![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() onko teillä valo automaattia ittellä ei ole ja kuka niitä valoja muistaa päivällä käyttää.. onko tietoa onko vaikea asentaa?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Motonetistäkin löytyy pyöreetä, littanaa pitkää ja vähän korkeampaa ja lyhyempää. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Noi ledivalot ei auta siihen, että kylän naiset ramppaa ovella kertomassa valojen olevan päällä. Mulla on jäänyt valot päälle niin usein, että kävin jo kerran ilmoittamassa parkkerauksen jälkeen sammuttaneeni valot. Joku summeri olis kiva. Kuutamokeikkaa tekevällä on hyvä, että kaikki valot saa pimeiksi vaikka auto käy.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Mun kolmelitraisella ajettu nyt 20 tkm.
Lastutus yhä tekemättä. Etenkin vääntöä olen kkaivannut lisää. Se loppuu jo hyvän aikaa ennen maksimimassaa eli kuutta tonnia. Nyt on 163 hv ja 360 Nm. Hatusta arvaan, että vääntöä sais olla n. 500. Lastuille luvataan jotain 420 eli vähän. Miten pääsee tavoitteeseen? Konehan on oikeastaan pidennetty iskuinen 2,5 litranen. Tässä on muutuva geometrinen turbo ja välijäähdytys. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Testailen boksia eri tehoasennoilla, mitä vaikuttaa löpön kulutukseen. Ainaki tolla normiasennolla huomaa et tehoa/vääntöä tuli lisää, kulutuksesta en osaa viel sanoo. Tässä linkki isuzulle: http://dte-diesel-tuning.com/power-t...category_id=32 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
No ei tuohon 500Nm tavoitteeseen ainakaan millään bokseilla pääse. Ammattitaitoinen ja hyvä ohjelman tekiä, niin sellainen pystyy jo melko lähelle. Vetoa on vaikea lisätä sinne yläkierroksille, kun vakio rusinan kokoinen ahdin menee varmasti tukkoon. Se on toinen juttu että pääseekö tuohon Isuzun ohjainlaitteeseen kuinka käsiksi. Jos on Bosch EDC16 tai vastaava, niin helppo juttu. Toinen asia sitten taas on että kuinka järkevää on ottaa tuollainen vääntö. Kun ei taida olla vielä kokemuksia paljonkaan että kuinka paljon vääntöä kestää isuzun kaksoismassavauhtipyörä ja kytkin tai vaihdelaatikko. Tuo vauhtipyörä siinä varmasti heikoin lenkki on niinkuin yleensä on noissa viritetyissä autoissa ollut. Kytkimen kestoa saa huomattavasti pidennettyä, kun vaihtaa isomman turbon, niin ei tuu alakierroksille mitään tappovääntöä, niin vääntö siirtyy vähän ylemmille kierroksille. Ja ohjelman tekijä saa tietysti kyllä rajattua noita alavääntöjäkin eri vaihteilla erilailla.
Mutta siis jos voimaa pitäis saada reilusti lisää, niin isompi ahdin, suurempi cooleri nokalle, parempi putkisto ja hyvä ohjelma. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Totta et ei tommosiin lukemiin pääse noilla bokseilla.
Hiluxiin ei mitään ohjelmaa ikävä kyllä edes saa, joten oli tyytyminen boksiin. Käsitykseni mukaan boksejakin on ainakin kahta lajia. Toinen lisää suutinten painetta, joka ainakin luetun ja kuullun mukaan huonompi vaihtoehto. Suutinten elinkaarta ajatellen... Sitten on toi esim.Dte mikä pidentää suutinten aukioloaikaa ja ei pitäis rasittaa sutinta niin paljoa. Kysäsin piruuttaan Moonlightilta et miten on Isuzun kanssa..? Siihen saa kuulemma ohjelman 192hp ja vääntöä 65nm lisää. Ei se 430 nm:kään ihan huono luku ole ![]() Jos omistaisin Isuzun tai yleensäkin auton, mihin saa ohjelman, niin se olis vaihtoehto nro 1.!!! |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tietysti jos latva on sen verta pehmonen että pimeelläkin jää valot päälle, niin siihen ei tuosta taida sitten apuja olla. ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pakoputkesta. Suunnitteilla kokeilla suoraa putkea, joka ulostautuu oikean eturattaan takaa ja sisältää vain suoraa putkea ja yhden loivan mutkan sen jälkeen kun on turbolta päästy lähtemään. Ja saa sieltä voimaa ulos rahalla, mutta paljonko olet valmis sijoittaan. Ei kai sellaista perus konetta olekkaan mistä ei tuplatehoja löydy kun alkaa ulosmittaan.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
jos tuo valoautomatiikan puuttuminen vaivaa niin isuzulta saa tilattua d-maxiin valoautomatiikan joka ei ole kovin paha asentaa.. pari oon nyt kesänaikana niitä laittanut.. tarkistan huomenissa mitä se maksaa merkkihuollossa asennettuna. ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei tartte montaa vuotta olla autolla ikää niin jo on puolet ajovalotehosta karkuteillä. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kävin koeajaan "roadshow" ssa 3,0 D automaatin ja mukava oli se vakkari. Tosin eihän se ihan samoin pelaa manuaalilootalla, mutta kuitenkin. Voimaa oli koeajoautossa tasan saman verran perstuntumalla ja kellolla mitattuna kuin omassa boksitettuna (2,5D). Ihmettelinpä sitä että miksi tomaatti kierrätti 4000 kierrokseen asti ennen kuin vaihto isompaa, vaikka vääntökäyrä putoaa 3200 r/min jälkeen.?? Nykyisessä autossani vääntökäyrä putoaa vasta 3400 r/min jälkeen ja siltikään ei kannata kierrättää yli 3800 kiekan täyskaasukiihdytyksessä.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
vakionopeudensäädin vdo manuaalivaihteiseen 512e asennettuna 793e. tommosta näyttää isuzun lisävarusteluettelo, noita en kyllä oo yhtään joutunu asentaa vielä.. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Mikäs ohjainlaite sulla sitten tuossa on??
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käyttökokemuksia Superwinch X9 vinssistä? | Oskari | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 18.07.2008 14:21 |
Käyttökokemuksia smartcomgps softa? | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 17.09.2007 13:08 | |
LR Disco v8 käyttökokemuksia? | mauno | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 24.06.2007 22:00 |
käyttökokemuksia huoltoautosta?? | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 19.06.2005 07:22 | |
Käyttökokemuksia Wranglerista? | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 27.12.2004 17:27 |