Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.12.2009, 20:23
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Oman kokemuksen mukaan paras on kun poistaa tasauspyörästöstä kaiken muun paitsi poskirattaat ja hitsaa poskirattaat päätyihin niin että pysyy... Tasauspyörästön päätylaipan pultit kesti itsellä vaikka niitä ei ole tehty välittämään vääntöä mutta jos haluaa varmistella niin hitsaa vielä päätylaipan kiinni murikan kuoreen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.12.2009, 20:56
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jnu Näytä viesti
Oman kokemuksen mukaan paras on kun poistaa tasauspyörästöstä kaiken muun paitsi poskirattaat ja hitsaa poskirattaat päätyihin niin että pysyy... Tasauspyörästön päätylaipan pultit kesti itsellä vaikka niitä ei ole tehty välittämään vääntöä mutta jos haluaa varmistella niin hitsaa vielä päätylaipan kiinni murikan kuoreen.
Kiitoksia vinkistä! Vaikuttaa hyvältä. Saa nähä ny miten sen laittaa. Olis kyl tietysti hyvä jos sen sais takasin lukottomaks vaan vaihtamalla rattaat.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.12.2009, 21:55
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Nyt ku perä on rempallaan voi hyvin rakennella sit etupäätä.
-High steer ohjauksen 3D luonnos Tukilevy (pun) teen 10mm plootusta ja taivuttelen ton muotoseks. Siihen kartio mallinen holkki päähän ja raidetanko siihen kiinni. Raidetanko (vihr) Tulee jousten yläpuolelle. Vähän pitää varmaan lyhentää. Ohjausvarsi (sin) tulee vakiopaikallensa raidetankoon. Luultavasti sorvailen kokonaan uuden. Tommonen kiila on kyl kätevä ku irrottelee noita kartioista.

Aikoinaan mulla oli välikoppa ekkereis aina golfpallot vaihdekepin nuppeina joten mitä sitä hyvää vaihtamaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.12.2009, 23:30
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Moi, asiallinen suikka projekti. Tosta ohjausvarsi suunnitelmasta, oletko katsonut esim. Breeze industries:in valmistamaa ohjausvartta joka kiinnittyy olkalaakerin pulttien lisäksi myös jarrusatulan kiinnityspultteihin. Mikäli haluat vahvemman ohjauksen vaihda samalla eteen levyjarrut ja tee edellämainitun kaltainen ohjausvarsi
t: nyybi suzuki harrastaja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.12.2009, 06:41
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Ohjausvarsista


Suzukien kans en oo pelaillut, mutta...

Mielestäni ohjausvarsista pitäisi tehdä vähintään yhtä vahvat kun alkuperäiset, 10mm kuulostaa ohkaselta jopa Suzukin alla.

Jos teet ohjausvarsista kuvan kaltaiset (jotka "näyttävät suoraan eteenpäin") joudut tosiaan lyhentään raidetankoa aika paljon. Siinä käy sit silleen että kun käännät rattia ni ulkokaarteen pyörä kääntyy aina enemmän kun sisäkaarteen pyörä, eli juurikin väärin päin. Tämä auraus käännettäessä sekä perän hitsilukko kasvattaa kääntösädettä ainakin liukkaalla selvästi.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.12.2009, 12:05
nuti-90 nuti-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: haukipudas
Viestit: 493
Perusasetus

tein paperista mallit ja toi sakke taitaapi olla oikeessa noiden punaisella piirrettyjen tukilevyjen kanssa.. lisäksi tekisin vielä silleen että laittasin ton raidetangon noiden tukilevyjen yläpuolelle näin saisit lisää maavaraa varsien alle..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.12.2009, 12:18
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nuti-90 Näytä viesti
tein paperista mallit ja toi sakke taitaapi olla oikeessa noiden punaisella piirrettyjen tukilevyjen kanssa.. lisäksi tekisin vielä silleen että laittasin ton raidetangon noiden tukilevyjen yläpuolelle näin saisit lisää maavaraa varsien alle..
Joo se kävi kans mielessä. Sit joutuis raidetankoa katkomaan ja muuttamaan koska muuten toi ohjausvarsi tulis väärälle puolelle. Mut kyl se noinki menee hyvin jousien yli ja on suojassa ihan tarpeeksi.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.12.2009, 12:08
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Sakke- Näytä viesti
Suzukien kans en oo pelaillut, mutta...

Mielestäni ohjausvarsista pitäisi tehdä vähintään yhtä vahvat kun alkuperäiset, 10mm kuulostaa ohkaselta jopa Suzukin alla.

Jos teet ohjausvarsista kuvan kaltaiset (jotka "näyttävät suoraan eteenpäin") joudut tosiaan lyhentään raidetankoa aika paljon. Siinä käy sit silleen että kun käännät rattia ni ulkokaarteen pyörä kääntyy aina enemmän kun sisäkaarteen pyörä, eli juurikin väärin päin. Tämä auraus käännettäessä sekä perän hitsilukko kasvattaa kääntösädettä ainakin liukkaalla selvästi.
Hyviä pointteja Sakke! Pitää varmaan kasvattaa ainevahvuutta tai tehä vaiks ruostumattomasta. 10mm rosteri kestää jo aika paljo luulisin. Se "autocad" kuva on vähä suuntaa antava. Mutta teen noista ohjausvarsista semmoset jotka menee hiukan ulospäin. Ihan samaan ei pääse ku orkkikset ku ottaa vanteeseen mutta aika lähelle. Sitte ei tosiaan tarvis lyhennellä raidetankoa niin paljo. Kiitos kaikille vielä hyvistä vinkeistä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.12.2009, 12:02
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Moi, asiallinen suikka projekti. Tosta ohjausvarsi suunnitelmasta, oletko katsonut esim. Breeze industries:in valmistamaa ohjausvartta joka kiinnittyy olkalaakerin pulttien lisäksi myös jarrusatulan kiinnityspultteihin. Mikäli haluat vahvemman ohjauksen vaihda samalla eteen levyjarrut ja tee edellämainitun kaltainen ohjausvarsi
t: nyybi suzuki harrastaja
Kiitos vinkistä. Käväsin kattomassa ja ihan asialliselta näyttää. Noi levyt olis kyl tietty hyvä laittaa eteen mut koitan ny eka tehä tämmösen budjetti omavalmiste ohjauksen ja katella kuinka se pelittää
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj61 täys kaasu päällä käynistäessä titanix Tekniikka & Jutustelu 8 26.02.2007 22:33
BJn jakis remppa (H41?) mikjus Tekniikka & Jutustelu 1 28.01.2006 20:46
HJ-61 aski remppa Phase Tekniikka & Jutustelu 6 08.11.2005 21:37
Lantikka on täys traktori Tekniikka & Jutustelu 14 20.04.2005 21:41
patukka + kone remppa ? joker Tekniikka & Jutustelu 3 14.01.2005 08:09


Sivu luotu: 14:31 (GMT +2).