Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.03.2010, 18:55
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Renkaista....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Joo eihän H/T ole hyvä talvirengas, mutta topikin aloittajahan ilmoitti että maantieominaisuudet on vaatimusten kärkipäässä ja talvipidon ei tarvitse olla kummoinen. No, noin kakskytvuotta sitten ajeltiin ensiasennus renkailla ympäri vuoden, koska silloin maasturin nastarenkaat oli oikeasti kalliita. Desert Dueler Bridgestonelta oli rengas ja kuvio on hyvin lähellä nykyistä H/T Dueleria. Koko silloin 205/80-16. Hyvin niillä selvisi ympäri vuoden kun ajoi ennakoivasti. Näillä H/T Duelereilla olen itse ajellut ensilumet ja tiellä pysynyt. Eli jos talvipito ei tartte olla hyvä ja maantieominaisuudet on tärkeimmät, niin en hylkäis H/T malleja. All terrain toki parempi kaikessa muussa paitsi tienpäällä, siinä ei A/T pärjää H/T:lle. Niin ja kyllä 245:n voi laittaa myös 6" vakiovanteelle. Rengas ei tule täydellisen oikeaan asentoon, mutta eipä tuosta vielä haittaakaan ole. H/T:ssä on kuitenkin leveyteen suhteutettuna kapeahko selkä ja pulleat kyljet, joten se sietää optimia kapeammankin vanteen. 7" on orkkis (optimi) vanne.
Juu... mut kutienkin noissa A/T-tyypin renkaissa on humia eroja. Ja tos parinkin rengaskauppiaan kanssa on noit H/T:t kateltu, niin ei kyllä voi sanoa et ois talvella pitoa... Niin, ja näiden kaa tultu tulokseen et mikäli ei kaksia oo vara laitella, niin sit A/T tyyppiä alle... Vaikka sit Hercules ATR:ää alle, kun niitä laittaneet alle syksyllä ku. Herculeksen palat lameloitu, jotka itekkin voisin laittaa... Mut ei sopivaa kokoa tuppaa löytyy, kun osa on vielä kumipuun kylessä... Ja nelivetopäällä (H/T:n kuskin talvella) saa kyllä niillä ajella, jos meinaa jostain risteyksestäkin pois päästä. ja Kingin orkkis teräsvanne on 6" leveä. Mut omistajan valintahan on sit renkaille... Mut itse kuitenkin ollut tyytyväinen A/T tyypin renkaisiin, ja ajan maantietäkin samoilla autolla ja tuun ajaankin... Nytkin pari nipussa, ja kolmas on laittoa vaille...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2010, 20:12
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Nuilla iäkkäillä kingcabeilla pitää ajaa kaikilla renkailla talvella neliveto päällä, jos meinaa liittymistä päästä pois. Painojakauma on sellainen, että muuten menee sutitukseksi. Sitten kun se neliveto on päällä niin lähtee hyvin kesä renkaallakin.

Tässähän oli nyt juttu se että yksillä renkailla mentäs läpi vuoden ja maantie onimaisuudet tärkeimmät. Kuten kirjoitin A/T pärjää kaikessa muussa H/T:lle mutta ei maantie ominaisuuksissa.

Itse koen omassa käytössä A/T renkaan täysin turhaksi. Tienpäälle valitsen slikset ja mettään M/T -luokan. Talvella kitkojen päälle tarvittaessa ketjut. Tie renkaat on hyvät tienpäällä ja sitten kun mennään metsään niin laitetaan siihen hommaan tyyliin parasta mahdollista. Jos alla pyöris A/T:t kompromissinä, niin maantie ominaisuudet kärsis ja toisaalta mettässä ei pääsis. Puhumattakaan vielä siitä mikä olisi leveys, jos yhdellä renkaalla pitäs mennä ympärivuoden.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2010, 20:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Auto on l200. JA kokemukset kiinnosti nimenomaan geolanderin kulutus kestävyydestä ja lumi pidosta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M:Volvo c03 renkaat 35 13,5 renkaat lukkovanteilla finvalp O/M/V Renkaat ja vanteet 0 12.05.2008 09:50


Sivu luotu: 20:57 (GMT +2).