|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
||||
|
||||
Tuli väkästeltyä viikonloppuna jakolaatikolle panssaria, vihdoinkin sain tehtyä. Materiaalina 6mm teräslevy.
Seuraavana projektina olis takapuskurin tekeminen, saas nähä millanen tulee. |
#77
|
||||
|
||||
Mites meinasit saada tosta "ammeesta" vedenmudanturpeen poistettua
|
#78
|
||||
|
||||
Lainaus:
Tai sit teen jotain pesureikiä siihen jos asia osoittautuu ongelmalliseks. Eihän tota kovin montaa minuuttia kestä irrottaa jos kunnon safaroinnin jälkeinen pesu kestää monta tuntia niin kait ton voi samalla irrottaakkin? |
#79
|
||||
|
||||
Eilen tuli korjattua tätä autoa vaivannut pauke rattia käännellessä. Ei auttanu U-pulttien kiristely eikä muukaan ihmettely, mutta lopulta paikallistin vian väljäksi kuluneeseen etujousen etukorvakkeen pultinreikään. Lehtijousen etummaisen puslan holkki oli kaivanu myös ihme pykäliä siihen korvaan ja reikä oli jotain 5mm väljä pystysuunnassa. Vähän täyttöhitsausta ja vingulla pinnat tasaseks ja reiät mittoihinsa. Nyt ei pauku käännellessä ja uudet hihnat pitää niin että pyörät kääntyy asvaltilla tapista tappiin ilman vikinöitä ja pykimisiä vaikka etusormella pyörittäen ratin puolasta. Ja motti saa olla tyhjäkäynnillä! :-)
Tänään saapuu myös palkkipuskuri ja helma materiaali, eli 120x60 palkki. Puskuri pitää tehdä samantien vetopisteineen valmiiks ennen Ravijoen rymyytystä, helmoilla nyt ei oo niin kiire. Jos ajelis vielä talven niin ois helpompi leikatakkin ne veke jos vähän ehtisivät pehmentyä suolasta...! Ja eilisillä ensilumilla tuli testattua bokkereiden lumipito kun on muutama sentti uutta lunta asvaltilla, ihan törkeen holtitonta oli meno jos yhtään koitti leikkiä, mut hauskaa oli. Tietysti vauhti kelin mukaan sovittaen noilla pärjää jotenkin. Ja kaasarin toimimattomuus oli rallatessa ihan omaa luokkaansa, liekkö jotain paskaa suuttmien luona tms. kun eihän tässä ollu mitään bensasuodatinta mulle tullessaan. Pitäis avaa toi kaasari ja kattoo kohokammioihin mut ei oikein motivoi kun ennemmin kannattais suunnata tarmo ruiskuasennukseen. |
#80
|
||||
|
||||
Takapuskimen rakennusta. Puoliks valmis suunnilleen.
Takavalot jos pysyisi nyt ehjänä muutaman reissun pidempään kun aiemmin niitä on mennyt melkein yks joka reissulla. Takahelmasta tuli sipaistua samalla n.15cm pois turhaa peltiä. Ja viimeisessä kuvassa näkee miten iloiseen kuntoon on takarenkaiden uloimmat nappulat menny. |
#81
|
||||
|
||||
Takapuskin "valmiina" ja ravijoella sisäänajettuna, valot pysyi ehjänä!
Keulaan tuli lisää valoa, 4kpl tommottisii työvaloja antaa aika kivan valon ilman teräviä rajoja ja etuviistoon sai tarpeelista valoa, auton omat ei sinne näytä. Myös takana 2kpl työvaloja peruutusvalona. Pyramiidien rakennusaikainen Ramses vinssi sai käyttönappulan kylkeensä ja se onneton kaukosäätökapula jäi pois. Myös sisälle tuli käyttönappula ja pääkytkin vinssille. Ja piti vähän "hifistellä", eli bilteman perusmankka ja vähä kaiuttimii ni jaksaa offailla paremmin. Eli tommoset pari tommosta 4" putkikaiutinta ja yx 8" bassotötterö. Kyllä nyt kelpaa jumputtaa nuorisotyyliin esson baarin pihalla! Lisäksi entisöin sisävalot takaisin toimintaan, niin apukuskit löytää oluensa paremmin! :-) |
#82
|
||||
|
||||
Lainaus:
Riittäisköhän jotku pikkuset mitä ois paljo vai reikäsahallla jotain isompia holetsuja vai kuinka on porukka tehny? |
#83
|
||||
|
||||
jotain 30-40mm vedät reikäporalla pari niin eiköhän riitä. Onko tossa bilhelveten mankassa usb liitin?? oliko halvin malli? itekkin meinäsin sellasen hakee!
