Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.02.2010, 20:13
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KIM Näytä viesti
Olen pitänyt Citroenin Jumperia, Peugeotin Boxeria, Fiat Ducatoa ja Ford Transitia huonolaatuisina. Useimmat näkemäni kuitenkin liikkuu ja ovat isoja. Kysymys kuuluu, että onko joku näistä autoista tekniikaltaan tai pelleiltään kestävämpi?
Samaan syssyyn saat heittää Sprintterin ja LT:n, aivan yhtä hyviä/paskoja koko sakki! Pellit kestävät huonoiten Jumper/Boxer/Ducato:ssa, niveliä menee kaikissa tiuhaan, kuten myös jousia yms. alustan osaa.

Uuskorinen Jumper/Boxer/Ducato tuntuu paljon edeltäjäänsä fiksummalta. Transitin pikkukoneen alavääntö on jotain käsittämätöntä, saattaa stumpata jopa 1:ltä 2:lle vaihtaessa jos on tottunut hyvälle väännölle, liikkeellelähdöstä puhumattakaan. Vanhempikoppanen Sprintter ei tunnu kovinkaan laatuautolta, joka paikka tuntuu rämplääntyvän aika joutuin. Uudempikoppanen tuntuu tasokkaammalta, sama pätee myös Transittiin.

Kuorma-autona Transitit ennen vuotta 2005 eivät yleensä tarvitse nopeudenrajoitinta, toisin kuin Jumper/Boxer/Ducato ja Sprinter/LT.

Vaikea on valinnan paikka, varmasti kestävää ja varmatoimista isoa pakua kun ei tunnu olevan keksittykään. Tai sitten niitä ei ainakaan tänne oo kukaan tajunnut tuoda.

Ehkäpä kannattaisi tsuumata jonnekkin Latvian suunnalle ja haeskella jotain uusikorista, niitä saa puoli-ilmatteeksi sieltä ja ilman autoveroa kuorma-autona.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.02.2010, 21:15
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

transiitit vasta paskoja onkin, ruosteisia, huonolaatuisia ja ajoasento on aivan vammainen
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.02.2010, 21:53
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Jotain lisää:

Tuosta ruostumisesta olen Matin kanssa eri mieltä. Yleisesti ruosteettomia ovat nämä olleet tai ainakin vähemmän happamia, kuin Mersut/Volkkarit.

Ja jotain huonoakin. Näistä isoista maxeista saattaa olla katon rajasta maalit lähteneet, kun kori elää ja maali ei kiinni pysy.

Tuo vaihdelaatikko on jotenkin ihmeellisesti välitetty, kun ei meinaa ikinä olla oikea vaihde ja sitten tuo 5-vaihde on taas aivan liian pitkä, jos joutuu ajamaan rajoittimen kanssa sitä alle 90kmh:ta. Ja jos meinaa oikeasti vedellä paljon, niin tilaisin tamgear:lta (?) lyhyemmön viitosen, jotta voi sillä vetää. 4:lla huutaa maantiellä jo liikaa. Uudemman 6-vaihteinen olisi kyllä jo poikaa.

Toisaalta, onko nuo vaihteet niin huonot, mutta tuntuu vain..

Edelleen liputan kyllä hankkimisen puolesta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.02.2010, 00:38
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

sitikas fiiatis pösös on se tietty vuosimalli josta lähtee kaikki maalit tosi karun näkösii eikä varmaan johdu mistään elämisestä perkele jos aivan jokapaiskasta lähtee ! ja takuu ei korvannut näitä maalivikasii... täs tutulla on sellanen ja nyt pakkasilla kuorii itteensä se on nyt parikuukautta seissy ja maalii tippuu maahan mäpä kysäsen siltä.. kuitenki 2000 luvun puolelta niihin ei kannata sekaantuu ellei se itteensä haittaa
oon pari sellast nähny sinisii 2 ja punasia 1
sprinttereis ainakin 316 jotain korkeapaine suutin ongelmia ja tän tiptronikin kans aikapaljon säätämistä kaikennäköstä sähkövikaa hehkut saa vaihtaa joka syksy... me saatiin eilen sprintteri huollosta ei ollu ku 3kk sähkövian takii ja tänä aamuna ei lähteny käyntiin nyt jotenki alko käynnistyksen esto temppuilee. ja kyl ne vaa ruostuu yllättävän nopeesti -01 ja 115 ajettu mut muuten ne on ihan hyvii ainaki vanhemmat 312

Viimeksi muokannut tdi : 26.02.2010 00:48
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.02.2010, 05:52
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Työmaalla portteri toimii, kuin käki kello ei mitään moitteen sijaa. Jopa minä uusiena autojen vihaaja pitäny hyvänä.

