Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.02.2010, 21:21
simppa simppa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.02.04
Sijainti: Hirvensalmi, Finland.
Viestit: 221
Perusasetus

onko teillä valo automaattia ittellä ei ole ja kuka niitä valoja muistaa päivällä käyttää..

onko tietoa onko vaikea asentaa?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2010, 00:04
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja simppa Näytä viesti
onko teillä valo automaattia ittellä ei ole ja kuka niitä valoja muistaa päivällä käyttää..

onko tietoa onko vaikea asentaa?
Laita ledi-huomiovalot, helppo kytkeä jos ei ole ajovaloautomatiikkaa. Säästyy polttimot ja umpiot ja saattaa lisäksi näyttää ihan hyvältä.

Motonetistäkin löytyy pyöreetä, littanaa pitkää ja vähän korkeampaa ja lyhyempää.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.09.2010, 05:38
KIM KIM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Antigua and Barbuda.
Viestit: 209
Perusasetus

Noi ledivalot ei auta siihen, että kylän naiset ramppaa ovella kertomassa valojen olevan päällä. Mulla on jäänyt valot päälle niin usein, että kävin jo kerran ilmoittamassa parkkerauksen jälkeen sammuttaneeni valot. Joku summeri olis kiva. Kuutamokeikkaa tekevällä on hyvä, että kaikki valot saa pimeiksi vaikka auto käy.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.09.2010, 05:48
KIM KIM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Antigua and Barbuda.
Viestit: 209
Perusasetus

Mun kolmelitraisella ajettu nyt 20 tkm.
Lastutus yhä tekemättä. Etenkin vääntöä olen kkaivannut lisää. Se loppuu jo hyvän aikaa ennen maksimimassaa eli kuutta tonnia. Nyt on 163 hv ja 360 Nm. Hatusta arvaan, että vääntöä sais olla n. 500. Lastuille luvataan jotain 420 eli vähän. Miten pääsee tavoitteeseen? Konehan on oikeastaan pidennetty iskuinen 2,5 litranen. Tässä on muutuva geometrinen turbo ja välijäähdytys.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.09.2010, 19:14
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KIM Näytä viesti
Mun kolmelitraisella ajettu nyt 20 tkm.
Lastutus yhä tekemättä. Etenkin vääntöä olen kkaivannut lisää. Se loppuu jo hyvän aikaa ennen maksimimassaa eli kuutta tonnia. Nyt on 163 hv ja 360 Nm. Hatusta arvaan, että vääntöä sais olla n. 500. Lastuille luvataan jotain 420 eli vähän. Miten pääsee tavoitteeseen? Konehan on oikeastaan pidennetty iskuinen 2,5 litranen. Tässä on muutuva geometrinen turbo ja välijäähdytys.
Ite ostin moonlightmotorsportilta Hiluxiin Dte-boksin.
Testailen boksia eri tehoasennoilla, mitä vaikuttaa löpön kulutukseen.
Ainaki tolla normiasennolla huomaa et tehoa/vääntöä tuli lisää, kulutuksesta en osaa viel sanoo.

Tässä linkki isuzulle:

http://dte-diesel-tuning.com/power-t...category_id=32
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.09.2010, 20:45
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

No ei tuohon 500Nm tavoitteeseen ainakaan millään bokseilla pääse. Ammattitaitoinen ja hyvä ohjelman tekiä, niin sellainen pystyy jo melko lähelle. Vetoa on vaikea lisätä sinne yläkierroksille, kun vakio rusinan kokoinen ahdin menee varmasti tukkoon. Se on toinen juttu että pääseekö tuohon Isuzun ohjainlaitteeseen kuinka käsiksi. Jos on Bosch EDC16 tai vastaava, niin helppo juttu. Toinen asia sitten taas on että kuinka järkevää on ottaa tuollainen vääntö. Kun ei taida olla vielä kokemuksia paljonkaan että kuinka paljon vääntöä kestää isuzun kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin tai vaihdelaatikko. Tuo vauhtipyörä siinä varmasti heikoin lenkki on niinkuin yleensä on noissa viritetyissä autoissa ollut. Kytkimen kestoa saa huomattavasti pidennettyä, kun vaihtaa isomman turbon, niin ei tuu alakierroksille mitään tappovääntöä, niin vääntö siirtyy vähän ylemmille kierroksille. Ja ohjelman tekijä saa tietysti kyllä rajattua noita alavääntöjäkin eri vaihteilla erilailla.