|
#84
|
||||
|
||||
Halvin Biil-Taivaan kones on ja toimii ok. Usb-tikkupaikka ja SD muistikorttipaikka, sekä tietysti ratio. 2gigan USB tikulta mä oon kuunnellu ja eikä oo sekoillu. Mulla on samanlainen mankka myös hiacessa ja siinä muistikortilta kuunnellessa välillä loikkaa kesken biisin seuraavaan. mut seuraaval kerral soittaa saman biisin kokonaan. Pitää kokeilla huomen tota tikkua hiacen mankas että pelaako, luulen että muistikortti ehkä aiheuttaa tota.
|
#85
|
||||
|
||||
Tänään oli ahkera päivä. Maalattiin peilit ja maski vihreeks. Ennen maalailuja testattiin kuitenkin joustoja.
Takapään sisäänjoustoa: Takapään ulosjoustoa: Etupään sisäänjoustoa: Etupään ulosjoustoa: Tohon pitäis saada vielä lisää eloa kun eteen tulee 52" pitkät etujouset ja pitemmät iskarit ettei rajoita ulosjoustoja. Ja kaariakin vois avartaa niin mahtuis enemmän sisäänjoustoa. Kun ny ehtis jaksais viittis. |
#86
|
||||
|
||||
takajousien sisäänjousto kannattaa rajottaa niin ettei ne mene ihan kauheasti negatiiviselle kaarelle, siinä vähä menettää kyl joustoissa mutta ei ole jatkuvasti ne vahvimmat lehdet pakasta poikki...
|
#87
|
||||
|
||||
Joo pitää kyllä kattoo jos vähän rajoittais. Meinaatko että ne norrat katkeilee jossain vaiheessa?
|
#88
|
||||
|
||||
norra multa ei ole katkennut vielä mutta niitä seuraavia on mennyt kun ei ole ollut minkäänlaisia pohjaanlyöntijuttuja rajoittamassa sisällepäin menoa, ainoa rajoitus on ollut kun pyörä osuu sisälokariin, katkee aina siitä u-pulttien kohdalta
|
#89
|
||||
|
||||
Leepu tuning etulokaria
Eilen harrastin vähän lehtijousitunikia eteen, lisäsin yhet pitkät ja aika kaarevat latat eteen. Tuli aika hyvä, säily melko pehmeenä vaikka nousikin sopivasti. Alko vähän lässähtää toi keula kun pakkoja oli kevennetty että se saatiin joustamaan. Eli ensin reilusti lehtiä pois ja sitten yks kerrallaan takaspäin. Käteviä nämä lehtijouset kun niitä voipi säädellä.
Sitten rupesin leikkelee etulokareita ja oli kyllä melko Leepu fiilis kun lattiaa vasten paukuttelin peltiä suoraks ja puukkosahalla ja rälläkällä viiltelin peltiä. On muuten sairaan ohutta peltiä noi tarvikelokarit, puukkosaha uppoaa tosi hienosti. Apparin lokari tuli tehtyä siiis lauantaina, katotaan jos tänään tekis kuskinpuolen. Taas keulii toi asento vähäsen mut saa keuliakkin! ja ehjempi etulokari Leepuilua apparin etulokarille. 50mm yläreunasta veke, takareunasta viistetty sopivasti ja etureunasta lähti ehkä liikaakin. Tosin akseli saattaa tuosta vielä siirtyä eteenpäin 1" niin sit ois aika hyvä loksun mitta. Boonuksena ähräsin joku xxmm levitystä, ei rengas paista ylhäältä katsottuna ihan niin paljoo. Voi olla että menee metässä ihan ruttuun, mut nää on kuitenki väliaikaiset lokarit millä testaillaan paljonko pitää leikellä ja sit vois hommaa ehjähköt orkkikset jotka paksua peltiä ja nää foliosta tehdyt kiinalaiset vois sulattaa ja tehdä jonku micran korin niistä. |
#90
|
||||
|
||||
You're an artist, you work at night
Hyvä profiili! |
#91
|
||||
|
||||
kuitulokarit ja pellin ku sais niin olis jo aika laihis noille...
|
#92
|
||||
|
||||
Hiukkasen on juu nokka pystys, kattelin eilen paippisissa olleissa synttäri kemuissa.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#93
|
||||
|
||||
Tänään tuli tehtyä kuskinpuoli. Kun apparin puolella oli harjoiteltu niin tämä meni jo puolta hitaammin! WTF!?
