Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2010, 23:38
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Niin miksi ihmeessä muuttaa jo hevoskärryistä tutta rakennetta miksikään? Nykyään rakennellaan robotteja mars planeetalle ja hiukkaskiihdyttimiä...

Miksi ei maasturin perusrakennetta kyseenalaisteta?
Saa ja pitääkin kyseenalaistaa, ei sitä muuten löydetä uusia ideoita ja tapoja toteuttaa ajoneuvon rakennetta. En mä ole tuota ideaa teilaamassa, mutta en usko että tuollaisenaan tulee toimimaan.

Millainen akseliväli tuossa olisi? Mitä lyhyempi sen huonommin joustaa ristiin.

__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.01.2010, 23:58
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Entäs epäkallistustangot eestä taakse puolellaan sitten vielä akselikohtaisesti esim kierrejousi vehkeessä missä iskaritkin normaalisti, onko joku jo patentoinu mitä hä. eli esim oikee etupyörä nousee kivelle niin vipuvarsi nostaa oikeaa takapyörää janiin edespäin helppo toteuttaa!!!!????
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2010, 00:09
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Entäs epäkallistustangot eestä taakse puolellaan sitten vielä akselikohtaisesti esim kierrejousi vehkeessä missä iskaritkin normaalisti, onko joku jo patentoinu mitä hä. eli esim oikee etupyörä nousee kivelle niin vipuvarsi nostaa oikeaa takapyörää janiin edespäin helppo toteuttaa!!!!????
Eli tuolla rakenteella sais tehtyä tosi epävakaan ajettavuuden, esim. kun auto on rinteessä sivuttain jo valmiiksi kallellaan vaikka kuskin puolelle, ja kuskin etupyörä nousee jonkun kiven yli, niin vipuvarsiviritys vetääkin takapyörää sisäänpäin, ja hups, kaato tapahtuu nopeammin kuin ajatus.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2010, 09:46
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Entäs epäkallistustangot eestä taakse puolellaan sitten vielä akselikohtaisesti esim kierrejousi vehkeessä missä iskaritkin normaalisti, onko joku jo patentoinu mitä hä. eli esim oikee etupyörä nousee kivelle niin vipuvarsi nostaa oikeaa takapyörää janiin edespäin helppo toteuttaa!!!!????
Periaatteessa kyllä, mutta edelleen turhan vaikeasti. Tuo on paljon helpompi toteuttaa eri menetelmillä ja säädettävyyskin saadaan silloin helpommaksi. Tukivarsia sinne tänne ei ole myöskään se mihin maasturissa pitää pyrkiä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.01.2010, 09:59
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Tuosta v-rungosta täytyy kokeilla tehdä pienoismalli niin selviää paremmin osien kiinnitys ongelmat ja voi kokeilla minkälaisia muotoja ja kevennyksiä se kärsii ennenkuin kierto ominaisuus tai kestävyys kärsii
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2010, 14:12
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

LaaLaahan duunailee tollasta V-runkoista RC-autoa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2010, 18:27
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Tässä on yks joustavarunkoinen RC.
http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=3755.0

Viimeksi muokannut Micco : 02.02.2010 07:28
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.02.2010, 07:51
-wj- -wj- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.09
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 57
Perusasetus

ajatuksena crmo putkirunko toimisi tossa paremmin. Saman tyyppisen rakenteen tekee kuin modified luokkien veto tractoreissa. Siinä pyritään juurikin joustavaan runkoon jotta ajettavuus paranee.
Monessakin laitteessa keula kääntyy miltei 90 asetta pelkällä rungon joustolla.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O:maasturi REBEL O/M/V Ajoneuvot 6 31.05.2012 22:13
O:Maasturi REBEL O/M/V Ajoneuvot 1 08.07.2007 16:48
O:Maasturi O/M/V Ajoneuvot 0 09.04.2006 22:28
O: Maasturi Raajärvi_Rules O/M/V Muut 1 30.05.2005 16:23
O. Maasturi vilbot O/M/V Muut 2 11.01.2005 14:43


Sivu luotu: 11:15 (GMT +2).