![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() jeepin kaariin lisäjuttujaAika paljon näyttäis jeeppeihin löytyvän lisäosia niihin kaariin: http://www.rockhard4x4parts.com/sport-cages.html
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
no voi perenkeless kun piti jättäytyä työvuoro listoilta pois kun talous tiukkana.. mitähän nyt myis muita harrasteita pois että edes kattelemaan pääsis...
__________________
romuautot saunan takana kivirauniolla on kappale suomalaista kansanperinnettä... kaikkeni olen tehny perinteitten vaalimiseksi.. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Säännöt on kuitenkin kaikille samat, eikä kukaan pakota Wrangleria omistamaan. Tai pitämään autoa kilvissä. Tai ajamaan kilpaa. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tietenkin on harmi, että näennäisesti turvallinen katulaillinen auto ei täytä sääntöjä, mutta ei yksittäistapausten vuoksi sääntöjä voi muuttaa.
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos kaarien kestävyys lisäosilla todella on riittävä, niin uskoisin sääntöherrojen uskaltavan antaa jeepeille erivapauden, mutta onko se sitten reilua muita merkkejä kohtaan, siitä tulee varmasti itku ja valitus, tavalla tai toisella. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Asiaan nyt sen paremmin perehtymattä kysäisisin että onko niisä jeepin kaarissa muuta vikaa kuin lappujen puuttuminen korinkiinnityksistä? Jos ei niin puukkosahalla siivu juuresta pois ja laput alle. Sen diagonaalin varmaankin voi helposti pulttiliitoksiseksi tehdä
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Diagonaali sinne täytyisi myös tehdä, mutta sehän on tehtävissä.Takatuet ovat mutkalla mutta säännöt eivät ota siihen kantaa, eli ne voitaisiin varmaan hyväksyä. EDIT: Baxxter löysikin jo sääntötulkinnan tähän kohtaan. Viimeksi muokannut offroadjouni : 19.02.2010 23:39 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-pääkaaren alaosaan on tehdas tehnyt pienet rypyt, se on ehdottomasti kielletty ns. omatekoisissa kaarissa. Sitten se jo tiedossa oleva kiinnikelapun puute, sen voi tehdä vaikka kahdesta puolikkaasta palasta, joissa on putkelle tehty lovet, ei tarvitse tuhota niitä alkuperäisiä. On vaan hieman kyseenalaista, vahvistaako se mitenkään sitä kiinnityspistettä. -etukaarien puute taitaa olla jopa hieman isompi ongelma, ne jeepin putkethan menee siihen tuulilasin yläkulmiin. Niihin löytyy sopivia valmiita pulttattavia lisäosia esim aiemmin laittamastani linkistä, kestävyydestä kukaan ei ilman mittauksia voi sanoa mitään. Juoni ehtikin jo selventää etukaaria, olinpa hidas ![]() Viimeksi muokannut Pauli : 19.02.2010 23:45 Perustelu: hidas |
#9
|
||||
|
||||
![]() Katsojat?
Laji kun ei ole mulle tuttu muuten kuin luetun perusteella, niin nyt tekisi mieli katsomaan lähteä. En kuitenkaan mistään löytänyt tietoa, miten jotain näkisikin. Sinne kilpailukeskukseen vaan kyselemään, mihin kannattaisi mennä vai kuinka kannattaisi toimia?
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Kaaret
Säännöissä vaaditaan vähintään 45x2.5mm pääkaari. Jeepissä pääkaari on 57x2.5mm. Tehdastekoinen.
Säännöissä vaaditaan vähintään 38x2.5mm takakaari. Jeepissä takakaaret 57x2.5mm. Tehdastekoinen. Säännöissä etukaari vähintään 38x2.5mm. Jeepissä 42x3mm. Omatekoinen ja "kopioitu" amerikkalaisesta tehdastekoisesta. Kaari kiini alapäästä 5mm paksussa helmapanssarissa. Alkuperäinen loppuu ikkunan yläosaan. Suoraan pääkaaren alla on korin kiinnike ja pääkaari tukeutuu korin lisäksi runkoon. Säännöistä Turvakaarissa ei saa olla vaurioita (taipumia, lommoja tms.). Minusta tuo vauriosääntö tarkoittaa kaarille valmistuksen jälkeen tapahtuneita asioita. Vauriot heikentävät rakennetta.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 20.02.2010 07:40 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaaret on varmasti riittävän vahvat offikäyttöön, mutta nythän olikin kyse säännöistä eikä kaarien vahvuuksista. Ohessa pätkä miten kävi toissa viikolla sääntöjenvastaisten kaarien kanssa. Kuski oli mielestään myös liian hyvä kytkeäkseen kypärän hihnan ja vöiden yläosan.. http://www.youtube.com/watch?v=ycXdEEmVKII |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Siltikin, joku alkaa sanomaan että "tuohon hyväksyttiin tollaiset, niin tähän pitää hyväksyä tällaiset"
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#13
|
||||
|
||||
![]()
4x4cupin sivuilta Usein kysytyistä kysymyksistä:
Kysymys : Saako turvakaarien takatuet olla mutkalla? Vastaus : Saa Tuon "pykälän" ja varsinkin tuohon perustuvien toteutusten jälkeen lienee aika turha puhua suunnistuskaarien ehdottomasta turvallisuudesta? Osa porukasta ei vaan millään näytä erottavan suunnistuskaaria akk:n kaarista, ihan vaan kertauksena: akk:lla ei ole mitään tekemistä suunnistus-cupin kanssa.
__________________
Harbor Cruisers |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Eipä nuo Jeepit ihan yksittäistapauksia ole... Mutta miksiköhän sääntöjä ei voisi muuttaa? En nyt sano että pitäisi muuttaa, mutta eipä tuo ole kuin pari riviä tekstiä sääntöihin.
Autourheilussahan kaarille on määrätty säännöt jotta voidaan helposti todentaa että auto on tarpeeksi turvallinen. Ei kaarien malli ole itsetarkoitus vaan että kuski + matkustajat pysyvät suojassa kaadon yhtyedessä. JOS vastaava turvallisuus saavutetaan muulla kaaren muodolla ja siitä on todistus, on niiden hyväksyminen puhtaasti poliittinen eikä tekninen päätös. Ei minulla tuollaista paperia ole enkä usko sellaista löytyvänkään, eli kunhan tässä löpisen teoriatasolla. Omasta puolesta olen ajamassa oli kaaret hyväksytty tai ei. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#16
|
|||
|
|||
![]() Kuinka moni ajelee kilvellisellä Wrankulla kisojaLainaus:
Jos nyt vielä vähäsen noista kaarista niin voihan sinne rakentaa esm. diegonaalin irroitettavana ja takatuet siten ettei häiritse takapenkille menoa niin taitaa pysyä vielä katulaillisenakin ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ladoga 2010 | myllis | Tapahtumat | 224 | 03.05.2011 11:38 |
officross SIIRETTY 5/2010 | VooDoo Jeep | Tapahtumat | 152 | 03.05.2010 20:55 |
Offivarusteen TalviEksytys 2008 22-24.2 | Kentsu | Tapahtumat | 284 | 10.07.2008 12:22 |
Offivarusteen TalviEksytys lll Kilpailukutsu-07 | Kentsu | Tapahtumat | 171 | 07.11.2007 12:23 |
Offivarusteen TalviEksytys 2006 | Kentsu | Tapahtumat | 139 | 26.02.2006 18:41 |