![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Montenegro racing 69, M10 kuski kiittää apparia (SJ69), kilpailunjärjestäjiä, maanomistajia, kanssakilpailijoita sekä korvaamatonta huoltohenkilökuntaa(repro ja sikakoppa)! Kilpailu uudella autolla sujui hienosti, ja vieläpä ilman tekniikkamurheita! Suzuki tuntui "käteen sopivalta" lukuun ottamatta voimanpesää joka puhkui pellin alla... ![]() ![]() ![]() Muutamassa kohtaa reiteillä alkoi vituttamaan ajojärjestys, jos reitti on yhden auton mentävä ja reitin vieressä on 70cm lunta niin kumman siinä kohtaa kuuluisi tehdä tietä? 37pyörillä ja suorilla aksuloilla olevan VAI 42pyörillä ja PORTTAALEILLA olevan.... Mutta hauskaa oli pitkästä aikaa olla kisoissa mukana, ja oulaisissa nähdään!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tuota tuli ja mietittyä,näytti olevan että isomman oikeudella tullaan,muut väistää...
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Äänestä tiesi että ootte alueella.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#4
|
|||
|
|||
![]() ajojärjestysLainaus:
nyybinä terveisin wr-range ,team loser |
#5
|
||||
|
||||
![]() PUUNSUOJALIINA JA SAKKELI
Kiitokset järjestäjille hyvästä kisasta. Kalusto pysyi ehjänä ja miehet kans.
Lumelle ja jäälle ei mitään voitu.Kiitokset kanssa kilpailijoille vinssiavusta, varsinkin NIVAlla liikkuneelle Teamille. Terveisin Team Tenderfoot (appari ROOPE) PS: Keltainen leveä puunsuojaliina sakkelilla jäi apparilta, minulta, LA- iltana muistaakseni rastin 228 ajouran vastapuolelle näreeseen. Joku oli korjannut talteen vaikka tultiin hakemaan...löytäjälle six-päck olutta jos saadaan takaisin kotiin. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Kisa
Mukava oli ajella ja järjestelyt toimi hyvin.
Jeeppi kulki yllättävän hyvin lumessa ja tehoa oli riittävästi. Uusi etuakseli tuli sisäänajettua. Mitään teknisiä ongelmia ei tullut. Piste-eroa ei paljon seuraaviin ollut. Heikot kaaret estivät vaarallisille rasteille menon. Parilla vahingossa käytiinkin, mutta onneksi ei kuvaa ehditty ottaa. Liikaa ajettiin äärireittejä. Varsinkin eteläisellä alueella ekana etsittiin rasteja hangesta. Yksi löytyi 40cm lumen alta. Onni ei ollut myötä ja aikaa tuhlaantui. Mäntsälän takamailla tuli vastaan ajamattomia alueita ja meinattiin jäädä hakkuualueelle, kun ei löytynyt mitään paikkaa mistä vinssata. Onneksi lähti sitten lopulta hapella liikkeelle. Yksi kummallinen juttu havaittiin ennen ekan rastin ottoa. Kuljettajan sivupeili puuttui. En tiedä mitä sille oli käynyt. Oliko edes paikallaan kun auto tuotiin kisapaikalle? Eka vinssaus oli ennen kisan alkua, kun ajoin katsastukseen. Vinssasin yhden mummon ojasta. Niin ja vara-akseli tuli myytyä kun väkisin ostivat ![]() Kotiin tultua huomasin lukulasien jääneen kisa jeeppiin. Pyysin vaimoa katsomaan onko tulokset julkaistu. Eteen tuli vain viinalasti, kaljanjuonti ja oksennuskuvia. Kommentti oli "Minä kun luulin sinun ajavan oikeita kilpailuja". Olisko mieltä jatkossa laittaa ne erikseen vaikka sitsättiin. Varmaan kisoista kiinnostuneet katsojat ym voi tehdä saman päätelmän.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#7
|
||||
|
||||
![]() kuvia
yhdistyksen hovikuvaajalle myös iso kiitos!!
