![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Yhteenvetoa Merssusta.. Parempi jahtiauto kiikarissa, ominaisuuksien mukaan jako. - Luku 1. Maavara ja rengastus Nykyautoon verrattuna voitettiin 1" rengaskoossa, koska nyt menee 32" alle suositus mersuun oli 33". Maavara ei siis mersulla kasvaisi kuin sentin luokkaa takamurikan kohdalla ja etumurikan kohdalla mersu jäisi matalemmaksi kuin käyttöautoni. - Luku 2. Voima Mielestäni ja monen muunkin mielestä voimaa on riittävästi ja se olisikin nykyautoon verrattuna ainoita selviä etuja (160 -> 300 hv). Voimasta ja koneen tyypistä johtuen myös kulutus tuplaantuisi ja se ei välttämättä ole hyvä asia, kuin Shellin mielestä. - Luku 3. Voimalinja Asiantuntijan tieto oli että voimalinja on yhtä kestävä kuin peruspakussa. Akselit itsessään olisivat mersussa raadin mukaan lujemmat, siitä kans pisteet, mutta eipä nuo nykyiset akselitkaan niin hepposia ole kuin monessa nousevan auringon maan itäpuolella tehdyissä. (oon kuullu että nämä "tosi kaukoidän akselit" leviää jo pelkässä maantieajossa) ![]() - Luku 4. Etenemiskyky Nykyisestä autosta löytyy neljä vetävää ratasta eli juuri saman verran kuin mersustakin, koska sekään ei vedä vararenkaalla tai ohjauspyörällä. Koska maavarakin oli sama, niin etenemiskykyyn vaikuttaa enää vain renkaan pito. Pitoa talvikelillä ei voi enää ketjusta parantaa, joten tässä asiassa ei voiteta auton vaihdolla mitään. - Luku 5. Kuorman kuljetuskyky Mersu tarjoaa lisätilaa jahtikavereille, mutta vastaavasti se tarjoaa vähemmän tilaa muulle tavaralle tai isolle saalille. Tasapeli tämäkin. Luku 6. Loppupäätelmä Nykyiseen jahtiautoon kun laitan sen 25000 euroa kiinni ni rupee oleen katu-uskottavuudeltaan mersun ja korjauskuluiltaan jenkin veroinen!! ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
no ei muutaku rakentamaan, projektitopikki pystyyn ja paljon kuvia tästä ultimate vehkeestä!
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Huom. tarra..![]() ![]()
__________________
KYM |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mitään noista G:eistä tietämättömänä kannattaako tuohon jahti hommaan varautua helmapalkkeihin? Millaiset helmat vakiona ja ainakin säästää hieman jos sattuu lipsahtaan, kun ei ryty auto?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Voihan sitä uskotella itsellensä vaikka mitä... mutta vain mersumies tietää totuuden ![]() ei muuta ku projektitopikkia isuzusta tekemään ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Painavaa..
Joo,25000 isuzuun ni saa varmaan mersun verosen pelin. Ainaki yhtä painavan.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Woima jota vertaat vain hevosvoimalukemilla ei kerro koko totuutta. Vertaile myös wääntöä, sekä kierrosluku-aluetta joilla ne lukemat tulee käyttöön, ja lopullisen eron huomaat vasta perstuntumalla, eli ajamalla. Jotenkin en jaksa uskoa, että Isuzu vetää oikeasti neljällä pyörällä, eiköhän siinä ole lukoton etuperä. Mene nyt vaan hankkimaan se Mersu, siinä on "sitä" jotain. ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Osta nyt se mersu tai joku mersu niin pääset suoraan ajelemaan eikä sitä tarvi kokoajan korjailla. Liian monta aloittavaa "harrastelijaa" on saanut burn outin kun haukkaa heti niin ison palan kakkua (eli jostain ei niin häävistä aihiosta muuttaa kaiken ja käyttää rahaa tuhansia euroja) ja sen jälkeen kokoajan korjailee kalustoa. Mukavampihan se on ajella...vai?
PS. paska on aina paskaa vaikka sitä kuinka kiilottaa ja taputtelee...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Näin on. Jos vielä mietityttää koko topicin alkuperäinen kysymys, niin ajatteleppä tätä:
-Jos jahti ja metsästys varusteesi on siinä sarjassa jonka olet antanut ymmärtää, niin on todella suuri tyylirikko mennä metsästämään varsinkin seuruejahdeissa autolla joka ei ole linjassa muun varustuksen kanssa. Mutta jos asekalustosi on jostain sotasaaliista sportteerattuja puoliruostuneita 3linjan kiväärejä jahtijakt premiumblackseries kiikareilla tai jos vaikka omistat baikkalin tms., niin niitä voi kyllä ulkoiluttaa Isuzullakin. -Tai olet kaikissa asioissa harkitseva, et tee turhia riskejä. Mikään ei ole ilmaista, laatu maksaa. Hyvä ja halpa ei toteudu samassa tuotteessa, mutta hyvä voi tulla silti halvemmaksi kuin halpa. -Kuitenkin olet selvästi sivistynyt, laatu- ja tyylitietoinen ihminen ja ajattelet muita ympärilläsi, niin hankit nyt vaan sen mersun ja ajelet sillä siinä kunnossa kun se on, etkä ala roplailemaan sitä piloille!
