Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2010, 16:32
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.184
Perusasetus

Tota veetähän kyllä jäykistää kaikki mitkä tulee siihen kiinni.
Esim. kori ja tekniikka plus muut.
Että mitenhän sitten toimii.

__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.01.2010, 16:41
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tojo4wd Näytä viesti
Tota veetähän kyllä jäykistää kaikki mitkä tulee siihen kiinni.
Esim. kori ja tekniikka plus muut.
Että mitenhän sitten toimii.

Se on vielä auki mutta jotakin suunnitelmaa siihenkin löytyy

Kaikki osat kiinitetään kiinteästi vain toisesta päästä ja toisesta päästä joustavalla liitoksella (mootori,akselit kori)...

Viimeksi muokannut Punanenä : 30.01.2010 16:43
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.01.2010, 17:00
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Mites tilanne, jossa koko akselin pitäis joustaa tasasesti sisään/ulos eli esim. monttuun ajo vaatii äkikseltään ajateltuna melkosta laskelmointia pituussuunnan sopivassa mitoituksessa jousto/vs kantavuus.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.01.2010, 17:09
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

äkkiä ajatellen tuo ei paljon maavaraa tarjoa, koko linjan sen mitä murikoiden alla on...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.01.2010, 18:16
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
äkkiä ajatellen tuo ei paljon maavaraa tarjoa, koko linjan sen mitä murikoiden alla on...
sivusta katsoen V-rungon ei tarvitse olla suora vaa n keskikohta voi olla ylempänä, tämä lisää kiertoherkkyyttä lisää
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.01.2010, 17:25
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Kaikki osat kiinitetään kiinteästi vain toisesta päästä ja toisesta päästä joustavalla liitoksella (mootori,akselit kori)...
Tarkoitat, että kiinnitetään kiinteästi vain yhdestä kohdasta, jos et halua rajoittaa kiertymiä.. Kaksi kiinteää kiinnityspistettä jarruttaa kiertymistä.

Haluat jättää iskunvaimentimet pois. Mikä silloin vaimentaa iskuja? Fysiikan lakeja ei voi ohittaa tässäkään tapauksessa. Eihän iskunvaimentimet ole pakollisia kierrejousillakaan, mutta kyllä ne elämää kummasti helpottaa.

Ja jo aiemmin mainittu isku joka kohdistuu molempiin renkaisiin samalla akselilla on tällä idealla täysin nolla joustoinen.

Ehdotus: Runko on ok, jätä akselit pois ja asenna kone suureen puhaltimeen.. Voit liikkua muuallakin kuin maalla..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.01.2010, 17:34
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Tarkoitat, että kiinnitetään kiinteästi vain yhdestä kohdasta, jos et halua rajoittaa kiertymiä.. Kaksi kiinteää kiinnityspistettä jarruttaa kiertymistä.

Haluat jättää iskunvaimentimet pois. Mikä silloin vaimentaa iskuja? Fysiikan lakeja ei voi ohittaa tässäkään tapauksessa. Eihän iskunvaimentimet ole pakollisia kierrejousillakaan, mutta kyllä ne elämää kummasti helpottaa.

Ja jo aiemmin mainittu isku joka kohdistuu molempiin renkaisiin samalla akselilla on tällä idealla täysin nolla joustoinen.

Ehdotus: Runko on ok, jätä akselit pois ja asenna kone suureen puhaltimeen.. Voit liikkua muuallakin kuin maalla..
Totta,, asiaa pitää miettiä lisää..

Sisään ulos joustoa ei ole ollenkaan ja kaksi kiinteää pistettä per "perusosa" jäykistää rakennetta...
SUURET puoltyhjät renkaat mielestäni pystyy hoitamaan jousitus ongelman ja iskunvaimennuksenkin pystyy toteuttamaan...

Siksi laitoin tämän topikin että joku viisas keksii ratkaisun näihin muutamaan ongelmaan

Rakettimoottori ei ole hullumpi ajatus
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.01.2010, 17:35
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

punanenä ylempänä +2,5prom
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.01.2010, 19:41
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti

Ja jo aiemmin mainittu isku joka kohdistuu molempiin renkaisiin samalla akselilla on tällä idealla täysin nolla joustoinen.
Ilmajakkara
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.01.2010, 20:03
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Ja jo aiemmin mainittu isku joka kohdistuu molempiin renkaisiin samalla akselilla on tällä idealla täysin nolla joustoinen.
Kummankin pyörän putoaminen vaikkapa tukin päältä alas tai pelkän toisenkin tarpeeksi korkealta, niin moottorin kiinnikkeisiin kohdistuu melkoinen iskurasitus sillä hetkellä, kun rengas tapaa maan. Suuri-ilmatilaiset (ja löysärunkoiset) renkaat ja pienet paineet täytyy varmaan pitää.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 30.01.2010, 20:17
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

missä "karkaset" ton kokosen metallipalan jouseksi? metallin väsyminen?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 30.01.2010, 20:36
sds500 sds500 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 194
Perusasetus

