa jollain 8 millisellä suuttimella hyvällä paineella. 5 millisellä 140 milliä pitkällä pitkäventuri boorikarbidisuuttimella lähtee normaalit pellit puhtaaksi ja maalit hyvin. Se normaalisti riittää autohommissa. Ilmantuottoon riittää 15 kilowattinen sähkökompura. Painetta voi säätää taajuusmuuttajalla nopeutta säätämällä. Kovin suuren puhallusrakeen käyttäminen ei onnistu hyvällä menestyksellä. Joskus olen sekoittanut joukkoon karkeampaa raetta, mutta hyöty ollut kyseenalainen. Kokemuksia mikä lähtee 8 millin suuttimella ja mikä ei? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
TJL näköjään tietää mistä puhun! Toi massa on tosiaan ihan perseestä. Olen miettiny samaa, että tehokkaampiakin rakeita on kuin hiekka. Teräsrakeita on tarkoitus tulla omaan raepuhalluskaappiin ja puhallan ne tolla samalla 5 millin suuttimella.
Auton puhaltamisessa ei ainakaan itsellä ole paikkaa, jossa rakeita pystyisi kierrättämään. Tavalliset tarvikeliikkeiden bitumimassat lähtee tarpeeksi hyvin ja nykyisillä vehkeillä joita oli rälläköiden lisäksi käytössä kuumavesipesuri ja hiekkapuhallus. Niitä ei voi verrata tohon PVC massaan. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
vaikka puhaltas oikeilla vehkeillä teräsraetta niin kyllä noi sitkeet massat on aika pahoja, kyllä ne irti saa mutta menee aikaa ja jos on ohkaset pellit niin ne alkaa venymään.
tällä viikolla tiistaina ja keskiviikkona puhaltelin yhdet vanteet ja paljon muuta... mm. yhden huolella massatun vetokoukun jossa u-palkin pohjalla massaa n.20mm kerros. käytössä teräsraetta 12 tai 14mm suuttimesta ja ilmaa ja painetta riittävästi. tällaisessa puhalluskopissa kun on tottunut tarvittaessa käymään niin normi hiekkavehkeet tuntuu aika turhauttavalta |
#8
|
||||
|
||||
![]()
tossa mitä työpaikalla seurannut niin lähtee teräsrakeella huonosti ruoste yms plakki pois, kun se on niin pyöreetä niin ei murra pintaa. en tie onko alunperiki pyöreetä vai muuttuuko käytössä pyöreeksi.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ vaihdekepin irroitus... | Heikki L | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 05.08.2013 20:16 |
BJ korin irroitus | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.08.2009 17:23 |
Pronssiholkin irroitus | Tumppi | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.04.2007 20:28 |
Tulppien irroitus? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.09.2004 21:01 |
-86 mittariston irroitus | ruoska | Vuosimallit 1984-1996 | 7 | 03.10.2003 23:20 |