Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.01.2010, 19:37
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
2 keskimmäistä oli iha pimeitä sit 1 pytty oli paljon huonompi ku muut eli kävi suunnilleen 3 sylinterillä
Ei niin hyvä juttu, ethän antanu kierroksia kovasti???

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
suuttimet oli tosi karstaset diiselipajan ukko ei meinannu uskoo että niillä on ajettu vaan 30 km sano että liikaa tyhjäkäyntiä
Dieselin PITÄÄ olla karstaine (nokinen), jos ei ole niin "mailaa" on annettu surutta ja paikat ylikuumenneet tai sitten jotakin on "todella pielessä"
Jos karstaa (kokkareita) löytyy, niin silloin on piru irti, sitä syntyy pakokaasusta ja öljystä...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
epäpuhtaat osat ja tyhjäkäyntiä on tullu ehkä vähän liikaa
Epäpuhtaudet on suuttimien tappajat nro.1. Suuttimien toimintavälys on 1/1000mm ja loppuunkuluneet ovatkin jo 2/1000mm.
Jos likaa mennyt jo kasauksessa, on tyhjäkäynnillä ollut melkoinen "kilkatus", koska suuttimiin kertyvä lika aiheuttaa "kusemista" ja pisarointi polttonsteessä aiheuttaa kilinää, joka TUHOAA männät pidemmässä käytössä! (eli polttoaine palaa männän pinnalla, ja tekee siihen "kuulapäävasaran" näköisen kolon)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
pumpusta tuli jokasuuttimelle hyvin naftaa että tuskin se elementtejä on vaurioittanut
Elementit tuskin tuhoutuu, koska niissä on pienillä kierroksilla purkauskanava suhteellisen nopeasti auki ja ruiskutuspaineet ovat n. 400-500bar. Kierroksilla paineet nousee 800-1000bar ja silloin elementti "lukkiutuu" hydraulisesti ja nostimen rullat pettävät... Lopputuloksena pumppu ei enään nosta paineita ja suuttimista ei tule tavaraa (kun ei ole paineita). Selviää helposti kuuntelemalla pumppua --> kolisee, nostin rikki / raksuttaa ja tikittää, kunnossa!!!

Kolina kuuluu myös silloin kun suutin jumissa (polttoneste purkautuu pumpun nestetilaan) ja suuttimen putkesta lähtee "soiva / helähtävä" ääni joka myös tuntuu värinänä putken pinnalla.

__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.01.2010, 20:10
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

kyllähän tollanen juuri rempattu kone vuotaa öljyä palotilaan ennekuin männänrenkaat ynnä muut tilottuu paikoillensa,ja nokee niitä. ja jos oot vie pitäny pumpun kalvolla ylimäärästä painetta välillä niin varmasti nokee polttojämillä lisää, ja jos ei uskalla uudelle koneelle antaa mailaa kunnolla että noet palais välillä pois!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.01.2010, 20:11
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Ei niin hyvä juttu, ethän antanu kierroksia kovasti???
en antanu kovia kierroksia kun vika ilmeni ni raktorilla hinattiin ja tyhjäkäynnillä suunnilleen tallilla testattiin. pitää koittaa saada lainaks puristus mittari sais katottuu onko tuolta kannentiiviste menny.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Jos karstaa (kokkareita) löytyy, niin silloin on piru irti, sitä syntyy pakokaasusta ja öljystä
voiskohan toi karstaisuus johtua vanhasta turbosta joka oli ihan sohlo ja imusarjaan työnsi öljyy?

oppirahat on maksettava toivottavasti ei mitään isompaa oo mennyt
ens kerralla pistän suuttimet niinpuhtaana paikalleen kun vaan saan

EDIT: nii joo noi männän renkaat ja syötöt jospa malttas nyt olla ajelematta täs pihas ja sitku saa kilpiin ni ajella sisään vaihtelevilla kierroksilla ja rasituksella..

Viimeksi muokannut tdi : 14.01.2010 20:18
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
RJ käyntihäiriö autoilija Tekniikka & Jutustelu 1 16.07.2009 21:21
L-200 tdi ei ota kierroksia Kokku Tekniikka & Jutustelu 5 21.05.2009 19:18
kuinka saa rajoitettua hj-60 kierroksia? Jani E Tekniikka & Jutustelu 11 14.09.2008 20:40
opel omega 2.6 ei ota kierroksia. haapala Tekniikka & Jutustelu 41 03.01.2007 00:58
Sähkömoottorin kierroksia.. kristian Tekniikka & Jutustelu 5 20.12.2006 00:01


Sivu luotu: 01:33 (GMT +2).