![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Uuskorinen Jumper/Boxer/Ducato tuntuu paljon edeltäjäänsä fiksummalta. Transitin pikkukoneen alavääntö on jotain käsittämätöntä, saattaa stumpata jopa 1:ltä 2:lle vaihtaessa jos on tottunut hyvälle väännölle, liikkeellelähdöstä puhumattakaan. Vanhempikoppanen Sprintter ei tunnu kovinkaan laatuautolta, joka paikka tuntuu rämplääntyvän aika joutuin. Uudempikoppanen tuntuu tasokkaammalta, sama pätee myös Transittiin. Kuorma-autona Transitit ennen vuotta 2005 eivät yleensä tarvitse nopeudenrajoitinta, toisin kuin Jumper/Boxer/Ducato ja Sprinter/LT. Vaikea on valinnan paikka, varmasti kestävää ja varmatoimista isoa pakua kun ei tunnu olevan keksittykään. Tai sitten niitä ei ainakaan tänne oo kukaan tajunnut tuoda. Ehkäpä kannattaisi tsuumata jonnekkin Latvian suunnalle ja haeskella jotain uusikorista, niitä saa puoli-ilmatteeksi sieltä ja ilman autoveroa kuorma-autona.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
transiitit vasta paskoja onkin, ruosteisia, huonolaatuisia ja ajoasento on aivan vammainen
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jotain lisää:
Tuosta ruostumisesta olen Matin kanssa eri mieltä. Yleisesti ruosteettomia ovat nämä olleet tai ainakin vähemmän happamia, kuin Mersut/Volkkarit. Ja jotain huonoakin. Näistä isoista maxeista saattaa olla katon rajasta maalit lähteneet, kun kori elää ja maali ei kiinni pysy. Tuo vaihdelaatikko on jotenkin ihmeellisesti välitetty, kun ei meinaa ikinä olla oikea vaihde ja sitten tuo 5-vaihde on taas aivan liian pitkä, jos joutuu ajamaan rajoittimen kanssa sitä alle 90kmh:ta. Ja jos meinaa oikeasti vedellä paljon, niin tilaisin tamgear:lta (?) lyhyemmön viitosen, jotta voi sillä vetää. 4:lla huutaa maantiellä jo liikaa. Uudemman 6-vaihteinen olisi kyllä jo poikaa. Toisaalta, onko nuo vaihteet niin huonot, mutta tuntuu vain.. Edelleen liputan kyllä hankkimisen puolesta. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
sitikas fiiatis pösös on se tietty vuosimalli josta lähtee kaikki maalit tosi karun näkösii eikä varmaan johdu mistään elämisestä perkele jos aivan jokapaiskasta lähtee !
![]() ![]() oon pari sellast nähny sinisii 2 ja punasia 1 sprinttereis ainakin 316 jotain korkeapaine suutin ongelmia ja tän tiptronikin kans aikapaljon säätämistä kaikennäköstä sähkövikaa hehkut saa vaihtaa joka syksy... me saatiin eilen sprintteri huollosta ei ollu ku 3kk sähkövian takii ja tänä aamuna ei lähteny käyntiin ![]() ![]() Viimeksi muokannut tdi : 26.02.2010 00:48 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Työmaalla portteri toimii, kuin käki kello ei mitään moitteen sijaa. Jopa minä uusiena autojen vihaaja pitäny hyvänä.
Sedällä oli firmassaan yksi 2000 luvun ducato ja.No hyvää sanaa ei voinu sanoa. Ei knatanut kuormaansa mitä piti. Ei jaksanu käynnistyä. Koko ajan sai olla huoltoon viemässä. Uuden karheassa korissa takaovissa 2cm rao karmi puolella. Joihin myyntimies sanoi, että on automaatti ilmastointi. Ja tuttavalla vastaava pösö ja ongelmat saman suunaisia. No nyt sedän firmaan tuli vanha sprinter. Ainut vika tuli, kun tää sukulaismies huitas isolla sprinterillä kotipihassaan räystään mukaan. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ajoin viime kesänä kertausharjoituksessa ihan uutta Transitia. Siinä oli vääntöä käsittämättömän paljon. Meni yhdeksän päälläkin hyvin. Koneen kokoa en muista, mutta tehot oli alle 150 hv eli ei ainakaan ollut tehtaan tehokkain malli. Budjettiin ei kuitenkaan uusi auto mahdu kun tänä vuonna on jo yksi ostettu (D-Max). Miten Latvian suunnalta katotaan tai ostetaan kuorma-autoksi rekisteröity Transit? Valmiin paketin hinta pitäs olla 6000-9000€ ja alvillinen. Etelämmästä jos ostaa niin joutuu varmaan laittaan ilmastoinnin, lisälämmittimen, talvirenkaat vanteineen ja koukun yms. Niille tulee äkkiä auton hinnan verran jos niitä ei ole valmiina. Minulla on vähän samanlainen tuntuma, ettei isoa laadukasta pakua valmisteta tai ei ainakaan tuoda suomeen. Tojota sais alkaa vääntämään sellaista. Sillä kun on ehkä vähiten susia ollut. Tai no onhan joissakin 2000- luvun Hiaceissa ollut pahoja ruostevikoja. Ajoin 6 vuotta 2000 mallisella ja se ei ruostunut vaikka maalipintaan oli tullut pahoja naarmuja. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Niva- ei tarvitse katua |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Empä tiedä kanavia Latvijaan, mutta onhan tossa etelänaapurissakin joitain, tästä äkkiä haettu esimerkki: http://fin.auto24.ee/used/684347 |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Täytyy katsoa noi Viron markkinat ja kysellä onnistuisko ostaan pakuna ja tuomaan verovapaana kuorma-autona. Tässä kun olen katsellut lähinnä nettiauton ja nettikoneen tarjontaa niin kyllä nuo Sprintterit näkyy olevan todella ruosteisia. Eteläeurooppalaiset näyttää kuvista ruosteettomilta. Transiteissa ei myöskään näytä ruostetta olevan. Olen katellut vuosimalleja 2000-2003. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
|||
|
|||
![]()
Jäi kuukaudeksi ryyppäämään?
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Parit sakot, pöllittyä tavaraa ja vähän seikkailua väärissä junissa. Eli jonkun 2k€ voi varmaan vähenttää tuosta hinnasta.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 2 kpl hj 60 3+3 pakuja | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 08.07.2009 22:33 |
Härskejä ja huonoja racing kuvia | VonLeka | Chit-Chat | 16 | 21.03.2006 19:01 |
Autojen hyviä ja huonoja puolia? | Metso | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 06.01.2005 18:35 |
M:toyota pakuja | toytoy | O/M/V Muut | 6 | 20.08.2004 14:21 |