http://picasaweb.google.com/jeeppi36...vieksytys2010# |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
nyybinä, mylllis |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kisoissa oltiin ja ihan hyvin meni, hopeeta tuli. Melko pieni marginaali jäi loppupelistä Pylkön teamille, mut tälleen käy joskus. 11 pistettä taidettiin hävitä, eikä Mikkelin miehet puolestaan hävinneet meille kuin parikymmentä pistettä. Tiukkaa oli, ja hyvä niin. Aluks tuntu ettei tästä(kään) hommasta tuu hevonvi**ua, Patrolli eteni pelkällä vinssillä eikä leikattu Bokkeri pitänyt yhtään. Teki mieli tehdä henkilökohtainen keskeytys ja lähteä juomaan. Pikkuhiljaa kuitenkin homma rupes toimimaan hieman paremmin ja taktiikkaa muutettiin senverran että auraamaan ei enää lähdetä vaan haetaan rasteja mihin on jo jälet tehty.
Aamulla mulla ja Tapsalla rupes väsymys painamaan melkoisesti, onnex LaaLaa teki kevyen välikuoleman yöllä ja sai kuuden jälkeen hirveän virtapiikin. Viimeisen parin tunnin aikana saatiinkin vielä hyvin pisteitä kun haettiin LaaLaan ajaessa helppoja&nopeita rasteja. Autokin pelas hyvin koko kisan ajan, ja kotiinkin vietiin kisan jälkeen ajamalla. Tosin heti ekalla rastialueella vaihdeltiin TAAS kerran löpösuodattimia, mut onnex siitä selvittiin reilun puolen tunnin hommalla. Sen jälkeen löpö taas virtas. Aamulla alipainepumppu leikkas kiinni, tosin sillä ei enää ollut juurikaan merkitystä koska oltiin jo lähdössä kohti kisakeskusta muutenkin. Kiitoksia vaan kisajärjestäjille ja kaikille muillekkin asianosaisille, kisat oli todella hienosti järjestetty eikä valittamisen aihetta löydy. Tuloksetkin tuli mukavan nopeasti, pääs kotiin hyvissä ajoin. Toivottavasti ens vuonna taas! P03:n avustava vinssiapina |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Samaa mieltä Jappen kanssa. Minä itse tiedän että ko.miehistö on suunnitus cup:in konkareita ja varsinaisia persoonia,mutta tälläinen "sisäpiirin" vitsi ei oikein välttämättä avaudu ulkopuolisille. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Jotain tarinaa Team Forestin S08:n tiedotusvastaavan ominaisuudessa.
![]() Kiitokset järjestäjille, Mylpylle, maa-alueiden omistajille, kanssakilpailijoille ja yleisölle, oli hyvin järjestetyt hipat. Ainoa miinuksena voisi antaa kilpailukeskuksen ahtauden, mutta hyvinhän senkin kanssa pärjättiin, eikä noin pienellä paikkakunnalla varmasti ole sen parempia paikkoja, joten se siitä. Kisa lähti hyvin käyntiin, saavuttiin perjantaina pelipaikoille, saatiin auto katsastettua ja tarrat liimailtua. Parin oluen voimalla tuli kahtottua kuinka Suomi otti turpaan oikein kunnolla USA:lta ja läppärikin alkoi peilailla jo tuossa puoli yhden maissa illalla, reilun parin tunnin ahertamisen jälkeen, unta kupoliin ja aamulla semikankea herääminen. Kuljettajakokous, lähtö, ja sitten alkoikin mennä vähän pieleen. Valintana oli suunnata ensimmäisenä Mäntsälän ajoalueelle, siellä oli pari autoa ennen meitä ja valmista uraa ajamalla päästiin sentään metsän puolelle. Umpihankeen ei liikkunu mitenkään, ja noin puolentoista tunnin jälkeen saaliina yksi rasti ja 5 pistettä, lähdimme kohti uusia seikkailuja. Seuraavaksi kohti Monnikylän aluetta, sinne pellolla olevalle läimäreelle oli vähän vaikea päästä stanuluokan autolla, kun kolmantena oltiin siä, parin proton jäliltä. Meinas alkaa jo vähän hirvittää, että mistäs sitä oikein vinssaillaan jos tipahtaa raiteelta huti. Tässä vaiheessa oli melkein neljä tuntia aikaa kulunut, ja saaliina 3 rastia ja 15 pistettä. Tien toisella puolella sitten alkoikin kulkea vähän paremmin, oli jo tullut valmiita uria, missä alkoi päästä jopa ajamalla kulkemaan. Otettiin ”helpot” rastit ja kohti Henttalaa. Hetken aikaa siä kierreltyämme, alkoi aikataulu painaa pahasti päälle, jotain sapuskaa oli saatava ja SEO menisi kasilta kiinni, alue jäi kesken ja seolle. Pettymys oli karvas kun ei mitään oikeeta ruokaa saanutkaan ja sämpylän voimalla mentiin eteenpäin. ATV-puiston alueelle nyte. Meinattiin että siä menee niin kauan aikaa, että hyvä käydä siä hyvissä ajoin. Aiemmin satunnaisesti pihissyt rengas päätti alkaa pihistä oikein tosissaan kun sinne laitettiin ilmaa. -> Koska mein tiimillä ei pahemmin huoltoa ole, eikä viä ole tuo auton omistaja saanu edes kompuraa asennettua kaaraan (joka muuten voitettiin viime vuonna Askolan kisasta), jouduttiin ATV-puiston pohjois-osasta ajelemaan traikkuparkkiin, rengas tyhjäksi, puunsälä renkaan ja vanteen välistä pois, ilmaan täys -> ja matka jatkuu. Uusi yritys ATV-puistoon. Siä kulku oli ihan ok:ta ja tultiin alueen läpi, yllätys olikin suuri kun ei meinattu päästä mistään pois. Nooh, löytyi sentään jostain vähän lyhyempi reitti eikä tarttenu kivuta mäkeä ylös takaisin laavulle, vaikka sekin kävi jo mielessä. Kello about viis, suunnistaja kokee loivaa välikuolemaa, vaihtoehtoina mennä Mäntsälän alueelle (olisi ollut ehkä parempi vaihtoehto näin jälkeenpäin ajatellen) tai sitten Henttalan alueelle takaisin, joka jäi kesken ennen ruokailua. Aamuset kokemukset Mäntsälän alueesta oli vissiin niin pahoja, että päädyttiin Henttalaan. Sieltä muutamat rastit ja vähän ennen kuutta lähdettiin pois päin, maaliintuloajaksi 6:48 ja unta kupoliin. Palkintojenjako, Mylppy sai todellakin ansaitsemansa kiitokset 'ihan vähän tuut auttamaan' hommasta. ![]() Lämpimin terveisin: S08 suunnistaja/nörtti. ps. Tulipas novelli.. .. O_o
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Tulipa niin lyhyt kirjotus, että tietenkin jotain unohtu, 24h kisa vaatii tietysti veronsa ja vaurioilta ei voi säästyä, tässä siis vikalista:
- 1 kpl liukukita - 1 kpl 20A sulakkeita Eli huomattavasti enemmän kuin yleensä. Liukukita hajosi kun vedettiin narulla jonkun verran sivuun, melko hepposen tuntusesti napsahti kahtia. Sulakke taas meni kun joku tärinä hiersi johtoja poikki konehuoneesta. ![]() Jospas siinä olisi jo kaikki.
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() itse ainakin pyrin samantien ajamaan sivuun jos pienempi pyöräisiä tuli vastaan, sekä jos olin reitillä tukkeena tietämättä mihin menossa, joten tuo ei kohdistunu tapsa4x4: lle tuo miun purkautuminen.. ![]() ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Seek & Destroy kiittää & kumartaa hyvästä kilpailusta ja huippuasiallisista järjestelyistä. (Vaikka katsastuksessa tulikin ensimmäinen hylky jo huutoetäisyydeltä.) Sääli että ajoalueiden rastittamisessa tehty valtava työ meni osittain hukkaan, kun alueita jäi ilmeisesti kokonaan ajamatta halukkaiden auraustiimien puuttuessa.
Kisataktiikassa on selvästi vielä hiomista, ja lisäksi tuli kalustossa esille muutamia oleellisia parannuskohteita. Toivottavasti noihin saadaan korjaus ennenkuin kilpailu tulee liian kovaksi meidän perusratkaisuillemme. Lainaus:
Yhden kolossaalisen turhauttavan rupeaman aikana (johon oli syynä enemmän oma kyvyttömyys kuin jonkun toisen) karkasi minulta taskupuhelu kotipuhelimeen. Puheluuni vastasi tytär Aino 13 v. ja kuunteli jonkin aikaa sisällön puolesta melko graafista yksinpuheluani ennenkuin ilmoitti äidille, että isillä kuulostaa olevan tosi kivaa. Pahoittelin tyttärelle jälkeenpäin, että hän joutui kuuntelemaan tällaista yksityiseksi tarkoitettua monologia. Tytär ei ollut moksiskaan. Sanoi sen kuulostaneen ihan radioselostukselta. Mitähän radiokanavaa meillä kuunnellaan päivisin poissaollessani? Seek & Destroyn psta - p
__________________
Life's a bitch, and then you don't die. - Vanha vampyyrisananlasku |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Ensimmäinen talvieksytys on takana ja hauskaa oli. Katsastuksessa takajarrut eivät pitäneet kuin lukon kanssa mutta muuten ajokki kelpasi vissiin tarkan? syynin jälkeen kisaan. Ainoo särö hyviin järjestelyihin oli katsastusukkojen asenne, kyllä me älyämme siitä katsastuspaikalta kadota vähemmälläkin suunsoitolla...
Kisa alkoi oikein ammattimaisesti eli majoituksesta piti hakea sinne unohtunut kamera, sen jälkeen nokka kohti atv puiston pohjoista päätä missä askarreltiin 5-6 tuntia... Tuntui että pisteet on tosi tiukassa tosin reitit muuttuivat liikenteen myötä aina vaan parempaan suuntaan. Monninkylän peltoaukealla harjoittelimme tunnin verran auton irroittamista hangesta ilman vinssiä ja sen jälkeen kateltiin tarkkaan että jostakin löytyy aina vinssipuuta. Mäntsälässä hairahdimme käymään luolassa eli kaarettomalla se tarkoitti miinusta pistesaldoon, sitä se väsymys tekee. Idän ihme pelasi koko kisan ajan hyvin ainoat jännitysmomentit oli betonimyllyn äänellä loppuajasta käynyt etuvinssi ja voimansiirron vapinat siirtymillä, hardykiekko luultavasti otti siipeensä. Sähkön riittävyys oli välillä kysymysmerkki mutta sopivasti tauottamalla siitäkään ei tullut