Akselithan joutuu kuitenkin laittamaan kiinni molemmin puolin, jolloin akselin kohdalta rungosta tulee aika jäykkä, jos taa moottorin kiinnitys on ~akselin kohdalla vois sen laittaa kiinni suuremmin rungon jousto-ominaisuuksia vaarantamatta (eli runko kiertyisi akselien välissä olevalta osalta), kyllä tuo vois toimia maastoajossa. Mikäli tuohon pohjalevyyn jostainsyystä tulisi lommo saattasi tapahtua mielenkiintoisia...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 30.01.2010, 20:22
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Viestit: 2.497
Perusasetus

Ei muuta kuin prototyyppiä tekemään!
Onhan nämä maastokuorma-autojen rungot kiertyviä.
__________________
A-P
*Muovi on saatanasta*
KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 01.02.2010, 19:00
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Tarkoitat, että kiinnitetään kiinteästi vain yhdestä kohdasta, jos et halua rajoittaa kiertymiä.. Kaksi kiinteää kiinnityspistettä jarruttaa kiertymistä.


Onhan Maseissa ja Protoissa (A45) kiertyvät rungot. Ohjaamot ja lavat on kolmesta pisteestä kiinni... ainakin lava ja kiertyy kivasti rungon liikkeen mukaan ettei pitäisi estää sitä... Tietysti kaikkien osien väliin olisi varmaan hyvä saada jonkinlainen kardaani jos tulee useita kiinnityspisteitä kuten moottorille ja vaihteistolle omansa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 01.02.2010, 22:14
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Toki on. Tässä ehkä hieman pilkkua viilataan, mutta kiinnityspiste ja kiinteä kiinnityspiste ovat eri asioita. Jos kiinnityspisteet pääsee sopivasti elämään, niin niitä voi olla vaikka kymmeniä ja ne ei jarruta rungon kiertoja.

No, alkuperäinen teksti, että"kiinnitetään kiinteästi vain toisesta päästä", voi tarkoittaa yhtä tai useampaa kiinnityspistettä.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 02.02.2010, 17:55
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Toki on. Tässä ehkä hieman pilkkua viilataan, mutta kiinnityspiste ja kiinteä kiinnityspiste ovat eri asioita. Jos kiinnityspisteet pääsee sopivasti elämään, niin niitä voi olla vaikka kymmeniä ja ne ei jarruta rungon kiertoja.

No, alkuperäinen teksti, että"kiinnitetään kiinteästi vain toisesta päästä", voi tarkoittaa yhtä tai useampaa kiinnityspistettä.
Näinhän se on, mutta tollaisessa rungossa pitäis varmaan kaikkien kiinnityspisteiden päästävä elämään jotta runko toimisi...?



Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Lava on neljästä kohdasta kiinni. Ei kuitenkaan nurkista, vaan jokaisen sivun keskeltä. Siten ei haittaa joustoa.

sisua45
On sitten tainnut jäädä minulla se etu kiinnitys huomaamatta
Pitää huomenna käydä oikein katsomassa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 03.02.2010, 04:21
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

A-45


Lavan takimmainen kiinnitys on vetokoukun ympäri liukulaakeroitu t.JiiVee
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 02.02.2010, 15:19
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AH-64D Näytä viesti
Onhan Maseissa ja Protoissa (A45) kiertyvät rungot. Ohjaamot ja lavat on kolmesta pisteestä kiinni... ainakin lava ja kiertyy kivasti rungon liikkeen mukaan ettei pitäisi estää sitä... Tietysti kaikkien osien väliin olisi varmaan hyvä saada jonkinlainen kardaani jos tulee useita kiinnityspisteitä kuten moottorille ja vaihteistolle omansa.
Lava on neljästä kohdasta kiinni. Ei kuitenkaan nurkista, vaan jokaisen sivun keskeltä. Siten ei haittaa joustoa.

sisua45
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O:maasturi REBEL O/M/V Ajoneuvot 6 31.05.2012 22:13
O:Maasturi REBEL O/M/V Ajoneuvot 1 08.07.2007 16:48
O:Maasturi O/M/V Ajoneuvot 0 09.04.2006 22:28
O: Maasturi Raajärvi_Rules O/M/V Muut 1 30.05.2005 16:23
O. Maasturi vilbot O/M/V Muut 2 11.01.2005 14:43


Sivu luotu: 00:26 (GMT +2).