Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.01.2010, 16:26
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Mahtaako V-muotoon pokattu levy kiertyä, jos on sen verran kovaa kestääkseen panssarina?

__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.01.2010, 16:38
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Mahtaako V-muotoon pokattu levy kiertyä, jos on sen verran kovaa kestääkseen panssarina?
Kyllä vääntyy ja helposti... panssarina ohut levy ei kestä mutta kanttaus/kanttaukset vähentävät lommahdus taipumusta ja tämänmallinen pohja ohjaa iskeytyvien kivien yms voimaa sivullepäin eikä suoraan kohti levyä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.01.2010, 17:35
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
tämänmallinen pohja ohjaa iskeytyvien kivien yms voimaa sivullepäin eikä suoraan kohti levyä
Entä kun molemmin puolin on iso kivi ja putoaa niiden väliin? Tai kun ajetaan rinnettä poikittain ja renkaat lipsuvat jolloin auto mahdollisesti liukuu kylki edeltä päin kiveä?
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.01.2010, 17:49
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Entä kun molemmin puolin on iso kivi ja putoaa niiden väliin? Tai kun ajetaan rinnettä poikittain ja renkaat lipsuvat jolloin auto mahdollisesti liukuu kylki edeltä päin kiveä?
Niin miksi ihmeessä muuttaa jo hevoskärryistä tutta rakennetta miksikään? Nykyään rakennellaan robotteja mars planeetalle ja hiukkaskiihdyttimiä...

Miksi ei maasturin perusrakennetta kyseenalaisteta?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.01.2010, 23:38
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Niin miksi ihmeessä muuttaa jo hevoskärryistä tutta rakennetta miksikään? Nykyään rakennellaan robotteja mars planeetalle ja hiukkaskiihdyttimiä...

Miksi ei maasturin perusrakennetta kyseenalaisteta?
Saa ja pitääkin kyseenalaistaa, ei sitä muuten löydetä uusia ideoita ja tapoja toteuttaa ajoneuvon rakennetta. En mä ole tuota ideaa teilaamassa, mutta en usko että tuollaisenaan tulee toimimaan.

Millainen akseliväli tuossa olisi? Mitä lyhyempi sen huonommin joustaa ristiin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.01.2010, 23:58
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Entäs epäkallistustangot eestä taakse puolellaan sitten vielä akselikohtaisesti esim kierrejousi vehkeessä missä iskaritkin normaalisti, onko joku jo patentoinu mitä hä. eli esim oikee etupyörä nousee kivelle niin vipuvarsi nostaa oikeaa takapyörää janiin edespäin helppo toteuttaa!!!!????
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2010, 00:09
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Entäs epäkallistustangot eestä taakse puolellaan sitten vielä akselikohtaisesti esim kierrejousi vehkeessä missä iskaritkin normaalisti, onko joku jo patentoinu mitä hä. eli esim oikee etupyörä nousee kivelle niin vipuvarsi nostaa oikeaa takapyörää janiin edespäin helppo toteuttaa!!!!????
Eli tuolla rakenteella sais tehtyä tosi epävakaan ajettavuuden, esim. kun auto on rinteessä sivuttain jo valmiiksi kallellaan vaikka kuskin puolelle, ja kuskin etupyörä nousee jonkun kiven yli, niin vipuvarsiviritys vetääkin takapyörää sisäänpäin, ja hups, kaato tapahtuu nopeammin kuin ajatus.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.01.2010, 09:46
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Entäs epäkallistustangot eestä taakse puolellaan sitten vielä akselikohtaisesti esim kierrejousi vehkeessä missä iskaritkin normaalisti, onko joku jo patentoinu mitä hä. eli esim oikee etupyörä nousee kivelle niin vipuvarsi nostaa oikeaa takapyörää janiin edespäin helppo toteuttaa!!!!????
Periaatteessa kyllä, mutta edelleen turhan vaikeasti. Tuo on paljon helpompi toteuttaa eri menetelmillä ja säädettävyyskin saadaan silloin helpommaksi. Tukivarsia sinne tänne ei ole myöskään se mihin maasturissa pitää pyrkiä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 30.01.2010, 17:58
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Entä kun molemmin puolin on iso kivi ja putoaa niiden väliin? Tai kun ajetaan rinnettä poikittain ja renkaat lipsuvat jolloin auto mahdollisesti liukuu kylki edeltä päin kiveä?
Ihan sama millanen rakenne näissä tapauksissa on, vaijeria vedetään ihan touhukkaasti johonkin suuntaan kaikesta huolimatta...
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O:maasturi REBEL O/M/V Ajoneuvot 6 31.05.2012 22:13
O:Maasturi REBEL O/M/V Ajoneuvot 1 08.07.2007 16:48
O:Maasturi O/M/V Ajoneuvot 0 09.04.2006 22:28
O: Maasturi Raajärvi_Rules O/M/V Muut 1 30.05.2005 16:23
O. Maasturi vilbot O/M/V Muut 2 11.01.2005 14:43


Sivu luotu: 18:19 (GMT +2).