Mutta siis jos voimaa pitäis saada reilusti lisää, niin isompi ahdin, suurempi cooleri nokalle, parempi putkisto ja hyvä ohjelma.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.09.2010, 09:04
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Totta et ei tommosiin lukemiin pääse noilla bokseilla.
Hiluxiin ei mitään ohjelmaa ikävä kyllä edes saa, joten oli tyytyminen boksiin.

Käsitykseni mukaan boksejakin on ainakin kahta lajia.
Toinen lisää suutinten painetta, joka ainakin luetun ja kuullun mukaan huonompi vaihtoehto.
Suutinten elinkaarta ajatellen...

Sitten on toi esim.Dte mikä pidentää suutinten aukioloaikaa ja ei pitäis rasittaa sutinta niin paljoa.

Kysäsin piruuttaan Moonlightilta et miten on Isuzun kanssa..?
Siihen saa kuulemma ohjelman 192hp ja vääntöä 65nm lisää.
Ei se 430 nm:kään ihan huono luku ole
Jos omistaisin Isuzun tai yleensäkin auton, mihin saa ohjelman, niin se olis vaihtoehto nro 1.!!!
__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.09.2010, 19:02
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KIM Näytä viesti
Noi ledivalot ei auta siihen, että kylän naiset ramppaa ovella kertomassa valojen olevan päällä. Mulla on jäänyt valot päälle niin usein, että kävin jo kerran ilmoittamassa parkkerauksen jälkeen sammuttaneeni valot. Joku summeri olis kiva. Kuutamokeikkaa tekevällä on hyvä, että kaikki valot saa pimeiksi vaikka auto käy.
Auttaapa, nehän syttyy iteksiään aina kun virta käännetään päälle. Ja sammuu kun virta sammutetaan tai parkit tai ajovalot sytytetään. Tietty väliin saa laittaa katkaisijan jos kuutamokeikalla haluaa pitää auton käynnissä ja pimeänä.

Tietysti jos latva on sen verta pehmonen että pimeelläkin jää valot päälle, niin siihen ei tuosta taida sitten apuja olla.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.10.2010, 16:58
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KIM Näytä viesti
Noi ledivalot ei auta siihen, että kylän naiset ramppaa ovella kertomassa valojen olevan päällä. Mulla on jäänyt valot päälle niin usein, että kävin jo kerran ilmoittamassa parkkerauksen jälkeen sammuttaneeni valot. Joku summeri olis kiva. .
Kyllä siellä summeri on. Piipittää jos ovi on auki ja piipaapi jos valot päällä auto sammuksissa ja ovi auki. Ite käytän autosta poistumiseen juurikin kuskin ovea ja kyllä piipaus kuuluu jos on jäänyt valot päälle.

Pakoputkesta. Suunnitteilla kokeilla suoraa putkea, joka ulostautuu oikean eturattaan takaa ja sisältää vain suoraa putkea ja yhden loivan mutkan sen jälkeen kun on turbolta päästy lähtemään.

