Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.03.2010, 17:33
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Exclamation

noniin joo o dynos käytiin ja ei hyvältä näyttäny..
huomenna vähän tutkitaan ja hukkikseen hommataan jäykemmät jouset nyt eipäässy ku hukkis tukittuna 1.2barii ja dynossa ei senkäänvertaa kun ei riittäny vastapaine vakiorenkailla tehoiks saatiin hurjat 180 heppaa.
tiellä kyllä saa ahdot nousemaan katotaan nyt miten käy joutuuko hommaa uuden turbon

huomenna ois katsastuskin kylläpä stressaa kaikki.. koitan ladata videon illaks ihan mukavalta se kuulosti ainakin paikanpäällä

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.03.2010, 17:35
apiaani:n Avatar
apiaani apiaani ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.07
Sijainti: Panelia
Viestit: 940
Perusasetus

Eiks sillä 180 hepalla jo johonkin pääse? paljos vääntöä oli?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.03.2010, 17:39
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Eihän siinä leimalle enempää saa ollakaan? No pääasia ettei tehot ole sentään laskeneet. Missä kävit penkissä ja paljonko maksoi? Laita lappu näytille jos kehtaat..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.03.2010, 17:50
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

kai sillä johonkin pääsee mutta vakio turbolla ja pumpulla pääsee pidemmälle kun tän hetken näytöksellä tuo 180 heppaa oli täys teho veto katsastuslapussa on vähän vähemmän. mä uppaan kuvia ja videoo kohta käyn tallilta kameran
savuu ei kyllä ihan hirveesti tullu sillä ois sen ehkä saanu heräämään ja tämä oli silleen että pumpun kalvolla oli valmis paine ei sitten pelkällä ahdonalaisella syötöllä ollu mitään intoo vetää

jos joku tietää siitä hj:sta josta oli saatu 400 heppaa ulos niin antakaa infoo ? missä penkissä se on saatu millä turbolla millä paineilla millä pumpulla ym

Viimeksi muokannut tdi : 18.03.2010 17:54
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.03.2010, 17:57
apiaani:n Avatar
apiaani apiaani ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.07
Sijainti: Panelia
Viestit: 940
Perusasetus

vanha viidakon sanontahan kuuluu että viritys koetaan onnistuneeksi kun tehot laskevat alle 20%
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.03.2010, 17:59
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Mulla pitäis olla tollanen bleed valve käyttämättömänä hyllyssä jos haluat sillä kokeilla?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.03.2010, 18:33
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Rustailin paintilla pienen demostraation. Näitäki variaatioita on monenlaisia mut tässä yks versio. Esim: turbo tuottaa 2,5 baria. Siitä menee paine rajaventtiilille joka päästää koko ajan 1 bar hukkaportin vastapaine puolelle. Loput 1,5 menee sitten hukka portin ohjaukseen. Siinä välissä on säädettävä bleed venttiili. Jos päästät venttiilistä enemmän ilmaa harakoille, sen myöhemmin portti aukeaa. Jos väännät bleedia kiinni menee enemmän ilmaa hukkaportin ohjaukseen niin portti aukeaa aikaisemmin. Noi paineet on vedetty ihan hatusta joten niistä ei kannata välittää. Huom: siniset tuning letkut


Kyllä se vielä yli 300 kaakkia noilla osilla puskee... Tsemppiä ja kärsivällisyyttä vaan.
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.03.2010, 18:55
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

