![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
kuka aasi nyt hiekkapuhaltamalla edes massaa yrittää irrotella(tai mikäs siinä jos aikaa ja hiekkaa riittää )! toholla lämmität ja lastalla vetelet, mersun vanha massa lähtee hyvin kun saa sen palamaan ja antaa palaa vähän aikaa nii lähtee hienoina palasina peltiä myöten!
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
rälläkkään karkeita ja laadukkaita palmikoituja teräsharjoja, ja tietysti kunnollinen kone myös näitä pyörittämään. halpisvehkeistä tulee nopeasti savu pihalle... on melko tehokas ja nopea toimenpide jos pintojen muodot sallii em. menetelmän käytön.
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Korkeapainepesulla lähtee bitumit. Myös kuivajääpuhallus toimii. Tai sitten perinteisesti mekaaninen poisto. Talvipakkasilla massa irtoaa hienosti mutta nyt taitaa olla jo liian lämpimää siihen hommaan.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
lämpö saa siihen liikettä, oleks kokeillu kuumavesipesuria ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Mersu pesty ensin tuollaisella pesurilla:
http://www.kailatec.fi/kauppa/index....ct_id=LL09F9ZX Tuo paljasti missä pinnoitteet on huonosti kiinni. Se ei ole oma, joten isoja massapoistoja ei viitsi sillä tehdä. Tietynlaiset pinnoitteet lähtee hiekkapuhaltamalla hyvin ja jotkut taas ei. Mersun massa on ehkä PVC-massaa. Se ei käyttäydy samanlailla kuin bitumimassa. Bitumimassa lähtee helpommin. Joka paikasta ei ole tarkoitus massaa poistaa. Ennen kuin oli hiekkapuhallusvempeleet käytössä, takapyöränkotelot oli hankalat kun ruosteisista paikoista oli massanpoisto hankalaa, sitäkautta hitsaus. Onko kukaan kokeillut mitä tapahtuu jos puhaltaa tehokkaammilla vehkeillä ja isommallilla rakeilla, joilla talojakin puhalletaan? Tämäkin sopivasti viistosti puhaltaen "vuolee" monenmoiset kitit, ym. pois. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Tuon susukin rungon kun aikoinaan puhallutin, ni kysyin, et pitäskö massat poistaa ensin. Äijä totes, et eiköhän ne näillä vehkeillä puhaltamalla lähe ja lähtikin. Eli kyllä ne puhaltamallakin lähtee, mut se sit taas on asia erikseen, mitä pellit siitä tykkää.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
|
#7
|
||||
|
||||
|
ei lähde vw tai mersun kunnon muovimassa kuumavesipesurilla mihinkään, kokeiltu on.
kun hiekkapuhaltaa niin se tavallaan vaan sulaa eikä oikein irtoa. 16bar ja teräsrae ni irtois varmaa kokeiltu on 7mottia ja 8mm suutinta+karkeaa hiekkaa.ihan perseestä. usko pois. mut korkeapainepesu tai kuivajääpuhallus.tuo massa on oikeesti ihan vitusti kiinni, ja hienoo peltiä alla jos vesi päässy sinne ![]() lämpöä ja lastaa. ihan persehommaa. mielummin satsaisin sen 300e ja veisin korkeapaine pesuun. Viimeksi muokannut tjl : 01.04.2010 15:24 |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Netissä on huonosti viedoita, jossa puhalletaan tehokkaalla kalustolla. Enempi sellaista piiperryshommia. En tiedä onko peltien mahdollisella kärsimiselle niin väliä jos ne muutenkin puhallettavassa kohdassa kuten pyöränkotelossa on arveluttavassa korjauskunnossa. Johan on kumma jos ei mitään tapahdu kun rae on isoa, suutin on 12 millinen ja painetta vaikka 10 baria.
Jos paine tehdään sähköllä, rupeaa 63a sulakkeet olemaan aika lailla isoimpia mitä saattaisi kuvitella käyttävänsä, jolloin voisi puhaltaa jollain 8 millisellä suuttimella hyvällä paineella. 5 millisellä 140 milliä pitkällä pitkäventuri boorikarbidisuuttimella lähtee normaalit pellit puhtaaksi ja maalit hyvin. Se normaalisti riittää autohommissa. Ilmantuottoon riittää 15 kilowattinen sähkökompura. Painetta voi säätää taajuusmuuttajalla nopeutta säätämällä. Kovin suuren puhallusrakeen käyttäminen ei onnistu hyvällä menestyksellä. Joskus olen sekoittanut joukkoon karkeampaa raetta, mutta hyöty ollut kyseenalainen. Kokemuksia mikä lähtee 8 millin suuttimella ja mikä ei? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| BJ vaihdekepin irroitus... | Heikki L | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 05.08.2013 20:16 |
| BJ korin irroitus | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 06.08.2009 17:23 |
| Pronssiholkin irroitus | Tumppi | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 23.04.2007 20:28 |
| Tulppien irroitus? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 06.09.2004 21:01 |
| -86 mittariston irroitus | ruoska | Vuosimallit 1984-1996 | 7 | 03.10.2003 23:20 |