Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 18.02.2010, 23:13
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Wranglerin orkkiskaaret vastannevat seuraavia FMVSS-normeja:
Rollover
FMVSS 201 - Occupant Protection in Interior Impact: http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.201.pdf
FMVSS 208 - Occupant Crash Protection: http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.208.pdf
FMVSS 216 - Roof Crush Resistance: http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.216.pdf

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 18.02.2010, 23:32
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Wranglerin orkkiskaaret vastannevat seuraavia FMVSS-normeja:
Rollover
FMVSS 201 - Occupant Protection in Interior Impact: http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.201.pdf
FMVSS 208 - Occupant Crash Protection: http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.208.pdf
FMVSS 216 - Roof Crush Resistance: http://edocket.access.gpo.gov/cfr_20...cfr571.216.pdf
Mites on muuten Matti jos noitten alkuperäisten kaarien tilalle tekee tommoset akk hyväksytyt kaaret niin onko sit vuosi katsastuksessa ongelimia?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.02.2010, 23:55
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Mites on muuten Matti jos noitten alkuperäisten kaarien tilalle tekee tommoset akk hyväksytyt kaaret niin onko sit vuosi katsastuksessa ongelimia?
Ei ehkä käytännössä, mutta jos tarkkoja ollaan niin ongelmaksi muodostuu turvavöiden kiinnityspisteet. Nehän ovat kaarissa kiinni ja jos kaarien rakennetta/kiinnitystä on muokattu, ei direktiivin vastaavuutta enää ole. Vaatisi periaatteessa esim. VTT:n testauksen.

Olisko tässä mitään pointtia hyväksyä Jeeppi-kaaret sellaisenaan: täyttää alkuperäisessä kunnossa FMVSS-ympäriajotestin vaatimukset ja jos muutetaan niin eivät enää ole Suomen/EU:n turvavöiden kiinnityspistedirektiivin mukaiset = laittomat tieliikenteessä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.02.2010, 06:18
tomikoo:n Avatar
tomikoo tomikoo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 06.02.04
Sijainti: mäntsälä, hautjärvi
Viestit: 1.846
Perusasetus

Kaarista vielä


Mikä voi olla yksinkertaisessa asiassa näin vaikeaa. . . Ihme vitun vinkumista. Tää on minusta ihan sama asia, kun joku kilpailaja ilmoittautuisi modiin orkkis autolla ja vaatisi tasoitukseksi kaikista hakemistaan rasteista maksimi pisteet, koska ajaa luokkaan soveltumattomalla autolla.

Jos auto ei täytä sääntöjen edellyttämiä vaatimuksia ja sitä ei halua/ehdi/pysty korjaamaan sääntöjen eddellyttämään kuntoon, niin hyvää kotimatkaa. Säännöissä lukee putkikoot, mistä suojakehikko tulee valmistaa,( siellä puhutaan myös muista turvalaitteista, kuten jarruista. Kai sitä kohta joku alkaa kysellä, että saako mulla olla vasemmassa etupyörässä levy- ja oikeassa rumpujarru, kun en millään viittis mennä tonne talliin ottamaan sitä oikeaa etujarrua sieltä vasemmasta takapyörastä ja siirtää sitä tonne oikeelle eteen ja siinnä samalla laittaa sitä taakse kuuluvaa rumpua paikalleen) varsin selvästi. Säännöt/ varsinkaan sääntökirja ei käsittääksini tunneta mitään erivapauksi sen enempää jokkis autolle kun muutaman sadantuhannen Viperille.

PS: Onko se "ei mulle mitään satu" asenne sen "mä oon niii iiin taitava" asenteen lisäksi juurtunut niin syvälle perseeseen, ettei nähdä metsää puilta . . .
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.02.2010, 06:41
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Maalaisjärkeä peliin


Tässä on kyse siitä, että TJ Jeeppiin pitäisi laittaa alkuperäisiä heikommat kaaret. Putkikokovaatimukset ovat ohuemmat säännöissä. Tämä ei ole AKK alaista toimintaa. Jos jeeppien pitää ruveta antamaan tasoitusta muille vaarallisen rastien kohdalla, pitää varmaan ottaa Rodeo Drivestä pois vaarallisille rasteille navigointi. Tasoitusta muille on tullut annettua paljon ohjelman jakamisella. Ei sitten tule Jeepeillä vahingossa mentyä sellaiselle.

Byrokraatille: Tämä on sitä vakavasti ottoa. En halua heikentää.

Se tässä risoo kun kaaret ovat kelvanneet monta vuotta kisoissa.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 19.02.2010 06:52
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.02.2010, 07:49
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

muutaman kerran kisoissa törmännyt jappeen vaarallisten rastien kohdalla, niin ei se ainakaan niitä ole hakenut. siis erikoista ajan ja energian tuhlausta asiaan jolla ei ole omaan(japen) ajoon mitään merkitystä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.02.2010, 09:38
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

ollaan peten kanssa voitettu kisoja kaarettomalla autolla, joten kyllä voi pärjätä ilman kaariakin...
eiköhän kaikki ota nyt ne herne maissi paprikat pois sieltä sieraimesta ja keskity olennaiseen
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.02.2010, 08:25
tomikoo:n Avatar
tomikoo tomikoo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 06.02.04
Sijainti: mäntsälä, hautjärvi
Viestit: 1.846
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Tässä on kyse siitä, että TJ Jeeppiin pitäisi laittaa alkuperäisiä heikommat kaaret. Putkikokovaatimukset ovat ohuemmat säännöissä. Tämä ei ole AKK alaista toimintaa.
Byrokraatille: Tämä on sitä vakavasti ottoa. En halua heikentää.

