![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Jeepin kuutosissa on sellaiset suuttimet, mitkä vaan ei pelitä kunnolla pidemmän päälle. Uudemmat, muistaakseni nelireikäiset Mustangin suuttimet taasen ovat ihan suoraan kiinnitettävissä tuohon Jeepin koneeseen (ainakin HO- versioihin), ja toimivat paljon paremmin kuin alkuperäiset. Jos esim. stroukkaa koneen niin niitä kannattaa/ pitää käyttää, eikä ne mitään haittaa virittämättömässä koneessakaan. Eli jos suuttimet on rikki ja uusia tarttee, niin kandee ottaa muut kuin ne alkuperäiset. Ebay on sellaisia pullollaan ja varsin kohtuuhintaan. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo.. laitoin sit eilen tankkiin liqui moly jotain mönjää.. Harmi vaan ettei pysty nyt heittään mitään pitempää lenkkii, mut ihan täs kylä/kaupunki pyörittelyä, ja kyllä musta tuo tyhjäkäynti on vähän jo tasaantunut. Äsken kun tulin kaupungilta pihaan annoin vähä enempi sit jenkaa ihan paikallaan ollessa, niin vielä se vähä poltti putkessa. Huomenna tankille ja sit tankkiin se forte gas treatmentti, ja sit jos viikonloppuna sais ajettuu pitemmän matkan, kävis vaik Lappeenrannassa, tai sit mökillö nin pääsis upottaan ton nietoksiin
![]() Mut mitä enemmän olen ajanut sitä enmmän olen tykännyt. Olis vaan ohjekirja ja sähkökaaviot ja ennenkaikkea lämpimämpää ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Suuttimet hajoavat hyvin harvoin, ainakin omien kokemusten perusteella, jos käämi on ehjä, niin suuttimesta tulee toimiva (alkuperäistä vastaava) ultraäänipesulla. Edellisessä elämässä oli ASNU suutintestauspenkki työkaluna, on muuten erittäin hyvä värkki, sillä tietää onko ongelma suuttimissa vai ei.
Jos suuttimia lähtee vaihtamaan, niin pitää laittaa tuotoltaan vastaavat (tai paineilla kompensoida ne tuotoltaan vastaaviksi). Vääränkokoiset suuttimet ovat vääränkokoiset ja niillä saadut hyödyt löytyvät Esson kahvipöydästä ja haitat polttoainekuluina sekä mahdollisena moottorivauriona. Lambda pystyy korjaamaan jonkin verran tilannetta osa-kuormalla, mutta ei joutokäynnillä eikä täyskaasulla. Olen jonkin verran ajanut rallikoneita penkissä (litrateho noissa vapareissa on ollut 50...120 kW alueella) ja testannut niissä myös erityyppisiä suuttimia. Eroja löytyy mutta erot ovat aika pieniä, mutta dynolla ja pakokaasuanalysaattorilla huomattivia. Toisaalta käyttöautossa täysin merkityksettömiä. j.h |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Nyt oon ajanut Forte motor tretamentit tankissa abt 100 km, ja persdyno sanoo et parannusta on... mennä jytkyttelee samalla kaasulla mäet ja mannut.. Eihän toi kyllä mikään tykki taida olla olemassakaan
![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä tuon pitäisi vakiona lähteä alta kymmenen sekunnin nollasta sataan. Eli siis ei mikään raketti, mutta kyllä aika monet tämän maan perheautoista tarkastelee Jeepin takavaloja
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos nykyaikaisessa 4 venttiilimoottorissa uuden ja suuttimen eroa on hankala todistaa dynossa niin olisi kiva nähdä sama asia todistettuna vanhassa maatalousmoottorissa... j.h Uskoo, Ken haluaa... (Jenkki lakimiehet ovat hyviä, mutta rajansa...) koska jos heidän suosittelemansa suuttimet rikkoisi koneen niin olisivat siitä vastuussa |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja ihan oikeasti - himppasen kärjistäen - miksi minun pitäisi uskoa yhtä vitun ketä-lie-ukkoa suomalaisella foorumilla enemmän, kuin KYMMENIÄ TUHANSIA käyttäjiä ja viripajojen edustajia jenkkifoorumeilla? Kyllä, netistä luettu tieto on aina netistä luettua ja siihen kannattaa suhtautua varauksella. Mutta järjen käyttö on sallittua, eikös? Mutta ihan sama, en ala tästä asiasta enää kanssasi vääntämään kun ei mene sulla näköjään pointti jakeluun. edit: sen verran vielä ettei nyt herneitä vedettäisi nenään, niin yritän tässä lähinnä tuoda esiin sen seikan että eiköhän niillä jenkkien viripajoilla - siinä missä suomalaisilla kuin saksalaisillakin vaikkapa - ole sen verran tietotaitoa että osaavat suositella oikeita osia tiettyihin koneisiin. Paskafirmojahan toki aina löytyy ihan joka maasta, mutta itse kyllä luotan (ehkä hieman naiivisti?) siihen, että tunnetut ja/tai ammattitaitoisiksi tunnetut viripajat ja koneiden virittäjät osaavat hommansa ja tietävät mistä puhuvat. En siis tässä tod. ketään hauku. Viimeksi muokannut Timo_L : 18.03.2010 11:20 |
![]() |
Luokat |
jeep, tulpat |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty jeeppi | HELLE | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 04.05.2009 11:05 |
O: XJ Jeeppi | vepele | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 01.03.2007 13:54 |
"JEEPPI" | hector | Chit-Chat | 7 | 06.12.2005 21:32 |
V-8 Jeeppi | lepoantti | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2005 15:04 |
M:JEEPPI | tapsa4x4 | Chit-Chat | 7 | 07.06.2005 21:12 |