ongelmaa. Aikaisemmissa kisoissa reitaillut kytkin toimi nytten hyvin mutta siitä lisää rakentelutropikissa. Miehistön vireystila kesti hyvänä koko kisan ajan, ainoa iso juttu oli apukuskina toimineen Risukärsän saama erittäin ikävä puhelu jossa tuli tieto isoisän poismenosta. Syvä osanotto tapahtuneesta. Kaikesta huolimatta päätettiin jatkaa kisaa ja parempi niin että on muutakin ajateltavaa, surraan sitten kun sen aika on. Kaikesta huolimatta tulokseen oltiin tyytyväisiä ja porukalla todettiin että seuraaviin kisoihin autoon tulee kaaret, nytten useita satoja pisteitä oli sanatarkasti kätten ulottuvilla mutta kun sitä kuvaa ei voinut ottaa... Eli kiitos järjestäjille maanomistajille ja muille taustavaikuttajille kisoista, kanssakilpailijoille iso kiitos pitkämielisyydestä että jaksoitte varttua kun meillä toisinaan matkan teko oli hyvin verkkaista. Ja erityisen iso kiitos apukuljettajille eli Risukärsälle ja Tonttu80.lle, asenne oli kohdallaan koko kisan läpi ja yritystä ei puuttunut. |
#16
|
|||
|
|||
![]() kaaret
ei muutakun patu925 väsäämääs nivaan turva kaaria
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Kiitokset maanomistajille ja järjestäjille. Meil meni reittisuunnittelu nappiin mentiin Mäntsälään ensiksi. Aurattiin ajamalla kallion alusta reitti putouksen ohi ja sit mentiin Tapsa4x4 ja sen toisen proton jälkiä pitkin vinssi laulattaen. Haastettiin Kurikset mukaan reitti talkoisiin Mäntsälän taka maille. Jonne ei tainnut monikaan lähteä ajelemaan koko kisassa. Pikku vahingoilla päästiin ohjausiskarin tappi meni poikki siitä vahvimmasta kohtaa pandharin pusla loppu vaihettiin uuteen vinssin valo korjattiin jarruputki poikki olihan se jo yli 20 vuotta vanha ja laturin virtajohdon kanssa oli pikku ongelmia
![]() Suurin moka oli kun ei ilmottauduttu protoihin 33" renkailla ja suorilla akseleilla ![]() |
#18
|
|||
|
|||
![]() Vai alko vituttaa !!
Muutamassa kohtaa reiteillä alkoi vituttamaan ajojärjestys, jos reitti on yhden auton mentävä ja reitin vieressä on 70cm lunta niin kumman siinä kohtaa kuuluisi tehdä tietä? 37pyörillä ja suorilla aksuloilla olevan VAI 42pyörillä ja PORTTAALEILLA olevan....
En tiedä kuinka moni muu kuin me ajoimme 42" pyörillä Ens kilpaikussa työnnä se pääs ulos sieltä kärpäsen paskasta ja huuda vittu niin et mettä raikaa ![]() Yritimme aikakin väistellä ja hinata "pikkusia"metsässä toiset taas sanovat että väistämme tuohon sivuun ! mitä siinä voi tehdä ku ajaa ohi vai pitäskö sanoo et ei se käy!?! En ala tässä teron ja itteni puolesta pyytelemään keneltäkään anteeksi jos olemme olleet mettässä toisten KILPAILIJOITTEN tiellä. Rakkaudella: Toni"rehtori"tirkkonen |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Nyt rupee olee jo pikku hiljaa toipunu kisoista joten vois vähän liirum laarumia kirjotella!
