Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.03.2010, 14:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Kiitoksia tiedosta Suodattimen vaihto edessä ja samalla pitäis tehä öljypohjaan laatikon lämpömittarin anturille paikka.
Sinnekin sen saa, muistaa vain että pohja on köykämiiniä.

Ite laitoin edellisessä laatikon lauhduttimelle menevään putkeen T- haaralla ja anturi siihen. Nykyiseen en ole sitä vielä turannut..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.03.2010, 14:12
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Sinnekin sen saa, muistaa vain että pohja on köykämiiniä.
Ai mistäs lähtien automaatin öljypohja on ollu alumiinia?? Kyllä se viimeks kun tarkistin oli ihan rautaa...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.03.2010, 14:30
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ai mistäs lähtien automaatin öljypohja on ollu alumiinia?? Kyllä se viimeks kun tarkistin oli ihan rautaa...

Ootte väärässä kumpikin, koska oikeesti se on terästä. Raudan ja teräksen ero selviää alla olevista linkeistä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rauta

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ter%C3%A4s
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.03.2010, 15:22
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Ootte väärässä kumpikin, koska oikeesti se on terästä. Raudan ja teräksen ero selviää alla olevista linkeistä

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rauta

http://fi.wikipedia.org/wiki/Ter%C3%A4s
Pilkunnu**ija!! Tavallinen tallaaja ei erota terästä raudasta!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.04.2010, 20:35
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Pilkunnu**ija!! Tavallinen tallaaja ei erota terästä raudasta!!
Eikä lauhdutinta jäähdyttimestä, eikä iskaria heilahduksenvaimentimesta, eikä...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.03.2010, 15:17
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ite laitoin edellisessä laatikon lauhduttimelle menevään putkeen T- haaralla ja anturi siihen. Nykyiseen en ole sitä vielä turannut..
Laitoiko T haaran sinne lauduttajan päässä olevaan putkenliitokseen vai laatikon päässä...?
Jos lauduttajan päässä niin ylä vai alaputkeen ?
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.03.2010, 15:22
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sako Näytä viesti
Laitoiko T haaran sinne lauduttajan päässä olevaan putkenliitokseen vai laatikon päässä...?
Jos lauduttajan päässä niin ylä vai alaputkeen ?
Ja taas palataan tähän asiaan: Jos automaatti kaipaa lauhduttamista, se on sitten jo totaali-paskana!! Ne on edelleen JÄÄHDYTINputkia!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.03.2010, 15:39
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Viestit: 488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ja taas palataan tähän asiaan: Jos automaatti kaipaa lauhduttamista, se on sitten jo totaali-paskana!! Ne on edelleen JÄÄHDYTINputkia!!
arvon herra kertoo sitten että miksi automaatille usein suositellaan/asennetaan lauhduttimia/jäähdyttimiä.tehtaan toimestakin jo jonkinlainen yleensä löytyy.saa semmoisen kuvan em. tekstistä että kaikki automaatit ovatten paskoja...kumma juttu kun öljyt lämpiää
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä
liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.03.2010, 15:56
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Laatikkoöljyllä on kyllä hyvä olla jäähdytin offikäytössä, vaikkei laatikko paskana olisikaan. Onko kellään kokemusta Moparin kautta saatavasta AW 4 -laatikon lisäöljynsuodattimesta. Tilasin sellaisen kun oli halvalla poistomyynnissä. Tulee letkun väliin ja mietin kuristaako virtausta eli kannattaako laittaa ollenkaan paikalleen.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.03.2010, 15:58
Luigi81 Luigi81 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.12.06
Sijainti: Tammela, .
Viestit: 542
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kaistapää Näytä viesti
arvon herra kertoo sitten että miksi automaatille usein suositellaan/asennetaan lauhduttimia/jäähdyttimiä.tehtaan toimestakin jo jonkinlainen yleensä löytyy.saa semmoisen kuvan em. tekstistä että kaikki automaatit ovatten paskoja...kumma juttu kun öljyt lämpiää
No jos automaatin öljyt höyryyntyy siihen pisteeseen että tarvis LAUHDUTINTA niin eiköhän se aika paskana ole... jäähdytin sitten eri asia...
__________________
Luigi-
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.03.2010, 16:21
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kaistapää Näytä viesti
arvon herra kertoo sitten että miksi automaatille usein suositellaan/asennetaan lauhduttimia/jäähdyttimiä.tehtaan toimestakin jo jonkinlainen yleensä löytyy.saa semmoisen kuvan em. tekstistä että kaikki automaatit ovatten paskoja...kumma juttu kun öljyt lämpiää
Lauhdutus on kaasusta nesteeksi, jäähdytys jäähdyttää nesteen lämpötilaa!! Laatikossa ei ole kaasua, mitä pitäisi nesteyttää...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.03.2010, 00:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.457
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sako Näytä viesti
Laitoiko T haaran sinne lauduttajan päässä olevaan putkenliitokseen vai laatikon päässä...?
Jos lauduttajan päässä niin ylä vai alaputkeen ?
Sinne suht lähelle laatikosta jäähdyttimelle menevää putkea, t-haara ylöspäin ettei ole metsässä heti kaikki risut ja männynkävyt anturin johdossa kiinni. Mun mielestä ei kannata laittaa laatikon jäähdyttimen jälkeen sitä anturia, koska eihän sillä tiedolla tee juuri mitään kuinka lämmintä öljy on jäähdytyksen jälkeen. Tärkeämpi on tieto ennen jäähdytystä koska se kertoo aika tarkkaan lootan käyntilämmön. Näkee myös missä vaiheessa öljyn jäähdytys auttaa jos on ollut lämmöt korkealla.