Se tässä risoo kun kaaret ovat kelvanneet monta vuotta kisoissa.
Oli nyt sitten kyse kivestä tai kengästä, tai sitten kivestä kengässä, niin säännöt on varmaankin laadittu siksi, että ne on kaikille samat. Toiseseen ihmettelen suuresti, ettei muissa autourheillulajeissa ole otettu käyttöön noita verrattomia TJ Jeepin kaaria, kun ne kerran on rakenteellisesti vahvemmat, kuin mitä kansainvälinen autourheiluliitto jossain paskapaperiksi kelpaavassa "kirjasessaan" on määrännyt ja määritellyt. Ja olkoonkin, ettei ole AKK:n alaista toiminta, niin jostain asioille on otettava "pohja", eikä tuo kyseinen opus ole varmaankaan se vähiten looginen lähde???

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
... varmaan ottaa Rodeo Drivestä pois vaarallisille rasteille navigointi. Tasoitusta muille on tullut annettua paljon ohjelman jakamisella. Ei sitten tule Jeepeillä vahingossa mentyä sellaiselle.
Koitatko tällä sanoa, että mikäli teet lajin harrastajien eteen jotain, olet etuoikeutetussa asemassa sääntöihin ja määryksiin nähden? Eikö olisi helpompaa vaatia, että saat vaarallisten rastien pisteet jo valmiiksi itsellesi kilpailun alkaessa, ikäänkuin hyvänmiehen lisää, niin ei tarvi sitten antaa tasoitusta.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.02.2010, 08:35
azizp:n Avatar
azizp azizp ei ole kirjautuneena
Kultajäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.05.06
Sijainti: Hartola, Finland.
Viestit: 640
Perusasetus

Ei millään pahalla ketään kohtaan mutta voisko tän dadan jauhamisen jo lopettaa tai siirtyä johonkin cupin sääntö topikkiin kun on taas viis sivua kaari asiaaa kisa topikissa
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.02.2010, 16:17
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Exclamation

Säännöissä puhutaan minimimitoista


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Tässä on kyse siitä, että TJ Jeeppiin pitäisi laittaa alkuperäisiä heikommat kaaret. Putkikokovaatimukset ovat ohuemmat säännöissä. Tämä ei ole AKK alaista toimintaa.
Byrokraatille: Tämä on sitä vakavasti ottoa. En halua heikentää.

Se tässä risoo kun kaaret ovat kelvanneet monta vuotta kisoissa.
Eipä ole AKK:n alaista toimintaa mutta sääntökirjasta saattaa löytyä noihin sinuakin vaivaaviin kiinnityskysymyksiin ihan käypäset vastaukset. Ja mitä taas tulee putkien vahvuusvaatimuksiin niin nehän ovat minimivaatimuksia materiaalin, halkaisijan ja seinämävahvuuksien osalta. Säännöt EIVÄT KIELLÄ rakentamasta kaaria vaikka ontosta "ratakiskosta" jos kantavuus riittää eli jos TJ:n kaaret ovat mitoiltaan ja rakenteeltaan minimivaatimukset täyttäviä niin sullahan ei ole mitään ongelmaa Kannattaa siltikin lukea ne suunnistuskaarien sääntökohdat ajatuksella niin on helpompi sitten tehdä niihin Jeeppin kaariin tarpeelliset lisäykset.

On myönnettävä että otat hommat vakavasti pidän autonrakenteluasi kaikinpuolin harvinaisen perusteellisena, mutta tuohon turvallisuuteen ja uskoon alkuperäiskaarien paremmuuteen en oikein jaksa uskoa. Jos kilpakaaret rakentaa oikein niin ne taatusti ovat turvallisemmat ja kestävämmät kuin TJ:n orkkiskaaret. Ja se että joku asia on vuosia kelvannut ei tarkoita sitä, että homma jatkuisi loputomiin sellaisena. Tälle vuodelle on tiettävästi sääntöjä rukattu yhtenäisempään suuntaan ja toivottavasti myös kilpailijoiden turvallisuuskin ainakin hitusen paranee.
Inhorealisti

Viimeksi muokannut Byrocrat : 19.02.2010 16:30
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.02.2010, 16:27
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

jeepin kaariin lisäjuttuja


Aika paljon näyttäis jeeppeihin löytyvän lisäosia niihin kaariin: http://www.rockhard4x4parts.com/sport-cages.html
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ladoga 2010 myllis Tapahtumat 224 03.05.2011 11:38
officross SIIRETTY 5/2010 VooDoo Jeep Tapahtumat 152 03.05.2010 20:55
Offivarusteen TalviEksytys 2008 22-24.2 Kentsu Tapahtumat 284 10.07.2008 12:22
Offivarusteen TalviEksytys lll Kilpailukutsu-07 Kentsu Tapahtumat 171 07.11.2007 12:23
Offivarusteen TalviEksytys 2006 Kentsu Tapahtumat 139 26.02.2006 18:41


Sivu luotu: 11:31 (GMT +2).