Sedällä oli firmassaan yksi 2000 luvun ducato ja.No hyvää sanaa ei voinu sanoa. Ei knatanut kuormaansa mitä piti. Ei jaksanu käynnistyä. Koko ajan sai olla huoltoon viemässä. Uuden karheassa korissa takaovissa 2cm rao karmi puolella. Joihin myyntimies sanoi, että on automaatti ilmastointi. Ja tuttavalla vastaava pösö ja ongelmat saman suunaisia.

No nyt sedän firmaan tuli vanha sprinter. Ainut vika tuli, kun tää sukulaismies huitas isolla sprinterillä kotipihassaan räystään mukaan.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.02.2010, 12:37
KIM KIM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Antigua and Barbuda.
Viestit: 209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Samaan syssyyn saat heittää Sprintterin ja LT:n, aivan yhtä hyviä/paskoja koko sakki! Pellit kestävät huonoiten Jumper/Boxer/Ducato:ssa, niveliä menee kaikissa tiuhaan, kuten myös jousia yms. alustan osaa.

Uuskorinen Jumper/Boxer/Ducato tuntuu paljon edeltäjäänsä fiksummalta. Transitin pikkukoneen alavääntö on jotain käsittämätöntä, saattaa stumpata jopa 1:ltä 2:lle vaihtaessa jos on tottunut hyvälle väännölle, liikkeellelähdöstä puhumattakaan. Vanhempikoppanen Sprintter ei tunnu kovinkaan laatuautolta, joka paikka tuntuu rämplääntyvän aika joutuin. Uudempikoppanen tuntuu tasokkaammalta, sama pätee myös Transittiin.

Kuorma-autona Transitit ennen vuotta 2005 eivät yleensä tarvitse nopeudenrajoitinta, toisin kuin Jumper/Boxer/Ducato ja Sprinter/LT.

Vaikea on valinnan paikka, varmasti kestävää ja varmatoimista isoa pakua kun ei tunnu olevan keksittykään. Tai sitten niitä ei ainakaan tänne oo kukaan tajunnut tuoda.

Ehkäpä kannattaisi tsuumata jonnekkin Latvian suunnalle ja haeskella jotain uusikorista, niitä saa puoli-ilmatteeksi sieltä ja ilman autoveroa kuorma-autona.
Mistä lähtien Transitit on "uudempi koppaisia"? Itse ajattelen, ettei ego kestä ajaa ennen n. 2001 valmistetulla kopalla.

Ajoin viime kesänä kertausharjoituksessa ihan uutta Transitia. Siinä oli vääntöä käsittämättömän paljon. Meni yhdeksän päälläkin hyvin. Koneen kokoa en muista, mutta tehot oli alle 150 hv eli ei ainakaan ollut tehtaan tehokkain malli. Budjettiin ei kuitenkaan uusi auto mahdu kun tänä vuonna on jo yksi ostettu (D-Max).

Miten Latvian suunnalta katotaan tai ostetaan kuorma-autoksi rekisteröity Transit? Valmiin paketin hinta pitäs olla 6000-9000€ ja alvillinen. Etelämmästä jos ostaa niin joutuu varmaan laittaan ilmastoinnin, lisälämmittimen, talvirenkaat vanteineen ja koukun yms. Niille tulee äkkiä auton hinnan verran jos niitä ei ole valmiina.

Minulla on vähän samanlainen tuntuma, ettei isoa laadukasta pakua valmisteta tai ei ainakaan tuoda suomeen. Tojota sais alkaa vääntämään sellaista. Sillä kun on ehkä vähiten susia ollut. Tai no onhan joissakin 2000- luvun Hiaceissa ollut pahoja ruostevikoja. Ajoin 6 vuotta 2000 mallisella ja se ei ruostunut vaikka maalipintaan oli tullut pahoja naarmuja.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.03.2010, 22:17
IHKULAINEN:n Avatar
IHKULAINEN IHKULAINEN ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.08.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 148
Perusasetus

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=69014
__________________
Niva- ei tarvitse katua
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.03.2010, 22:16
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KIM Näytä viesti
Mistä lähtien Transitit on "uudempi koppaisia"? Itse ajattelen, ettei ego kestä ajaa ennen n. 2001 valmistetulla kopalla.
Eiks se just noita aikoja tullut 00-01?!

