Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.02.2010, 17:47
ISO-A ISO-A ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.05.06
Sijainti: Nivala, Finland.
Viestit: 265
Perusasetus

ota mieluummin paine öljykellolta,sinne ainaki tulee aina ensin paine ku kone pannaan hyrräämään,sen paluun voi panna alipainepumpun kans samaan linjaan mut kannattaa mahdollisimman iso reikäisillä hilppeillä tehdä se linja et ehtii varmasti kaikki valua takas koneeseen ettei esim turpon kautta ala sotkeen konetta/syömää ölppää ku paluu linja on liian ahdas!
Samalla kannattaa tehdä kytkin päivitys ku vakio levy ei pidä kun jollai 0,5 painella ja puolen kierroksen syötön lisäyksellä.Kytkin jutusta on ollu aijemminkin juttua et etsippä haulla lisää!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.02.2010, 19:41
risukärsä:n Avatar
risukärsä risukärsä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.09.09
Sijainti: parikkala
Viestit: 298
Perusasetus

öljyn putsarin jalka on sama vaparissa ja turbossa siinä on kaksi tulppa pulttia... sojottaa suoraan eteen päin toinen on paine ja sitä rataa. kato maasturi projekteista lisää http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66936
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.02.2010, 21:13
ISO-A ISO-A ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.05.06
Sijainti: Nivala, Finland.
Viestit: 265
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja risukärsä Näytä viesti
öljyn putsarin jalka on sama vaparissa ja turbossa siinä on kaksi tulppa pulttia... sojottaa suoraan eteen päin toinen on paine ja sitä rataa. kato maasturi projekteista lisää http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=66936
Ainut vain että saattaa noi tulpat olla aika saamarin lujasti kiinni,kerran yritin yhdestä irto koneesta noita auki nii tulpat vain mureni käsiin vaikka oli hyvät avaimet,et saattaa teettää töitä paikallaan olevassa koneessa!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.02.2010, 01:27
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

tästäkin löytyy juttuu haulla kannattaa kokeilla
me laitettiin turbon öljynkierto lohkosta pikkunipan alta sai paineen ja siihen laturin paluuseen T haara mahdollisimman paksulla letkulla ja toimi hyvin. pakosarjan saa käännettyä ympäri jos ei halua ihan kunnollista vääntää hitsaa vaan siihen turboon sopivan laipan, pääinmäiset pultit tarvii vaan vähän leveemmät prikat. cooleri kannattaa asentaa säästää vähän konetta näissä jälkiturboissa varsinkin.
ja jos ei ole syöttöruuvin siainti tiesossa niin se on pumpun takaosassa alunperin siinä on "suoja hattupäällä" ja sieltä löytyy onkohan 13 lukkomutteri jonka avaat ja sit pienellä ruuvvimeisselillä saa käännettyy muistaakseni kiinnipäin syöttö kasvaa ja tyhjäkäynti nousee sitten vaan löysää kaasuvaijerii ja tiputtaa tyhjäkäyntiruuvista kierrokset sopivaks. kytkimestäkin ollut juttuu se kannattaa ehottomasti vaihtaa ei kauvaa kestä. terranon vauhtipyörällä ja kytkinlevyllä ja asetelmalla pärjää.
öljyt kannattaa vaihtaa ja suodattimet samalla kun turbon asentaa ellei ole justiin vaihdettu ja puhtaus öljylinjoja asentaessa äkkii on laakerit väljänä!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.02.2010, 16:30
VonLeka:n Avatar
VonLeka VonLeka ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: TEXAS
Viestit: 2.807
Perusasetus

mihin vuosmalliin asti saa turbottaa? mikä on tehoraja jos auto ollut alunperin 2.4b ja nyt on 2.5d
edit. minun lähteiden mukaan taas tuo alkuperäinen kytkin on helevetin hyvä kestää, että ennemmin hajoo kone ku kytkin
__________________
Monien lähteiden mukaan elämä johtaa 100% varmuudella kuolemaan. Muistakaa pelätä kaikkea, älkää vahingossakaan erehtykö nauttimaan mistään. Ikinä. Milloinkaan.

autot: TOYOTA HJ61, NISSAN KING CAB 4X4 2.5TDIC

Viimeksi muokannut VonLeka : 06.02.2010 16:35
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.02.2010, 17:44
retery62 retery62 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.03.09
Sijainti: Alapitkä
Viestit: 84
Perusasetus

king kupin turbotus


Mistä päin savoa? Tarviis vähän vinkkejä voisi käydä tutustumassa . tdi ? VonLeka ?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.02.2010, 03:09
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Exclamation

tästä vähän "faktaa"


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka Näytä viesti
mihin vuosmalliin asti saa turbottaa? mikä on tehoraja jos auto ollut alunperin 2.4b ja nyt on 2.5d
edit. minun lähteiden mukaan taas tuo alkuperäinen kytkin on helevetin hyvä kestää, että ennemmin hajoo kone ku kytkin

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jaha Näytä viesti
16.12.2005, 01:01
Auton ahtamista suunnitellessa on hyvä pitää mielessä vallitsevat säädökset:

ennen 1.7.1987 käyttöönotetut ajoneuvot:

Katsastusta varten riittää normaali pakokaasupäästömittaus ja muutoskatsastustoimenpiteet.
Autoja koskee päästöjen osalta E-sääntö 15/03.

ennen vuotta 1992 käyttöönotetut ajoneuvot:

Päästöjen osalta autoja koskee sääntö E 15/04. Helpoin tapa on asentaa katalysaattori mikäli auto ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Ahtimen tai ahtoilman jäähdyttimen asennuksen tai ahtimella varustetun moottorin muutoksen, esim. ns lastuvirityksen, jälkeen on moottorin teho selvitettävä tehomittauksella.

vuoden 1992 ja uudemmat ajoneuvot:

Turbon asentaminen vapaastihengittävään moottoriin on käytännössä mahdotonta. Asennus vaatii aina päästömittauksen (hinnat alk. 924.8€ alv 0%) ellei autoon asenneta mallisarjaan saatavissa olevaa alkuperäistä turbomoottoria apulaitteineen johon sen valmistajan edustajalta on saatava todistus E 15/04 päästönormien alittamisesta.

Lisäksi on otettava huomioon yleiset moottorinvaihtoa koskevat säädökset. Ilman erillistä lupaa moottorin teho ja paino ei saa ylittää yli 20% mallisarjan tehokkaimman moottorin arvoja ja ajoneuvo on muutettava jarrujen ja alustan osalta vastaamaan mallisarjan tehokkaimman version rakenteita.
minä olen kyllä sitämieltä että kytkin sieltä ennen hajoo kun kone vaikka pitäs 1barin ahtoja kunhan pakopaine, lämmöt, eikä kierrokset nouse liian koviks tietenkin vanha kone puolmiljoonaa ajeetut laakerit ja tiivisteet saattaa antautuu kovasta tehonlisäyksestä mut jos noi on kunnossa en näe ongelmaa td25 turbottamiseen... ja täähän ei tarvitse kaiketi erillistä teholappua koska vertailukoneena menee tuo td25t mutta silloin oltava samanlaisella ahtimella turbotettu tosin sitä eikai kovin tarkkailla, mutta tuo cooleri taas vaatii teholapun.


-----retery62 voi sopii vonklekan kans tutustumis käynnistä ite en enää käppii omista

--joni_89 jos turbo on hyvässäkunnossa niin se varmaan on ihan hyvä tuohon kuvaamaasi käyttöön onhan se alunperinkin 2.5l koneelle luulisi suht aikasin heräävän ? en tiedä..

Viimeksi muokannut tdi : 07.02.2010 03:17
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.02.2010, 19:42
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VonLeka Näytä viesti
meillä on täällä savossa 3kpl jäliturbotettua td25 king cabbiä. kerron juttua myöhemmin enemmän kunhan selviän. mutta ei siinä ole mitään ihmeellistä. tuo tdi rakenteli mun king cabbiä

tässä pari kuvaa meidän kalustosta
Jokos muuten se Padasjoelta haettu td25 tekniikka on turbotettu? Onko kestäny?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.02.2010, 21:11
joni_89 joni_89 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 87
Perusasetus

siinähän tulikin jo paljon tietoa, kiitoksia tästä, semmoinen kyssäri vielä tuohon turboon liittyen, ois tuossa puoli ilmaseksi tarjolla -03 käpin turbo, onko liian pieni? tehoa en tavoittele paljoa, auto arkipäiväisessä kaytössä ja pitäis saada vaan jonku verran lisää tehoa ja vääntöä. ja mielellään kulutusta pienempään päin alkaa tuo 15 litraa satasella olee aika hyvä lukema noin tehottomassa koneessa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 21.03.2010, 20:09
osku89 osku89 ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: Keitele
Viestit: 4
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ISO-A Näytä viesti
ota mieluummin paine öljykellolta,sinne ainaki tulee aina ensin paine ku kone pannaan hyrräämään,sen paluun voi panna alipainepumpun kans samaan linjaan mut kannattaa mahdollisimman iso reikäisillä hilppeillä tehdä se linja et ehtii varmasti kaikki valua takas koneeseen ettei esim turpon kautta ala sotkeen konetta/syömää ölppää ku paluu linja on liian ahdas!
Samalla kannattaa tehdä kytkin päivitys ku vakio levy ei pidä kun jollai 0,5 painella ja puolen kierroksen syötön lisäyksellä.Kytkin jutusta on ollu aijemminkin juttua et etsippä haulla lisää!
Itellä ahtoja n.0.8 ja hyvin on kytkin kestäny revitellä. Ainaki tähän asti ja tottahan toki sekin särkyy kun menee kehumaan ja on kait syöttöjäki ihan riittävästi ruuvailtu..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan nissanin td25:n käypäsä kytkinkoppa osku89 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.01.2010 18:36
Ostetaan Nissan TD25 alakerta Exo O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 19.05.2009 11:51
Löytyykö nissanin TD25 malliin huolto ohjeita? kawatus Tekniikka & Jutustelu 12 12.02.2009 16:59
Ostetaan Mittarinvaijeri KingCab 4WD TD25 terppi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.10.2008 10:26
M: Nissan KingCap TD25 4x4 -88 O/M/V Ajoneuvot 0 28.03.2007 15:37


Sivu luotu: 16:33 (GMT +2).