![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
lukot asennettu ja eine ihan heitämällä paikalleen menny. Molempia banjoja piti pikkasen työstää että murikat mahtu paikalleen. Eteen laitettua lukkoa piti työstää että mahtu laakeri pukkien väliin oli lukossa valu senverta epätasaista taakse kävi suoraan. Etulukko rupes toimimaan heti mutta takalukko vasta kun pisti rasvaa paineilma pillistä sisään varmaan vaan uutuuden jäykkä. Mettässä ei viel olla käyty mutta kaikki ajallaan.
__________________
oy puute ja kurjuus pa |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Onkos kuluneen vuoden aikana kokemuksia karttunu, kannattaako elää hapankorpuilla ja hankkia ARB vai hommata TML jotta saa margariinia korppujen päälle?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Sikakopan ongelmia sivusta seuranneena olen itselleni vannonut pysyväni ARB lukoissa vaikka pari sataa enemmän maksavatkin.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
ehdottomasti arbit. tml ei kestä suolla eikä venäjän safareilla.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
edelleenkään ei voi valittaa, muistaakseni yli 2-vuotta olen hiluxin etuperässä timo-arpilla ajanut. tähän mennessä on osoittautunut varsin toimivaksi. kyllä se varmaan joskus menee rikki mutta en voi moittia.
on mulla oikea arppikin asennettuna yhteen 4,88 murikkaan, sitä olen koeajanut sorvin takana orthexin muoviämpärissä ja hyvin on toistaiseksi sekin kestänyt. ainakin kaksi vuotta olen arpillakin ajanut mainituissa olosuhteissa |
|
#6
|
|||
|
|||
Lukko maalle ja metsään?
Onko valmistajaa joka tekisi kitka ja mekaanisen lukon yhdistelmää ja olisiko tuollaisessa mitään järkeä?
Kuinka suuria nopeuksia tuollainen arb lukko kestää kiinni ollessaan jos leikkimään innostuu eli renkaan nopeus reilu 60 Kmh lukko kiinni? Toyotan mekaaninen ei ainakaan suosittele yli 8 Kmh nopeuksia |
|
#7
|
||||
|
||||
|
No eikös sen tojotan lukon käyttöohjeissa mainita myös lukkojen olevan vain jumiutuneen ajoneuvon irroittamiseen.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
|
#8
|
|||
|
|||
Noista Alkuperäisistä toyotan lukoista...Lainaus:
Huomattavan vaikea ajaa jäisellä moottoritien ramppilla, mutta kun sai urien ulkopuolelta sopivasti pitoa, niin tuo ramppi meni "nätisti" pikkasen säädettynä hj-61 kirmasi lyhyellä rampilla saman reilun 100km/h, mitä kesällä! Ja noita hdj-80:n lukkoja on kanssa tullut testailtua mm. ohituksissa, mutta niistä vois vielä joutua pöydän ääreen, missä ei ole leipää, ja vasaramies jakaa tuomioita! -> siis esim ei voi sanoa, että "nuorisoa" voimakkailla autoilla, jotka junnaa rekan perässä 89kmh, ohitetaan heittämällä 2500kg massalla, ilman yhtään rajoja.... No, aina olen varmistunut (mikäli mahdollista) että lukot on kiinni, ja yhtään lukkoa en ole rikkonut! toki tuo Offroad Oulun osallistuminen on jäänyt vähälle. Mutta viikko sitten tuli demottua/hinattua yhtä pakua. Ja tuo "hj-61":n lukko kestää kiinniollessa rakenteensa puolesta vaikka 300 km/h, tuo hallittavuus on varmaan se, miksi nuo lukot on rajoitettu "kiinnijuuttuneen auton irroittamiseen" Ja tuon toyotan alkuperäisen lukon ("hj-61") voi rikkoa helposti, jos lukko ei ole kunnolla kiinni! |