Lainaus:
Miten Latvian suunnalta katotaan tai ostetaan kuorma-autoksi rekisteröity Transit? Valmiin paketin hinta pitäs olla 6000-9000€ ja alvillinen. Etelämmästä jos ostaa niin joutuu varmaan laittaan ilmastoinnin, lisälämmittimen, talvirenkaat vanteineen ja koukun yms. Niille tulee äkkiä auton hinnan verran jos niitä ei ole valmiina.
Ei sen tartte olla kuorkki siellä, käsittääkseni kaikkiin 350-malleihin (3500 kg) saa Voortilta paprut+valm.kilven 3550 kg painoille. Maksaa tietty pari sataa(?). Kuraläpät taakke ja siinäpä se.

Empä tiedä kanavia Latvijaan, mutta onhan tossa etelänaapurissakin joitain, tästä äkkiä haettu esimerkki: http://fin.auto24.ee/used/684347
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.03.2010, 08:57
KIM KIM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Antigua and Barbuda.
Viestit: 209
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Eiks se just noita aikoja tullut 00-01?!



Ei sen tartte olla kuorkki siellä, käsittääkseni kaikkiin 350-malleihin (3500 kg) saa Voortilta paprut+valm.kilven 3550 kg painoille. Maksaa tietty pari sataa(?). Kuraläpät taakke ja siinäpä se.

Empä tiedä kanavia Latvijaan, mutta onhan tossa etelänaapurissakin joitain, tästä äkkiä haettu esimerkki: http://fin.auto24.ee/used/684347
Heti kolhittua ehdottamassa! Apparin puolen helma keskellä autoa pahasti ruosteessa ton ikäiseksi. Edullinenhan tuo muuten olis.

Täytyy katsoa noi Viron markkinat ja kysellä onnistuisko ostaan pakuna ja tuomaan verovapaana kuorma-autona.

Tässä kun olen katsellut lähinnä nettiauton ja nettikoneen tarjontaa niin kyllä nuo Sprintterit näkyy olevan todella ruosteisia. Eteläeurooppalaiset näyttää kuvista ruosteettomilta. Transiteissa ei myöskään näytä ruostetta olevan. Olen katellut vuosimalleja 2000-2003.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.03.2010, 09:00
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KIM Näytä viesti
Heti kolhittua ehdottamassa! Apparin puolen helma keskellä autoa pahasti ruosteessa ton ikäiseksi. Edullinenhan tuo muuten olis.

Täytyy katsoa noi Viron markkinat ja kysellä onnistuisko ostaan pakuna ja tuomaan verovapaana kuorma-autona.

Tässä kun olen katsellut lähinnä nettiauton ja nettikoneen tarjontaa niin kyllä nuo Sprintterit näkyy olevan todella ruosteisia. Eteläeurooppalaiset näyttää kuvista ruosteettomilta. Transiteissa ei myöskään näytä ruostetta olevan. Olen katellut vuosimalleja 2000-2003.
Saksasta kaveri toi firmalleen kuorkkina sprintterin. Tais olla vm04. Kaikkine kuluineen maksoi n.15000€ Ja oli valmiina kaikki tasot ja laatikostot sisässä huolto hommiin. Ja oli/on ruosteeton. Tuokin raha oiso llu pienempi jos matka ois menny putkeen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.03.2010, 12:49
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gravedigger Näytä viesti
Saksasta kaveri toi firmalleen kuorkkina sprintterin. Tais olla vm04. Kaikkine kuluineen maksoi n.15000€ Ja oli valmiina kaikki tasot ja laatikostot sisässä huolto hommiin. Ja oli/on ruosteeton. Tuokin raha oiso llu pienempi jos matka ois menny putkeen.
Jäi kuukaudeksi ryyppäämään?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.03.2010, 12:51
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Jäi kuukaudeksi ryyppäämään?
Parit sakot, pöllittyä tavaraa ja vähän seikkailua väärissä junissa. Eli jonkun 2k€ voi varmaan vähenttää tuosta hinnasta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 2 kpl hj 60 3+3 pakuja Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 08.07.2009 22:33
Härskejä ja huonoja racing kuvia VonLeka Chit-Chat 16 21.03.2006 19:01
Autojen hyviä ja huonoja puolia? Metso Tekniikka & Jutustelu 3 06.01.2005 18:35
M:toyota pakuja toytoy O/M/V Muut 6 20.08.2004 14:21


Sivu luotu: 00:45 (GMT +2).