Ja saa sieltä voimaa ulos rahalla, mutta paljonko olet valmis sijoittaan. Ei kai sellaista perus konetta olekkaan mistä ei tuplatehoja löydy kun alkaa ulosmittaan.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.10.2010, 21:29
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja simppa Näytä viesti
onko teillä valo automaattia ittellä ei ole ja kuka niitä valoja muistaa päivällä käyttää..

onko tietoa onko vaikea asentaa?
parempi myöhään kuin ei milloinkaan..
jos tuo valoautomatiikan puuttuminen vaivaa niin isuzulta saa tilattua d-maxiin valoautomatiikan joka ei ole kovin paha asentaa.. pari oon nyt kesänaikana niitä laittanut.. tarkistan huomenissa mitä se maksaa merkkihuollossa asennettuna.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.10.2010, 21:51
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.078
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
parempi myöhään kuin ei milloinkaan..
jos tuo valoautomatiikan puuttuminen vaivaa niin isuzulta saa tilattua d-maxiin valoautomatiikan joka ei ole kovin paha asentaa.. pari oon nyt kesänaikana niitä laittanut.. tarkistan huomenissa mitä se maksaa merkkihuollossa asennettuna.
Edelleen suosisin led-huomiovaloja. Turhaan polttaa polttimot ja heijastinpinnat sameeks kesäkuumalla valot päällä, säästäkää ne näihin aikoihin. Alkaa tarvita kaiken irtoavan valotehon märällä pimeällä asfaltilla.
Ei tartte montaa vuotta olla autolla ikää niin jo on puolet ajovalotehosta karkuteillä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.10.2010, 07:36
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Edelleen suosisin led-huomiovaloja. Turhaan polttaa polttimot ja heijastinpinnat sameeks kesäkuumalla valot päällä, säästäkää ne näihin aikoihin. Alkaa tarvita kaiken irtoavan valotehon märällä pimeällä asfaltilla.
Ei tartte montaa vuotta olla autolla ikää niin jo on puolet ajovalotehosta karkuteillä.
miten vaan mutta jos tommonen normi järjestelmä jollekin kelpaa niin osat maksaa 97e ja asennettuna 143e.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.10.2010, 22:09
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja matti.v Näytä viesti
miten vaan mutta jos tommonen normi järjestelmä jollekin kelpaa niin osat maksaa 97e ja asennettuna 143e.
Mitä maksaa jälkiasennus vakkari asennettuna tai ilman sinun kauttasi manuaalilootalla olevaan?

Kävin koeajaan "roadshow" ssa 3,0 D automaatin ja mukava oli se vakkari. Tosin eihän se ihan samoin pelaa manuaalilootalla, mutta kuitenkin.

Voimaa oli koeajoautossa tasan saman verran perstuntumalla ja kellolla mitattuna kuin omassa boksitettuna (2,5D). Ihmettelinpä sitä että miksi tomaatti kierrätti 4000 kierrokseen asti ennen kuin vaihto isompaa, vaikka vääntökäyrä putoaa 3200 r/min jälkeen.?? Nykyisessä autossani vääntökäyrä putoaa vasta 3400 r/min jälkeen ja siltikään ei kannata kierrättää yli 3800 kiekan täyskaasukiihdytyksessä.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.10.2010, 10:08
matti.v:n Avatar
matti.v matti.v ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 25.04.10
Sijainti: kajjjaani
Viestit: 692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Mitä maksaa jälkiasennus vakkari asennettuna tai ilman sinun kauttasi manuaalilootalla olevaan?

vakionopeudensäädin vdo manuaalivaihteiseen 512e asennettuna 793e.
tommosta näyttää isuzun lisävarusteluettelo, noita en kyllä oo yhtään joutunu asentaa vielä..
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.11.2010, 17:01
gikseri gikseri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 02.08.07
Sijainti: Forssa
Viestit: 369
Perusasetus

Mikäs ohjainlaite sulla sitten tuossa on??
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Käyttökokemuksia Superwinch X9 vinssistä? Oskari Tekniikka & Jutustelu 18 18.07.2008 14:21
Käyttökokemuksia smartcomgps softa? Tekniikka & Jutustelu 8 17.09.2007 13:08
LR Disco v8 käyttökokemuksia? mauno Tekniikka & Jutustelu 6 24.06.2007 22:00
käyttökokemuksia huoltoautosta?? Tekniikka & Jutustelu 21 19.06.2005 07:22
Käyttökokemuksia Wranglerista? Nalle Tekniikka & Jutustelu 3 27.12.2004 17:27


Sivu luotu: 08:28 (GMT +2).