![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Toyotan pedaaliongelma......aiheuttaa kaikenmoista vaivaa kuten allaolevasta ilmenee
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
BTW kuinkas tuolla dyyneillä suunnistus hoidetaan, kun on melko samannäköistä joka suuntaan?.
Joskus taivastellu lentokoneen ikkunasta maisemaa sielläpäin.. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
GPS ja Navigaattori auttaa, itsellä Ozi johon kalbroitu satelliittikuva eli Googlen Mapin kuvatuksia. Siinä on hiukan muotoja, kartta olisi vain samaa tasaista.
Eikä tämä meidän "aavikko" ole ninkään iso alue, olisiko max 50 x 50km ja tällöinkin törmää jo joko mereen tai tiehen. Olisiko tietön alue ehkä 20x40km. Onhan tuossakin toki tallaamista ihmisten ilmoille jos jotain sattuu. Merkkasin tuohon karttaan alueen jossa ymmärtääkseni eniten ajetaan, suosituinta aluetta etelässä olevan merenlahden eli Inland Seen pohjoispuolella. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Cherokeen korkkaus
Jos te ajelette siellä napaan asti ulottuvassa hangessa niin minä kävin korkkaamassa hankkimani Cherokeen dyyneillä. Kuvia ei tietenkään tullut muuta kuin silloin kun vauhti loppui, tai ainoasta silloin, mutta erilaista kuin talvieksytyksessä (huoh).
Inlandsean rannallavaikka vettä ei näy. Vesi oli niin kylmää että en käynyt uimassa. Ehkä jotain 20 astetta, Hrrrr... Wrangler jäi mahasta kiinni dyynin huipulle ...ja nyppäsin sen sitten pois... ...ja sitten tetysti itse kiinni samaan paikkaan... Loiva rinne jota huipulle noustiin oli kai noin 500 metriä ja lappu lattiassa nousi melko eleettömästi, mutta kun ei tiedä mitä harjanteen takan on niin tottumton hellää 2 sekuntia liian aikaisin. Ja sitten on mahasta kiinni. Kun tultiin tien päähän takaisin kotiin matkalla niin iso osa porukkaa oli vasta tulossa dyyneille, varmaan satoja mönkkäreitä ja saman verran autoja. Joitakin melko rakennettuja putkirunkoja laparenkailla. Illlan muututtua yöksi tositoimet vasta alkaa, tarttee tulla toisella kerralla tarkkailemaan. Joku hauskuutti porukkaa kahdella pyörällä ajelemalla, ei vain tiellä vaan myös liikenneympyrää kiertämällä. Sitten vaan ilma renkaisiin ja kotimatkalle.. Ja ensiviikonloppuna takaisin, tästä se dyynielämä alkaa! Hiukan arstelin tuota hiekalla ajamista mutta ei se mitään aivan erityistä ole. Vauhtia toki on enemmän, ei kuitenkaan muuta kuin 60-80 kmh mutta iskarit tuntuu olevan arvossaan eli etuisakarit menee vaihtoon pikapikaa. Hyvin tuntuu vakio Cherokee pelaavan tässäkin ympäritössä mutta kuitenkin ensi viikolla laitan Jerkun lentokentälle toimittamat korotukset paikallen ja pohdiskelen rengas/beadlock asiaa. nyt ajelin 0,8 paineilla orkkis 7" vanteilla. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Välillä venyttelemään
Kun eilen oltiin dyyneillä niin tänään suunnattiin pohjoiseen mistä löytyy noin 80 km päästä ymmärtääkseni maan ainoat kalliot. Helppoja paikkoja mutta onhan Cherokeessa vielä etuvakaajakin kiinni.
Yleisnäkymää kalliolta Renkaissakin oli normi paineet eli ei mitään hard corea menty kokeilemaankaan. Tässä Jeeppi saattaa olla Qatarin korkeimmalla paikalla, olisiko muutamankymmentämetriä tuoilta merenpinnasta. Ainakin näiden kallioitten korkeimmalla paikalla. Ja kun tuli uimaan mieli niin ei se kaukana ole... Appari rentoutuu.. Olen tilannut Aussie Lockerin kaverin mukana suoraan Australiasta joten eiköhän tuo kivikroolaus osastokin saada parempaan kuosiin. Ihan kiva välillä kikkailla kivillä, vaikka ehkä dyyneillä menee päiva paremmin. On tuo kallioalue sen verran pieni. - |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Alkaako XJ olemaan museoauto-ikäinen jo sielläpäin, jos muiden kalustoon vertaa?
![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#7
|
||||
|
||||
![]()
On toki museokamaa, mutta tiedäthän nämä 2000-luvun cittarit, ei niillä pitkälle tien ulkopuolelle voi mennä. Dyyneillä pelaavat OK jos saa luistoneston kokonaan pois ja matalaprofiilirenkaista ilmaa ulos, mutta kalliolla pitää olla vähintään lyhyt perä. On tuossa pihassa V8 X5 jolla käyn töissä, mutta en sillä pitkälle tien ulkopuolelle lähtisi.
Kyllä XJ rokkaa näissä harrastushommissa ihan OK, ja maksoikin melkein 2000 ekeä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suomi uutisia maailmalta | ZeiZei | Chit-Chat | 0 | 02.10.2008 21:07 |
Tupakkamiehille/Naisille uutisia | Rotta-Racing | Chit-Chat | 0 | 23.06.2008 21:05 |
Uutisia Vartiotornin takaa | Lars | Religion | 3 | 29.05.2004 02:37 |
Uutisia maailmalta | Jeeper | Linkit | 4 | 11.01.2004 15:10 |