Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1
Laitetaan nyt vielä sellainen vinkki, että jos tuleva maasturi tulee oikeasti maatalon töihin,
niin silloinhan se on tavallaan firman työkalu. Käytännössä siitä saa verovähennyksiä, miinus omat ajot.
Lisäksi hankintahinnan alvit saa verotuksessa vähentää plus vuosittaiset poistot + huolto- ja korjauskulut.
Mutta jos kortti riittää, niin silloin kannattaa ostaa kevyt-kuorma-autoksi rekisteröity maasturi.
Sellaisissa ei ole näitä Älyttömän kalliita käyttömaksuja, ja koska kuorma-auto ei voi olla työsuhdeauto,
niin sellaisesta ei verottaja voi pidättää omien ajojen osuuksia...
Kiusaa se on pienikin kiusa... 
|
Maataloustyöt tässä tapauksessa on metsän harvennusta, puiden myyntiä ja peltojen vuokrausta. Varsinainen ansiotyö on muualla. Voihan tuota menojen vähentämistä tuloista kuitenkin yrittää.
Eikö kevyen kuormaauton painon alaraja ole 3500 kg. Ei taida monikaan tavallinen maasturi yltää bruttonakaan tuhon määrään. Amerikan nelivedot yltää mutta ne ei ihmeemmin kiinnosta eikä ne mitään maastureita olekkaan. Hummeri menisi tähän kategoriaan.