Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.01.2010, 17:42
KarvaTurpa KarvaTurpa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Joensuu, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Itse olen pitänyt tätä kylmänä parkumista ominaisuutena. On ollut oma auto koko ajan samanlainen...toinen talvi menossa nyt. Kun moottori alkaa lämmetä, niin jossain vaiheessa,ainakin kovemmilla pakkasilla käynti tasaisesti aaltoilee hetken. Kun lämpenee, niin tähän saakka toiminut moitteetta. Tänään viimeksi vilkuilin imusarjan suuntaan ja pähkäili, että mahtaisiko tuo aaltoilu johtua siitä, että flekti puhaltaa kylmää pakkasilmaa suoraan imusarjalle...voisiko se jäähdyttää jotain mutikkaa niin paljon, ettei anna oikeaa singnaalia eteenpäin?

__________________
Toyota 4runner diesel 1991
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.01.2010, 19:59
iikka iikka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.08
Sijainti: Nivala
Viestit: 35
Perusasetus

joo toi kylmänä huutaminen ei oikeestaan hirveesti häirihe jos kerta se on ominaisuus

mut toi nykiminen tossa 2000-3000kiekan välissä ku ajaa tasakaasulla rupee jo oikeesti ärsyttään.. mitähän osaa tohon lähtis ekana vaihtaan?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.01.2010, 21:19
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

fanaattisena säätelijänä tänään viimeksi rassasin suikan ruiskua..
kierrosten humpailut sain pois kokonaan siinä lämpeämis vaiheessa puhdistamalla tyhjäkäynti säätimen ja tiivistämällä sen kannnen+hiukan kirimällä sitä jousen esijännitystä.. sekavaa eikö, ollut hiukan samoja vikoja muissakin autoissa niin hoksasin sieltä ettiä vikaa siihen humpaamiseen, nyt loppui se oire. mutta vielä hiukan epäselvyyksiä asentoanturin kanssa. perhana kun ei ole kuvaa siitä säätimestä mistä säätää.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.01.2010, 21:23
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

http://www.kick-fix.com/

ja toi on se sivu mitä vitaran omistajan ei pidä hävittää

http://www.kick-fix.com/sensors/tests/IAC-T-tests.html
kyseisessä kuvassa tota iac thermo jousen esijännoítystä kirin jolloin ei kierrokset seilaa enää, ja kansi kannattaa tiivitää kunnolla että ei ilmoja siletä vedä kuten minulla..
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.01.2010, 22:48
iikka iikka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.08
Sijainti: Nivala
Viestit: 35
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
http://www.kick-fix.com/

ja toi on se sivu mitä vitaran omistajan ei pidä hävittää

http://www.kick-fix.com/sensors/tests/IAC-T-tests.html
kyseisessä kuvassa tota iac thermo jousen esijännoítystä kirin jolloin ei kierrokset seilaa enää, ja kansi kannattaa tiivitää kunnolla että ei ilmoja siletä vedä kuten minulla..

noniin.. pitääpä koittaa tehdä samanlainen homma itekki, jos se siitä vähä helpottas ja tiedä vaikka toi nykiminenki vähä rauhottus tossa 2000-3000kierrosalueen kohdilla..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.02.2010, 08:06
iikka iikka ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 01.12.08
Sijainti: Nivala
Viestit: 35
Perusasetus

käynnin seilaaminen rupee jo häiritteen tosissaan..

mitä nämä anturit tekee jotka on kuvassa ympyröity?



tuosta mihin tulee vihreä pistoke kiinni, ei ole mitään väliä onko piuhat kiinni tai ottaako ton letkun irti tai mitä tekee, ei vaikuta mitenkään käyntiin.. mutta tuosta punasesta ku ottaa vaikka alipaine letkun irti niin kierrokset pompaa heti aika korkealle, eli silllä ainaki jotain merkitystä.. mutta onko tuossa vihreällä liittimellä olevassa mötikäs jotain hämminkiä?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.02.2010, 12:51
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Question

En tiiä onko tästä muille apua, mutta pari vuotta sitten mullakin oli Vitarassa tota tyhjäkäynnin seilaamista kylmänä. Koitin vaihtaa yksi kerrallaan antureita uusiin, mutta ei ollut apuja. Toiminnassa lämpösenä tais tulla jotain pieniä parannuksia.

Lopulta kokeilin huvikseni säätää säätöruuvia, joka oli siinä vivussa, jota alipainekello liikuttaa ja tyhjäkäynti tasaantui. Vipu oli tuossa trottlebodyssä tulipellin puolella.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.01.2013, 15:51
Fomppa Fomppa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 28.10.11
Sijainti: Iisalmi, Suomi
Viestit: 4
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja iikka Näytä viesti
käynnin seilaaminen rupee jo häiritteen tosissaan..

mitä nämä anturit tekee jotka on kuvassa ympyröity?



tuosta mihin tulee vihreä pistoke kiinni, ei ole mitään väliä onko piuhat kiinni tai ottaako ton letkun irti tai mitä tekee, ei vaikuta mitenkään käyntiin.. mutta tuosta punasesta ku ottaa vaikka alipaine letkun irti niin kierrokset pompaa heti aika korkealle, eli silllä ainaki jotain merkitystä.. mutta onko tuossa vihreällä liittimellä olevassa mötikäs jotain hämminkiä?
seuraa niitä alipaine letkuja toinen muistaakseni menee virranjakajaan ja toinen throttle openeriin tai egr venttiiliin
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suzuki sj 410 käynti kivari Tekniikka & Jutustelu 13 07.12.2010 17:24
Suzukin koneen karhea käynti Suzu-ukko Tekniikka & Jutustelu 7 01.08.2008 12:16
xj käynti? niko69 Tekniikka & Jutustelu 13 16.07.2008 19:46
LJ.n käynti häikkä Micco Tekniikka & Jutustelu 6 01.06.2007 14:40
Vieraissa käynti Lars Romance and Relationships 0 13.08.2002 19:20


Sivu luotu: 03:57 (GMT +2).