![]() |
Joustava runkoinen maasturi???
:oOllut pitkään mielessä ja ehkä jopa toteutuksessa uudenlainen runkorakenne, Ei jousia,Ei iskunvaimentimia,Ei erillistä pähjapanssaria, Ei tukivarsia:D
Ja siitä huolimatta huippuluokan ristiinjousto ominaisuudet:eek: ja huippuluokan panssarointi:eek: Miltäs tälläinen kuulostaa? Nykyään teräksestä voi valmistaa muutakin kuin nauloja ja ankkureita:D Tässä pääpiirteittäin ajatus uudesta rakenteesta http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=50641 Eli tuo harmaa osa on panssari, auton pohja ,tukivarret ja joustoelimet... Autocadi ei ole asennettuna ja siksi tämä tehty paintilla:o |
Kuulostaa äkkiseltään yhdeltä vääntösauvajouselta, jonka etupäässä on etuakseli ja takapäässä taka-akseli. Runko olisi siis joko kiertyvä tanko tai sitten kaksi jäykkää osaa, joiden välissä olisi jotenkin jousilla hillitty kiertonivel.
Kiertoniveltä on käytetty runko-ohjaavissa, esim: http://www.uniknick.de/Baustelle_Teil4/HPIM1048.jpg http://www.uniknick.de/Baustelle2005/01010025.jpg ja pelkkänä kiertonivelenä: http://static.petrisimolin.com/galle...26.4%20001.jpg Lisää ko. Patrollista: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=40778 No, tämäkin on yksi kiertonivel-sovellus: http://www.konedata.net/Traktorit/Kuvat/80Case2090.jpg Mutta tarkoitit varmaankin kiertyvää runkoputkea, yksi keskellä ja akseli päissä? |
Mahtaako V-muotoon pokattu levy kiertyä, jos on sen verran kovaa kestääkseen panssarina?
|
Lainaus:
|
Tota veetähän kyllä jäykistää kaikki mitkä tulee siihen kiinni.
Esim. kori ja tekniikka plus muut. Että mitenhän sitten toimii. |
Lainaus:
|
Lainaus:
Se on vielä auki mutta jotakin suunnitelmaa siihenkin löytyy:D Kaikki osat kiinitetään kiinteästi vain toisesta päästä ja toisesta päästä joustavalla liitoksella (mootori,akselit kori)... |
Mites tilanne, jossa koko akselin pitäis joustaa tasasesti sisään/ulos eli esim. monttuun ajo vaatii äkikseltään ajateltuna melkosta laskelmointia pituussuunnan sopivassa mitoituksessa jousto/vs kantavuus.
|
äkkiä ajatellen tuo ei paljon maavaraa tarjoa, koko linjan sen mitä murikoiden alla on...
|
Lainaus:
Haluat jättää iskunvaimentimet pois. Mikä silloin vaimentaa iskuja? Fysiikan lakeja ei voi ohittaa tässäkään tapauksessa. Eihän iskunvaimentimet ole pakollisia kierrejousillakaan, mutta kyllä ne elämää kummasti helpottaa. Ja jo aiemmin mainittu isku joka kohdistuu molempiin renkaisiin samalla akselilla on tällä idealla täysin nolla joustoinen. Ehdotus: Runko on ok, jätä akselit pois ja asenna kone suureen puhaltimeen.. Voit liikkua muuallakin kuin maalla..:D |
Lainaus:
Sisään ulos joustoa ei ole ollenkaan ja kaksi kiinteää pistettä per "perusosa" jäykistää rakennetta... SUURET puoltyhjät renkaat mielestäni pystyy hoitamaan jousitus ongelman ja iskunvaimennuksenkin pystyy toteuttamaan... Siksi laitoin tämän topikin että joku viisas keksii ratkaisun näihin muutamaan ongelmaan Rakettimoottori ei ole hullumpi ajatus |
punanenä ylempänä +2,5prom :)
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Miksi ei maasturin perusrakennetta kyseenalaisteta? |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
missä "karkaset" ton kokosen metallipalan jouseksi? metallin väsyminen?
|
Ei muuta kuin prototyyppiä tekemään!
Onhan nämä maastokuorma-autojen rungot kiertyviä. |
Akselithan joutuu kuitenkin laittamaan kiinni molemmin puolin, jolloin akselin kohdalta rungosta tulee aika jäykkä, jos taa moottorin kiinnitys on ~akselin kohdalla vois sen laittaa kiinni suuremmin rungon jousto-ominaisuuksia vaarantamatta (eli runko kiertyisi akselien välissä olevalta osalta), kyllä tuo vois toimia maastoajossa. Mikäli tuohon pohjalevyyn jostainsyystä tulisi lommo saattasi tapahtua mielenkiintoisia...
|
Lainaus:
Millainen akseliväli tuossa olisi? Mitä lyhyempi sen huonommin joustaa ristiin. |
Entäs epäkallistustangot eestä taakse puolellaan sitten vielä akselikohtaisesti esim kierrejousi vehkeessä missä iskaritkin normaalisti, onko joku jo patentoinu mitä hä. eli esim oikee etupyörä nousee kivelle niin vipuvarsi nostaa oikeaa takapyörää janiin edespäin helppo toteuttaa!!!!????
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 02:36 (GMT +2). |