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Ja taas palataan tähän asiaan: Jos automaatti kaipaa lauhduttamista, se on sitten jo totaali-paskana!! Ne on edelleen JÄÄHDYTINputkia!!
Mä aina sekoan noissa!

Tarkemmalla tutkimuksella selkisi, että se tosiaan onkin terästä eikä alumiinia. No kerrankos sitä erehtyy - joskus ehkä toistekin
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 26.03.2010, 14:30
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.269
Perusasetus

Uus tapuskuri valmiina ja flektin sähköt valmiina + etuvakaaja heitetty Kuubaan leiman jälkeen. Nyt sitten pitäis lähteä koeponnistamaan Pro Fantasyyn huomenna
Pari suttusta kuvaa puskurista

Näyttää siltä että noi päädyt roikkuu alempana vaikka onkin suorassa Kiinnikkeet 8mm lootua ja palkki 5mm seinällä eli todennäkösesti kestää tämmöstä kevyttä käyttöä.


Seuraavaks sitten pitäis alkaa kasaamaan rautaa pohjaa suojaamaan kun taas löytyy hyvää "kierrätysmateriaalia"...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.03.2010, 11:31
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.269
Perusasetus

Tuli hallin katolta lumet alas niin hetihän siihen piti mennä kikkailemaan









Ihan ei taida olla maksimijoustot mutta aika lähelle. Aika hyvin tuntuu tuo sekasikiöalusta toimivan...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.03.2010, 19:18
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

pitäiskös meidän kehitellä jotain ajelun paskaa pääsiäisenä?
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.03.2010, 19:37
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.269
Perusasetus

Pitää harkita asiaa, ACSssään en ainakaan lähde kun siellä on kuitenkin 70% samat laitteet kun viimevuonnakin ja ei se tuuninkipuoli kiinnosta hevonvittuja
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
cherokeen co korkea Tekniikka & Jutustelu 7 27.07.2007 13:06
cherokeen värinumero Tekniikka & Jutustelu 1 30.11.2006 15:44
CHEROKEEN OSIA -77 sakari65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 08.09.2006 14:17
O: Cherokeen takavalo Sami_V O/M/V Muut 0 27.12.2003 21:35
O: Cherokeen karjarauta Intiaani_Chief O/M/V Muut 0 15.10.2003 20:07


Sivu luotu: 06:33 (GMT +2).