__________________
KYM |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Olet postista toiseen harvinaisen oikeassa. Aloitin tämän topikin hieman pilke silmä kulmassa (vaikka halko yrittäjä en olekkaan). Halusin kuulla mitä mieltä moisesta hommasta ollaan, koska itse pidin ko. autoa erittäin hyvänä, ehkä parhaana vaihtoehtona ko. käyttöön. G-500:ssa on todellakin erittäin paljon kohdallaan jo valmiiksi ja laiskakin rakentaja saa siitä helpolla liki täydellisen. Pidetään homma mielessä, vaikka kauppoja ei heti tehhäkkään. G kulkee toistaiseksi nyky omistajansa alla ja tilanteen voi punnita uudelleen myöhemmin.
Itselläni sattui eräs taloudellinen juttu (tuotant&liiketiloille&omalle uudelle kämpälle löytyi tontti) tämän topikin aloittamisen jälkeen ja siksikään en heti ala toteuttaan tätä auto juttua. Enkä todellakaan ole laittamassa isuzuun 25000 euroa lisää kiinni - vitsinä sen väänsin muiden lausunnoista.. Hydraulijouset on tulossa lähiviikkoina ja sitten ehkä puskurin muokkausta ja muuta oikein pientä. Uudehko autohan tuo vielä on joten tekniikan toimimiseen uskon täysillä. Vanhoilla isuzuilla ajoivat 500-600 tkm ja kun kori mätäni niin työnsivät kaatopaikalla sen jälkeen. Nyt on 43 tkm mittarissa, niin ei kai tuo heti leviävän luulis. Tiedän että tarkoitatte kestämisellä myös maastoajoa. Se on totta että vetonivel voi mennä jossakin vaiheessa, mutta nykykokemuksella nekin kestää minun käytön, koska jahtiautoilu ei ole sama kuin wannabee offi. Isuzu toteuttaa omassa käytössä 3 in 1 -mallia ja siksi se säilyy kulkineena vaikka rinnalle mersu tulisikin. Siksi olen toistaiseksi hieman tuunaillut nykyautoani. G-500 ei kuitenkaan olisi se millä ajellaan työmatkat (kulutus) ja kuljetellaan tavaraa itse työmaallakin. Pahvilaatikkoja sitten toisessa firmassa toki voisi kuljettaa molemmilla. Lainaus:
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Eikö tuossa Isuzussa ollu ARB:it edessä ja takana..
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Hyvä hyvä, tulihan sitä keskustelua lisää. Jos kylmästi vertaillaan vääntömonentteja ja kierroslukuja, niin homma menee näin.
G-500 450 Nm 2800-4000 r/min D-max 330 Nm 1800-3400 r/min (nyt boksitettuna) Mersussa on maksimivääntöä enemmän, mutta se tulee ulos ylempänä. Vääntökäppyrää ei ole tiedossa mersun koneesta 1800 kierroksen pinnassa. Mersulla en ole juuri ajanut, mitä nyt jonku kilometrin maantietä pitkin. D-maxilla on oltu kiinni jo monesti.. Hias kakkonen päällä, ketjut joka kulmassa ja lukot kiinni, niin jaksaa mennä aivan riittävästi. Turbo viheltää siihen malliin, että voimaa ulosmitataan jo kovasti ja pelto kääntyy niin, että maajussit tykkää. Kun syvällä ollaan niin hias kolmonen on jo liikaa. Ja usko vaan, että kaikki rattaat pyörii tasatahtia molemmissa. D-maxissa on ARB:it molemmissa päissä. Sen verran olen "pelännyt" voimalinjan, lähinnä etuvetoakselien ja nivelien kestoa, että en ole rattia käännellyt etulukko kiinni ja vetopäällä yli puolta kierrosta. Toisataiseksi on paikat kestänyt, mutta tiukoissa mutkissa pitää hieman vekslailla. ARBin asennuksen jälkeen olen oikeastaan yllättynyt positiivisesti siitä kuinka hyvin lavis voi mennä, kun vaan pito rattaissa (ketjut) riittää. Jahtikäytössä en tarvinne enempää etenemiskykyä. Lainaus:
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |