Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 11.02.2010, 09:38
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
katos vähän minkä verran on jälellä ajossa tavan japsi ja euro autoja esim 70 luvulta 60 luvulta, entäs samanikäiset amerikanautot. Vanha japsiauto löytyy museosta jos sieltäkään, vanhoja jenkkejä löytyy joka kylästä.
Tarkoitat niitä jenkkilepakoita mitkä on pitäny rakentaa toiseen tai kolmanteen kertaan...?

Jenkkiautoissa ei ole muuta vikaa kun eräät asennevammaiset jenkkiauton omistajat.

Vastaa lainaten
Vanha 11.02.2010, 10:26
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Poijjaat puhuu asiaa...jenkki autot ei kestä mitään ja on alkeellisia romuja
Vastaa lainaten
Vanha 11.02.2010, 10:44
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

Joo mul on asennevamma ja mun autot on ihan paskoja! :-) Lisäks ne on ihan alkeellisia romuja joissa kaikki pelaa sähköllä!! :-)

Mutta eikö väittämä että jenkkiautolla voi ajaa yli 100tkm vaihtamatta moottoria/vaihteistoa ole vaihdettu ole asenteellinen väittämä? Ei se ainakaan mihinkään faktaan perustu.

No ajakoon kukin millä haluaa ja rahkeet riittää. Onnea vaan mersujahtiin!
Vastaa lainaten
Vanha 11.02.2010, 10:57
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Perusasetus

Joo kyllä minä kärjistin esimerkkiäni ei siitä mihkään pääse. Huonoja kokemuksia sieltä täältä ja toisinaan ihmetyttää se korjausmäärä kohtuu tuoreissa yksilöissä. Eräs autoasentaja sanoi joskus jenkeistä, että niitä ei ole tehty kestään, koska autot on jenkkilässä niin halpoja. Niitä voi seisoa pihassa 3-5 kpl, vaikkei tarttis ku yhtä tai kahta korkeintaan. Ei siis siellä päässä väliä, vaikka joku leviäiskin. Mutta olin asennevammanen itsekkin, kun nuin yleistin, anteeksi siitä. Vaihto ne koneita mersun vitoihinkin ihan solkenaan kymmenen vuotta sitten. Toivottavasti ei tästä jenkki vs. muut enää enempää.
Vastaa lainaten
Vanha 15.02.2010, 09:52
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Wink

Kyl nää jenkit on ihan paskoja lusuja!

Hys (eipähän hörökorvat ajele oikeilla autoilla, antaa niiden luulla mitä lystäävät ja ajetaan me pojjaat vaan jenkillä)
Vastaa lainaten
Vanha 16.02.2010, 22:49
Skaleton Skaleton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 07.04.09
Sijainti: Hewitt'ss in nevada
Perusasetus

Tähän voi varmaan kommentoida jahtiasioita tuntematonkin kun taitaa olla vielä wannabee jahtiauto.

Mutta kyllä voi sielunsa silmillä nähdä hopeanhohtoisen uudenkarhean huippuunsa maastovarustellun V8 Mersun auringonkiloisessa maastossa, jossa syksyn värit hehkuvat ja metsästäjien kiihko on vertaansa vailla, vetämässä kieliroikkoista hirvenraatoa lahtipaikalle.
Siinä jää lommoiset Nivat ja ruosteiset Tojotat laaksojen varjoihin häpeämään. Korkeintaan joku isäntämies noemmänyttiedä ladonkokoisella Valmetillaan kehtaa ajaa keinauttaa siihen viereen.

Elämä on illuusioita ja niiden rakentamiseen pitää olla johtotähtiä eli ota ihmeessä näiden kaikkien myönteisten kommenttien jälkeen sarvesta härkää ja käy se Mersu sieltä naapurista
Vastaa lainaten
Vanha 08.03.2010, 06:11
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Perusasetus

Vaikka mulla on käytössä ollut jahtiveturinakin sekä offissa patrollista g meseen niin kyllä täytyy uskoa ettei joku ns muoviräpyskälevikkeinen mese se paras vaihtoehto,toki vetokyky kantavallapinnalla jees mutta kun haet sen raadon metsästä niin kulmat ruttaantuu,on sen veran kankee.Toki jos puuttomalla tunturialueella niin vain nurkat kun ei tarvi puitavasten kääntää.Mun mesen takaovess vielä hirvisonnin sarvenpainama kun tarvi pakitella hirvi perässä,uazilla vetäessä vain nurkissa pie niä painamia.Mulla oli mesessä 35 renkaat ja silti piti olla tarkkana mistä ajoi ettei uppoa.Uazi painaa alle 1800 kg ja mese 2400kg ja kyseessähän onkin vain 300gd ilman turhaa painoa,siis ei mitn sähköikkunoita ym...Voimallahan et tee mitn jollei pohja kanna,siitä mistä uaz menee sukkasillaan mese ja muut painavat esim hjt kyntää rumasti.Mulla oikeasti on ollut suikkaa,rangea,patrollia,uazeja sekä mese,ja jokaisessa jotain hyvää ja jokaisessa jotain huonoa.Tokihan tää topikki enempikin fiktiivinen eli jos ois rahaa niin...
Vastaa lainaten
Vanha 08.03.2010, 16:17
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uokki Näytä viesti
Vaikka mulla on käytössä ollut jahtiveturinakin sekä offissa patrollista g meseen niin kyllä täytyy uskoa ettei joku ns muoviräpyskälevikkeinen mese se paras vaihtoehto,toki vetokyky kantavallapinnalla jees mutta kun haet sen raadon metsästä niin kulmat ruttaantuu,on sen veran kankee.Toki jos puuttomalla tunturialueella niin vain nurkat kun ei tarvi puitavasten kääntää.Mun mesen takaovess vielä hirvisonnin sarvenpainama kun tarvi pakitella hirvi perässä,uazilla vetäessä vain nurkissa pie niä painamia.Mulla oli mesessä 35 renkaat ja silti piti olla tarkkana mistä ajoi ettei uppoa.Uazi painaa alle 1800 kg ja mese 2400kg ja kyseessähän onkin vain 300gd ilman turhaa painoa,siis ei mitn sähköikkunoita ym...Voimallahan et tee mitn jollei pohja kanna,siitä mistä uaz menee sukkasillaan mese ja muut painavat esim hjt kyntää rumasti.Mulla oikeasti on ollut suikkaa,rangea,patrollia,uazeja sekä mese,ja jokaisessa jotain hyvää ja jokaisessa jotain huonoa.Tokihan tää topikki enempikin fiktiivinen eli jos ois rahaa niin...
se että ei osaa ajaa, ei vaikua auton ominaisuuksiin... eikä nyt muutenkaan lähetä vertaan mitään uazia ja mersua keskenään, jaa että miksikö ei voi verrata ? No ajappas sillä uazillas vaikka 100km/h niin sitten tiedät
Vastaa lainaten
Vanha 08.03.2010, 17:02
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
se että ei osaa ajaa, ei vaikua auton ominaisuuksiin... eikä nyt muutenkaan lähetä vertaan mitään uazia ja mersua keskenään, jaa että miksikö ei voi verrata ? No ajappas sillä uazillas vaikka 100km/h niin sitten tiedät
Jos nimimerkki on hv niin meilläpäinhän se kyllä ymmärretään että hv...Kuitenkin on jääny tulematta ne mersut perässä kun on maastoon menty,Kokemuksestahan mä vaan kirjotan,voit lähteä mukaan Karjalan laulumaille kun keväällä tai kesällä sinne mennään,eipä taida vakiomeset viihtyä tai oikeammin kun viimeks Gllä siel oltiin niin painavaksi osoittautu jopa lyhä Gemeläinen.Ja jos susta tuntuu että Gn omistaminen on susta tehnyt kuskin niin voin asiaa epäillä ja esitän myös sinulle haasteen.Maastoon vakio mersulla ja vakio Uazilla,ensin niin että minä ja Uazi edessä ja sitten sinä Mersulla.Ainiin tokkopa löytyy vakiomersua millä maastoon..Oikeasti vakiolla HOHHOH ja sitten Heräsit.Sama kuin Toipoi juttujen kanssa,miksi Tojota on Suomen rakennetuin Maastoauto???Kun pakko rakentaa kun ei mene vakiona mihinkään!!!Toki voidaan me koittaa kotimaankin kamaralla,muutama kiva joenylitys konepeltisyvyyteen ja suonylittelyä ym,pientä kalliolle vetäsyä,eli löytyykö rohkeutta koitella???Taas toisaalta voitas ihan huvinvuoksi katsoa paljonkos sun
Meseä on laiteltu ja säädetään Uazia samaan suuntaan ja sit koitetaan että kuinkapaljon sä sit häviät.
Totuushan on ettei auto jossa ohjaustehostin automaatti ja tehokas moottori opeta ajamaan,sellasellahan ajaa vaikka opetettu kädellinen apina.Mutta auto ilman ohjaustehostinta,manuaali ja tehoton moottori opettaa paljon enemmän,koitapa joskus.Niin ja haasteena muillekin omiensa kehujille,uskallatteko lähteä vakiopelillä koittamaan Uazin pesua???
Vastaa lainaten
Vanha 08.03.2010, 17:38
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Perusasetus

Justjoo.com tasost juttua täällä. Tämän päivän "offi" keikan jälkeen voin itekki sanoa, että ei tullut mikään auto perässä, eikö päässeet vai eivätkö vaan olleet menossa samaan suuntaan, hmmm.

Täs perhees on ollut Nuffield, Niva, Uatz, BJ40, B2600, Kingcabbi ja D-max. Kaikki menee rajaansa asti mettässä, viimeksi mainittu parhaiten tienpäällä. Nuhuvi nuista ykkönen jos mettässä menemisestä puhutaan. Telat päälle vaan, tietenkin. Uatzin ok mettässä, mutta vain siellä ja vain jonkun aikaa. Mettässäkin siinä vetää vain kaks ratasta. Tienpäällä se on nuhvin tasolla ajo-omituisuuksiltaan ja soppaa menee aivan naamattomasti. Korjata saa kuten Harlikkaa, eli 2 korjaus tuntia vastaan yks ajotunti. Lumessa ei mene vakiovenäläis maastokömyröillä sitäkään mitä nykynen D-max ketjut päällä. Eli vaikka se uatz ois jossakin täydellinen niin aina löytyy voittaja, pitää vaan ettiä sopiva tapaus. Kaikki lavikset joista on kokemusta on menneet liki samoin, menoerot on johtuneet renkaista ja muista lisäominaisuuksista tai niiden puuttumisesta.

Kuka tahansa saa kaikessa rauhassa sillä täydellisellä uatzilla mennä karjalaan ryssän maalle - perille päästessä löytyy ainaki varaosia. Muistaa vaan laittaa punalippu konepellille ja ottaa vodkaa mukaan, niin sulautuu joukkoon helpommin.
Vanha 08.03.2010, 17:44
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Perusasetus

Lienekkö se uazikaan vakiona ihan mahdoton menijä, ei lukkoja ja vankkurin jouset, minkähän kokoiset gummitkin vakiona? Kai niitä enemmän olisi jos olisi jotenkin ylivoimainen auto....vielä ei ole samalla safarilla tullut uazia vastaan. Käsite "rakentelu" on varsin suhteellista. Mese on varsin kiitollinen siinä, että lukkoja löytyy ja kestävyyttä on sen verran että voi todellakin heittää alle ne 35-36" pyörät ja lähteä metsään ilman sen kummempia customonititöitä. Mesen painosta...GE280 pätkämalli hieman rakenneltuna, 36" TSL Swampperit, vinssi, putkipuskurit, helmapalkit, ohjauksen panssarit, 33" varapyörä jne = 2000kg
Vanha 08.03.2010, 20:54
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uokki Näytä viesti
Jos nimimerkki on hv niin meilläpäinhän se kyllä ymmärretään että hv...Kuitenkin on jääny tulematta ne mersut perässä kun on maastoon menty,Kokemuksestahan mä vaan kirjotan,voit lähteä mukaan Karjalan laulumaille kun keväällä tai kesällä sinne mennään,eipä taida vakiomeset viihtyä tai oikeammin kun viimeks Gllä siel oltiin niin painavaksi osoittautu jopa lyhä Gemeläinen.Ja jos susta tuntuu että Gn omistaminen on susta tehnyt kuskin niin voin asiaa epäillä ja esitän myös sinulle haasteen.Maastoon vakio mersulla ja vakio Uazilla,ensin niin että minä ja Uazi edessä ja sitten sinä Mersulla.Ainiin tokkopa löytyy vakiomersua millä maastoon..Oikeasti vakiolla HOHHOH ja sitten Heräsit.Sama kuin Toipoi juttujen kanssa,miksi Tojota on Suomen rakennetuin Maastoauto???Kun pakko rakentaa kun ei mene vakiona mihinkään!!!Toki voidaan me koittaa kotimaankin kamaralla,muutama kiva joenylitys konepeltisyvyyteen ja suonylittelyä ym,pientä kalliolle vetäsyä,eli löytyykö rohkeutta koitella???Taas toisaalta voitas ihan huvinvuoksi katsoa paljonkos sun
Meseä on laiteltu ja säädetään Uazia samaan suuntaan ja sit koitetaan että kuinkapaljon sä sit häviät.
Totuushan on ettei auto jossa ohjaustehostin automaatti ja tehokas moottori opeta ajamaan,sellasellahan ajaa vaikka opetettu kädellinen apina.Mutta auto ilman ohjaustehostinta,manuaali ja tehoton moottori opettaa paljon enemmän,koitapa joskus.Niin ja haasteena muillekin omiensa kehujille,uskallatteko lähteä vakiopelillä koittamaan Uazin pesua???
meilläpäin ei tosiaankaan ymmärretä mitä teilläpäin ymmärretään... Mitä mun nimimerkki liittyy tähän, nimestä ensimmäiset kirjaimet, onko sulla jotain ongelmaa sen kanssa ???

ja toisek piti ihan pariin kertaan lukea toi sun tektsi koska ekalla kertaa meni täysin ohi, vähän enemmän selkeyttä asiaan, ja mistä vitusta tällästä uhoa oikein löytyy...
Jos kyseessä on VAKIO maasturi niin siinä melkovarmasti ratkaisee myös moni muu ominaisuus ja yleensä vakioautot toimii käyttöautona, tuskin kovinkaan monella on uazia käyttöautona... Ja tässäkin topikissa aloittajalla oli mielessä 500 gee käyttöautoksi, jota ei kukaan selväjärkinen edes lähde vertaamaan mihinkään ryssän valmistamaan kuppaseen uaziin.

Ja se että omistan mersun ei vaikuta mitenkään mun ajotaitoon, enkä ymmärrä mistä tämänkin vedit ??? En tosiaankaan harrasta maastoautoilua sen takia että ajelen huvikseni puita päin...
Eikä se uazi todellakaan ole niin hyvä maastoauto jona sitä itse pidät, ei lukkoja, käytännös ei jousitusta, ei mitenkään kestävä eikä laadukas (tämän tietää jokainen armeijan käynyt)
Ja monessa paikassa mese menee edellä ja uatsi tulee narun jatkona peräs, siinä sulle testiä saatana
Vastaa lainaten
Vanha 11.02.2010, 11:37
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Jenkkiautoissa ei ole muuta vikaa kun eräät asennevammaiset jenkkiauton omistajat.
Laitas nimiä näkyville jos ahdistaa! Löytyykö niitä oikeen täältä palstalta? Vai onko oman kylän ongelmia?
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Sivu luotu: 04:02 (GMT +2).