Pitäis kyllä ehkä keskittyä pelkästään auton tekemiseen eikä esim viidakkoveitsien rakenteluun..! :-) No nyt on kuitenkin rallimallin lokarit kummallakin puolella. Ei noita lokareita varmaan kannata tehä kuitusena, kun nehän on osittain kantavaa rakennetta ja muutenkin räjähtelis puukontakteista. Peltisiin tulee vaan nättejä lommosia. Tietty jos tekis putkikeulan ja pelleistä jättäis vain pinnat.. Konepellin vois tehä joko kuitusena tai raapis veke noi kaikki jäykisteet ja ottais saranoista jouset pois. Enkä mä tiiä paljonko se nyt auttais, painava tommonen on silti. Ja keulan korkeus varmaan rauhottuu tosta kun käy vähän offahtamassa jossain jonkassa. |
#94
|
||||
|
||||
kyllä vaan uskomattoman paljon ne kuituset kestää mitä olen kattellut niitä, oletkos puntarissa käynyt omallas? ei se laihis tekisi yhtään huonoa...
|
#95
|
||||
|
||||
Tämmöisiä poistelin tänään konehuoneesta:
Ja tämmösiä aloin sinne sovittelemaan: Osat rupee asettuu paikalleen: Välisäiliösysteemi. Vähän letkuhässäkkää, mutta saapahan bensaa kallistuksissakin. Huomenna olis sitte johtoryhmän hommia, saa nähä hörähtääkö tulille ennen joulua! |
#96
|
||||
|
||||
Mikä siulla on välisäiliönä?
|
#97
|
||||
|
||||
näyttää kovasti bilteman tuuninki (surge)säiliöltä.niinmie luulen mut en mie varma oo.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#98
|
||||
|
||||
Joo, bilteman pönttö, syylärin paisuntasäiliöks alunperin tarkoitettu. Vähän rukkasin siihen noita liittimiä erilailla, mutta yhtään reikää ei tarvinnu tehä. Tänään oli tallilla melkoinen sähkösirkus, mutta kyllä se kuitenkin eteni toi homma. Tossahan oli vedety johtosarja kirveellä poikki irroitusvaiheessa, niin vähän ylimääräistä hommaaki ollu. Huomenna jos pääsis kokeilee käyntiin.
|
#99
|
||||
|
||||
Se käy ny ruiskulla ja käykin aika paljon hienommin kuin kaasarin kanssa. Oli aika kiva laittaa heti startin jälkeen vaihde automaatista päälle ilman että kone yrittää sammua, niinkuin kaasarin kanssa teki. Vielä pitää polttoaineenpaineet säätää, tai siis hieman nostaa kun nyt on 12psi:tä, niin johonki 14-15psi pitäis kokeilla. Vähän koitti nimittäin mennä laihalle kaasua nopeasti avatessa. Paineen noston pitäis auttaa. Sitten vaan johdotusten niputus ja siistiminen, niin ruiskuasennus on valmis.
|
#100
|
||||
|
||||
Kun nostat sitä bensapainetta, niin ole maltillinen, älä nosta liikaa, voi ilmetä ongelmia kun pitäis laittaa boggerit pyörimään kunnolla, eli alkaa liian korkeilla paineilla bensa tulemaan suuttimista isoina pisaroina kun kaasuläpät on auki, tulee epätäydellistä palamista ja joskus jopa ilmenee nakutusta.
Osakaasulla pelaa vielä asiallisesti kun läpät on vain raollaan, imusarjassa hyvä alipaine, suuttimien suihku hajoaa sumuksi ennen imusarjaan siirtymistä, toimii siis pienillä kierroksilla. |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
blazer 6.2d | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.08.2007 20:24 | |
M/V: Blazer k5 | K5 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.06.2007 20:32 |
O: BLAZER | O/M/V Muut | 3 | 23.01.2005 14:19 | |
M:Blazer 6,2D | ari | O/M/V Muut | 0 | 16.02.2004 19:26 |
m blazer k5 | O/M/V Muut | 0 | 11.02.2003 16:37 |