Ensimmäisenä kun mentii aamulla autolle ni huomattiin että kaikki eväät jäi jääkaappiin ja pelkät energia juomat oli mukana, no eipä muutakun huollolle kilauttamaan että ostakaahan salesta jotain syötävää! No sitten lähettii ATV-puistoon siinä toivossa että isommat olis menny eellä mutta eipäs ollukkaa. No päätettii kuitenkin kokeilla uran tekoa ja kyllähän sitä vähän matkaa tulikin ihan kivasti pienen puolen kolmosella kaasu pohjassa ja vinssaamalla! Kahessa tunnissa tais tulla kaks rastia ja rupestuntuu että tää meni taas v....ks koko homma mutta sitten rupes löytyy mönkkärillä ajeltuja jälkiä ja se helpotti kummasti, rastejakin rupes löytymään. Huolto ootteli eväitten kanssa puiston nuotiolla jonne päästiin 7tunnin jälkeen. Polttoainekin loppui kerran tossa ajassa mutta kiitos Team Iron Bullille löpöstä, eväistä ja polttoaineputsarista ja ja ja.... No sitten lähettii maha täynnä tyrkkäämää ihan tuskassaan kohti ulosmeno rastia ja kerättiin paljon rasteja loppu puistosta, nuotiopaikan mäelle ei kiivetty kun ei siellä ollu käyny ketään ja rupes uran aukasu kyllästyttämään! Yöllä lähettiin monninkylään ja matkalla meinattiin koluta se pikkuläntti siitä tien vierestä, oliko se joku rahkosuo vai mikä. No siellähän lurahti sitten gummi tyhjäks kun betlokin pultit olivat löystyneet, polttoainekkin loppu taas ja laturin remmit meni vaihtoon onneks oli huolto paikalla ja kahvitkin saatiin harbor cruisereilta, evääks energia juomaa(tuli tarpeeseen) Kiitokset niistä! Loppu kisa menikin ilman murheita mitänyt hell holessa pätkästiin takanaru ja sen kanssa temuttiin hetki. En olis joo uskonu että pytylle tolla suorituksella pääsis joten poistuttiin kotia kohti ennen tulosten julkaisua ja jäi pytty pokkaamatta! Keltähän tota vois kysellä? Kiitokset vielä kisa organisaatiolle erittäin hienosta ja onnistuneesta kisasta, ensi vuonna uudestaan jookos! Viimeksi muokannut azizp : 02.03.2010 19:33 |
#20
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei ollut henkilökohtaisesti kellekkään tarkotettu tuo meikäläisen avautuminen.. ja tuo 42" ja porttaalit oli ihan vaan viittauksena että "isomman luokan" kilpureista oli kyse. ja tää meikäläisen esimerkki tapaus oli nimenomaan kohdattaessa yhden auton mentävillä reiteillä keulat vastakkain, eikä mistään ohittelusta ollu kyse. ..eikä tossa ite tuu ainakaan niin totisesti kisoissa mentyä että tarviis kenellekkään alkaa pää punasena huutamaan... |
#21
|
|||
|
|||
![]() |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Meidänkin puolesta kiitokset maanomistajille, kanssakilpailijoille ja erityisesti järjestäjille. Katsastuksessa saatiin asiallinen huomautus turvallisuuteen vaikuttavasta asiasta, jonka jälkeen lohdutukseksi hiukan kehuttiinkin
![]() ![]() |
#23
|
||||
|
||||
![]() Crazy Ghost X-team #13
Kiitos kilpailun järjestäjille hyvästä kisasta ja lumesta! Hyvät oli ajo-alueet ja lunta riitti vissiin kaikille? kukaan ei jääny ilman
![]() ![]() Ei muuta kun paratiisissa nähdään!! Härski/Mini-Vesku/Jape PS. Narut kaitkee, vaijerit poikkee! Come´Up kestää? Eli, mitä puun ja auton väliin?
__________________
Anna mennä vaan, tää on ihan helppo reitti! |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Jos kerran jäi oikeen kokonaisia alueita melkeen ajamatta
sen takia että kaikki alkoi vaan peesailemaan toisten jälkiä, olisko aika alkaa vetämään hatusta joka lurjukselle pakollinen eka rasti luokkansa mukaan? Tulis ainakin pikku "x-factor" hommaan mukaan. |
#25
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ladoga 2010 | myllis | Tapahtumat | 224 | 03.05.2011 11:38 |
officross SIIRETTY 5/2010 | VooDoo Jeep | Tapahtumat | 152 | 03.05.2010 20:55 |
Offivarusteen TalviEksytys 2008 22-24.2 | Kentsu | Tapahtumat | 284 | 10.07.2008 12:22 |
Offivarusteen TalviEksytys lll Kilpailukutsu-07 | Kentsu | Tapahtumat | 171 | 07.11.2007 12:23 |
Offivarusteen TalviEksytys 2006 | Kentsu | Tapahtumat | 139 | 26.02.2006 18:41 |