ui vitsi kiitoksia tuosta ! mulla löytyykin noi osat jo pellin alta ne on vaan vähän eri järjestyksessä !
mäpä testailen huomenna enhän mä tollasta oo tajunnukkaan koitin yks ilta ettiä miten tuota ahtopainetta kannattaa ohjata mutta näin hyvää esimerkkiä en löytänyt !
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.03.2010, 19:03
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Laita pelkkä rajapaineventtiili ahtojen ohjaukseen, bleediä ei kannata dieseliin laittaa hiipii portti auki.
Olen muuten edelleen sitä mieltä että tuo vakio pakosarja on isommissa virityksissä perseestä ja samoin on imusarja jos niitä viimmesiä heppoja haetaan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 20.03.2010, 09:09
Daniel Daniel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Hämeenlinnna, Finland.
Viestit: 113
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mappe Näytä viesti
Rustailin paintilla pienen demostraation. Näitäki variaatioita on monenlaisia mut tässä yks versio. Esim: turbo tuottaa 2,5 baria. Siitä menee paine rajaventtiilille joka päästää koko ajan 1 bar hukkaportin vastapaine puolelle. Loput 1,5 menee sitten hukka portin ohjaukseen. Siinä välissä on säädettävä bleed venttiili. Jos päästät venttiilistä enemmän ilmaa harakoille, sen myöhemmin portti aukeaa. Jos väännät bleedia kiinni menee enemmän ilmaa hukkaportin ohjaukseen niin portti aukeaa aikaisemmin. Noi paineet on vedetty ihan hatusta joten niistä ei kannata välittää. Huom: siniset tuning letkut


Kyllä se vielä yli 300 kaakkia noilla osilla puskee... Tsemppiä ja kärsivällisyyttä vaan.

Miten tuo rajapaineventtiili jakaa paineen 1,5 ja 1 bar:n? Eikö tuo venttiili vain aukea tietyssä paineessa ja päästää sen jälkeen myös enemmän painetta lävitseen.

Tuollaiseen löysin tial:n sivuilta. http://www.tialmedia.com/documents/w..._wginstall.pdf Eli tavallinen paineensäädin on laitettu venttiiliä sulkevaan porttiin. Voihan sitä varmasti lisätä rajapaineventtiilin venttiiliä avaavaan porttiin
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.03.2010, 17:46
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
noniin joo o dynos käytiin ja ei hyvältä näyttäny..
huomenna vähän tutkitaan ja hukkikseen hommataan jäykemmät jouset nyt eipäässy ku hukkis tukittuna 1.2barii ja dynossa ei senkäänvertaa kun ei riittäny vastapaine vakiorenkailla tehoiks saatiin hurjat 180 heppaa.
tiellä kyllä saa ahdot nousemaan katotaan nyt miten käy joutuuko hommaa uuden turbon

huomenna ois katsastuskin kylläpä stressaa kaikki.. koitan ladata videon illaks ihan mukavalta se kuulosti ainakin paikanpäällä
Jos päädyt kuitenkin hankkimaan toisenlaisilla mitoilla olevan turbon, niin voin ostaa sulta sen superin käypään hintaan..
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.03.2010, 17:48
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
noniin joo o dynos käytiin ja ei hyvältä näyttäny..
huomenna vähän tutkitaan ja hukkikseen hommataan jäykemmät jouset nyt eipäässy ku hukkis tukittuna 1.2barii ja dynossa ei senkäänvertaa kun ei riittäny vastapaine vakiorenkailla tehoiks saatiin hurjat 180 heppaa.
tiellä kyllä saa ahdot nousemaan katotaan nyt miten käy joutuuko hommaa uuden turbon

huomenna ois katsastuskin kylläpä stressaa kaikki.. koitan ladata videon illaks ihan mukavalta se kuulosti ainakin paikanpäällä
Huomasin että hukkaportin ohjauksen vastapaine ei ole käytössä nois sun kuvissa mitä selasin. Jos se ei oo kytketty voisit koittaa ohjata siihen vaikka bleed-venan kautta painetta. Saa ainakin nopeamman hukkaportin avautumisen/sulkemisen ja paineet pysyyn sisällä. Hukkaportin jousea en lähtis ekana vaihtamaan.
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Dodge RAM W250 4x4 Extended Cab 1992 Cummins 5,9TD Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 07.07.2008 13:34
Myydään MerCruiser (Cummins) D-Tronic 4,2 L Turbodiesel vm.2003 Unregistered O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 15.06.2008 12:50
M: Dodge 2500 cummins 5.9 Killer-Wo O/M/V Ajoneuvot 1 06.03.2008 13:51
m:alut japanin jaollaMYYTY vertti O/M/V Renkaat ja vanteet 5 22.12.2007 21:53
Dodge Ram 2500 4x4 -95 Cummins O/M/V Muut 6 11.08.2005 22:27


Sivu luotu: 03:40 (GMT +2).