![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Se on se osa autoa, joka näkyy päällepäin autoa ylhäältä katsoessa. .... ...jep... .... Mutta vitsit sikseen, ei tule mattamustaa kattoa, ei tule karvaturria katolle, eikä mitään muutakaan erikoista. Kattoikkuna tosin voisi olla ihan bueno niin voisi ihailla metsän antimia sitten kun on auto katollaan ![]() Vaikka kyseessä on lähinnä metsäkäyttöön oleva peli niin haluan silti ettei se näytä miltään paskaromulta. Koska katto jää kohta ulkopuolisen turvakaarikehikon sillä tavalla, että on sen jälkeen perkeleen hankala maalata niin nyt olisi hyvä aika tehdä se. Tähän mennessä on tullut pari hyvää ideaa, jos ei muuta löydy niin koitetaan niillä. Jos mulla on kohta kuplamuovin näköinen katto, niin täytyy vissiin viedä ammattimaalarille ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
jenkit käytti 80-90 luvulla thermoplastista maalia jossain malleissa, tähän ei tahdo saada hyvää pintaa liukkareilla ilman että ottaa vanhat maalit pois, tämän maalityypin tunnistaa helposti kun laittaa tinnerirätin vähäks aika pintaan, alkaa maali pehmetä. Näissä myös lakka lähtee hilseilemään. Vesipohjainen ei pitäisi reagoida niin pahasti, tosin en tiä kuinka pitkäaikainen on...
ja sprayllä kun maalaa niin pinnasta tulee hirveen näköinen noin laajalla alueella, lisäks sormi tulee kipeeks ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Täytyypä kokeilla tinneriä, mutta varmaan on sitten tota termospaskaa.. kun meinaan lakat hilseilee pahemmin kuin oma pää. Ei sen maalipinnan ulkonäön siis tarvitse olla mikään näyttelytasoinen, mutta mielellään saman värinen kuin muu auto ja suht ok kuitenkin. Millä tavalla jää kököksi? Ei kiillä, appelsiinipinta, vai mitä?
Vai teenkö ensin itse pohjat, ja sitten vien suoraan jonnekkin maalarille? Paljos suunnilleen kustantaisi silloin täällä pk- seudulla? Täytyy ottaa maanantaina kyllä puhelin kouraan ja kysellä vähän eri nyrkkipajoista.. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Keväämmällä ostat/lainaat/vuokraat ruiskun ja sipaset huoltiksen pihassa paineilmoilla maalit kattoon ja ajat auringonlaskuun....
Kilikalilla voip olla vaikee saaha tasasta. Tyyli vapaa,mut ääni ruiskulle. esim.Motonetin yläkannulla hinta/laatu ok. Ja aina ekaks ite ja sit vasta ammattilaiselle... ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mikähän siinä muute on, ku aina kilikalipullojen jälki on huonompaa ku mukamas samallaseoksella tehdyn erillismömmöjen jälki?
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja jos kilikolilla maalaa, ni pyytäkää kunnon suutin siihen pulloon, niissä on eroja, ja yleensä jemmasta löytyy parempiakin suuttimia ku muistaa vaan kysyä. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
sait arvatenkin 2k maalia
kesällä kun paikkailin tota käyttistä niin ostin lakan 2k kilikali purkkina piti oikein sokasta vetää ennenku rupes maalaamaan |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
70g sitä samaa maali massaa spraypurkissa on tietty hieman ohkasempaa..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Samaa vaivaa katossa, eli hilseillyt lakat pois (kuten lie melkein kaikissa näissä.) Hiominen onnistunee viellä kotiolosuhteissa, mutta ilman ruiskua voisi kuvitella katon kokoisen alan saaminen pohjaväriin olevan jo haastavaa, mutta tuosta nyt saattaisi viellä selvitä spray-purkki tavaralla ja maalari vetää päälle kunnon hiomavärin, niin ehkä siintä viellä sopiva maalipinta tulisi. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maalauksesta ja maaleista. Neuvoja tarvitaan. | jappe | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 30.07.2009 22:56 |
O: w460 katon kannatinpalkki | uivelo | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.04.2008 20:45 |
Katon kiinnitys. | Wolfie | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 28.05.2007 08:14 |
Range kysymyksiä heti auton saatuaan | Discovery | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 03.11.2005 12:26 |
Katon väri | Vuosimallit 1984-1996 | 5 | 28.01.2003 22:34 |