![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tota veetähän kyllä jäykistää kaikki mitkä tulee siihen kiinni. Esim. kori ja tekniikka plus muut. Että mitenhän sitten toimii.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se on vielä auki mutta jotakin suunnitelmaa siihenkin löytyy ![]() Kaikki osat kiinitetään kiinteästi vain toisesta päästä ja toisesta päästä joustavalla liitoksella (mootori,akselit kori)... Viimeksi muokannut Punanenä : 30.01.2010 16:43 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Mites tilanne, jossa koko akselin pitäis joustaa tasasesti sisään/ulos eli esim. monttuun ajo vaatii äkikseltään ajateltuna melkosta laskelmointia pituussuunnan sopivassa mitoituksessa jousto/vs kantavuus.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#4
|
||||
|
||||
![]()
äkkiä ajatellen tuo ei paljon maavaraa tarjoa, koko linjan sen mitä murikoiden alla on...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
|||
|
|||
![]()
sivusta katsoen V-rungon ei tarvitse olla suora vaa n keskikohta voi olla ylempänä, tämä lisää kiertoherkkyyttä lisää
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Haluat jättää iskunvaimentimet pois. Mikä silloin vaimentaa iskuja? Fysiikan lakeja ei voi ohittaa tässäkään tapauksessa. Eihän iskunvaimentimet ole pakollisia kierrejousillakaan, mutta kyllä ne elämää kummasti helpottaa. Ja jo aiemmin mainittu isku joka kohdistuu molempiin renkaisiin samalla akselilla on tällä idealla täysin nolla joustoinen. Ehdotus: Runko on ok, jätä akselit pois ja asenna kone suureen puhaltimeen.. Voit liikkua muuallakin kuin maalla.. ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sisään ulos joustoa ei ole ollenkaan ja kaksi kiinteää pistettä per "perusosa" jäykistää rakennetta... SUURET puoltyhjät renkaat mielestäni pystyy hoitamaan jousitus ongelman ja iskunvaimennuksenkin pystyy toteuttamaan... Siksi laitoin tämän topikin että joku viisas keksii ratkaisun näihin muutamaan ongelmaan Rakettimoottori ei ole hullumpi ajatus |
#8
|
|||
|
|||
![]()
punanenä ylempänä +2,5prom
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ilmajakkara
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kummankin pyörän putoaminen vaikkapa tukin päältä alas tai pelkän toisenkin tarpeeksi korkealta, niin moottorin kiinnikkeisiin kohdistuu melkoinen iskurasitus sillä hetkellä, kun rengas tapaa maan. Suuri-ilmatilaiset (ja löysärunkoiset) renkaat ja pienet paineet täytyy varmaan pitää.
__________________
Jukka |
#11
|
||||
|
||||
![]()
missä "karkaset" ton kokosen metallipalan jouseksi? metallin väsyminen?
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Akselithan joutuu kuitenkin laittamaan kiinni molemmin puolin, jolloin akselin kohdalta rungosta tulee aika jäykkä, jos taa moottorin kiinnitys on ~akselin kohdalla vois sen laittaa kiinni suuremmin rungon jousto-ominaisuuksia vaarantamatta (eli runko kiertyisi akselien välissä olevalta osalta), kyllä tuo vois toimia maastoajossa. Mikäli tuohon pohjalevyyn jostainsyystä tulisi lommo saattasi tapahtua mielenkiintoisia...
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Ei muuta kuin prototyyppiä tekemään!
Onhan nämä maastokuorma-autojen rungot kiertyviä.
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onhan Maseissa ja Protoissa (A45) kiertyvät rungot. Ohjaamot ja lavat on kolmesta pisteestä kiinni... ainakin lava ja kiertyy kivasti rungon liikkeen mukaan ettei pitäisi estää sitä... Tietysti kaikkien osien väliin olisi varmaan hyvä saada jonkinlainen kardaani jos tulee useita kiinnityspisteitä kuten moottorille ja vaihteistolle omansa. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Toki on. Tässä ehkä hieman pilkkua viilataan, mutta kiinnityspiste ja kiinteä kiinnityspiste ovat eri asioita. Jos kiinnityspisteet pääsee sopivasti elämään, niin niitä voi olla vaikka kymmeniä ja ne ei jarruta rungon kiertoja.
No, alkuperäinen teksti, että"kiinnitetään kiinteästi vain toisesta päästä", voi tarkoittaa yhtä tai useampaa kiinnityspistettä. ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() Pitää huomenna käydä oikein katsomassa. |
#17
|
|||
|
|||
![]() A-45
Lavan takimmainen kiinnitys on vetokoukun ympäri liukulaakeroitu t.JiiVee
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
sisua45 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:maasturi | REBEL | O/M/V Ajoneuvot | 6 | 31.05.2012 22:13 |
O:Maasturi | REBEL | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 08.07.2007 16:48 |
O:Maasturi | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 09.04.2006 22:28 | |
O: Maasturi | Raajärvi_Rules | O/M/V Muut | 1 | 30.05.2005 16:23 |
O. Maasturi | vilbot | O/M/V Muut | 2 | 11.01.2005 14:43 |