Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.02.2010, 09:02
JD-power JD-power ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 21.02.10
Sijainti: Salo
Viestit: 4
Perusasetus

Ok,kiitoksia,oiskos mitään paikkaa mistä sais land gruiserin käyttö ohje/huoltokirjoja? saakos alfamerin korjaus oppaan suomenkielisenä?
ja mistä laakereiden yleisarjan saa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.02.2010, 09:12
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JD-power Näytä viesti
Ok,kiitoksia,oiskos mitään paikkaa mistä sais land gruiserin käyttö ohje/huoltokirjoja? saakos alfamerin korjaus oppaan suomenkielisenä?
ja mistä laakereiden yleisarjan saa?
ei taida olla opasta myynnis toho 80 malliin.. sa siitä oljypohjan irrotuksesta vielä: kannattaa ottaa ne vaihteiston tuet siitä molemmin puolin öljypohjan takaosaa pois niin saa lisää tilaa. ja laakereita kannattaa kysellä slck:n nimimerkiltä timop. siltä saa ACL:n punametallisia vahvempia laakereita edullisesti.
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.02.2010, 10:15
Hilari Hilari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Oulun seutu
Viestit: 217
Perusasetus

mulle tuli ainakin timop.ltä ihan normi väriset liuskat ja hyvin nuo on ainakin vielä kestäneet...
hdj:n padan heikkoutena vois pitää alakertaa ja sen alimitoitettuja laakereita, omaani vaihdan veivin laakerit taas uudestaan muutaman kymppitonnin ajon jälkeen, kun näyttää , että tulee välillä nykyään annettua vähän porsasta tuolle vehkeelle...
ihan varalta , niin näkee miten ne kestää +1,5 bar ahtoja ja 100 hv:n tehonlisäystä... jos se ei porsi ennen sitä...

tuosta laakerien välyksistä on juttua myös tuolla slck:n puolella ja ns. yleissarjalla ollaan terveessä koneessa aina valmistajan antamien välyksien sisällä...
http://www.slck.net/viewtopic.php?t=3079
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.02.2010, 10:59
Daniel Daniel ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.03.08
Sijainti: Hämeenlinnna, Finland.
Viestit: 113
Perusasetus

Kyllä siihen oppaan saa. Ei tämän kauempaa tarvitse hakea:

http://www.suomalainen.com/sk/servle...%3DLANDCRUISER

Itseltä löytyy tämä mutta en voi suositella. Kaikki tiedot kyllä löytyvät mutta todella sekava, koska siinä käsitellään montaa mallia. Kannattaa hakea netistä Toyotan oma engine repair manual n. (300s paketti) ja loppu autoa varten repair manual for body&chassis. Ensimmäinen löytyy suoraan pdf:ä toinen torrenttina.

KK-laakereita saa varmasiti monesta paikkaa. Itse ostin remontin yhteydessä koneistamosta ja tulivat maksamaan 35€ ja ACL oli liuskojen merkki. Laskussa olin toisin paljon muutakin. Nuo toleranssihommat pätevät ymmärtääkseni vain alkuperäisten liuskojen kanssa. Eli tarvikeliuskoissa ei näitä ole.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.02.2010, 11:42
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

kannattanee ne kaulat, tai vanhat laakerit kuitenkin melko tarkkaan kurkkia, kahesta koneesta kokemuksia samasta asiasta, ja kummassakaan ei kaikki kaulat olleet / ole enää std koossa

eli aika usein ainakin yks kaula on jo kerran koneistettu sen 0,25

mulla löytyy tuo engine repair manual pdf. tiedostona, ISOhko paketti siirreltäväks sähköpostina mutta voin koittaa jos tarvetta
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.02.2010, 09:59
Hilari Hilari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.05.06
Sijainti: Oulun seutu
Viestit: 217
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
kannattanee ne kaulat, tai vanhat laakerit kuitenkin melko tarkkaan kurkkia, kahesta koneesta kokemuksia samasta asiasta, ja kummassakaan ei kaikki kaulat olleet / ole enää std koossa

eli aika usein ainakin yks kaula on jo kerran koneistettu sen 0,25

mulla löytyy tuo engine repair manual pdf. tiedostona, ISOhko paketti siirreltäväks sähköpostina mutta voin koittaa jos tarvetta
joo, ainahan ne mitata täytyy, koska 100% varmuutta 20v vanhoissa vehkeissä ei ole, ettei pataa ole joku jo kerran aukaissut ja kun näin laakeriherkästä alakerrasta on kysymys, on tod. näk. varmaan aiemmalle remontille on aika suuri.

mulla oli kai ihan orkkis kamaa vielä ne liuskat ja kaulat oli samaa kalibeeria ne oli onneksi hyvät vaikka muutama liuska oli jo rotansyömä

laiton yv.tä tuosta manuskasta

Viimeksi muokannut Hilari : 24.02.2010 10:03
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.02.2010, 11:02
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hilari Näytä viesti
joo, ainahan ne mitata täytyy, koska 100% varmuutta 20v vanhoissa vehkeissä ei ole, ettei pataa ole joku jo kerran aukaissut ja kun näin laakeriherkästä alakerrasta on kysymys, on tod. näk. varmaan aiemmalle remontille on aika suuri.

mulla oli kai ihan orkkis kamaa vielä ne liuskat ja kaulat oli samaa kalibeeria ne oli onneksi hyvät vaikka muutama liuska oli jo rotansyömä

laiton yv.tä tuosta manuskasta

juuri näin !
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Toyota Hilux 2,2TDI intercooler rahapulan takia nopeasti! OspreY O/M/V Ajoneuvot 0 27.06.2009 12:02


Sivu luotu: 18:49 (GMT +2).