Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.12.2009, 14:56
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Eniten ihmetyttää se, että muualla EU:n alueella rakennetut ja muutoskatsastetut autot
eivät enää kelpaakkaan Suomen viranomaisille.

Joku auton tekniikasta enemmän ymmärtävä (ja harrastava) olisi
hyvä saada tuonne kynänpyörittäjien joukkoon puhumaan järkeviä.

Kyllähän lisäisi osaltaan tuloja lisääntyneiden muutoskatsastusten ja poikkeuslupien anomisien muodossa...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2009, 15:17
Hemi:n Avatar
Hemi Hemi ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 06.03.05
Sijainti: Kerimäki, Finland.
Viestit: 609
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Eniten ihmetyttää se, että muualla EU:n alueella rakennetut ja muutoskatsastetut autot
eivät enää kelpaakkaan Suomen viranomaisille.

Joku auton tekniikasta enemmän ymmärtävä (ja harrastava) olisi
hyvä saada tuonne kynänpyörittäjien joukkoon puhumaan järkeviä.

Kyllähän lisäisi osaltaan tuloja lisääntyneiden muutoskatsastusten ja poikkeuslupien anomisien muodossa...
Niin pitäisi saada jokaiselle asemalle yksi harrastajankin näkemystä ymmärtävä insinööris-immeinen,...Vaan saattaapi olla melkoista tuulimyllyjä vastaan taistelua sekin ammatti.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2009, 17:02
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

..kuten voidaan Matinkin kohdalta todeta? Ihminen joka tietää näistä asioista paljon ja kiinnostaa oikeasti jeesata harrastajia, mutta jos ei AKE:lta lupia tiettyihin asioihin heru niin minkäs voit

Olen kyllä täysin samaa mieltä siitä että AKE:en tulisi saada sopiviin virkoihin sellaisia henkilöitä jotka oikeasti ajattelisi jotain, eikä vain hankaloittaisi asioita. En voi mitenkään ymmärtää sitä, että miksi Suomessa ei voida hyväksyä järkevästi ja hyvin toteutettuja muutoksia (on se sitten moottori, alusta, rengas, akselisto), jotka eivät millään muotoa vaaranna liikenneturvallisuutta. Useimmissa länsimaissa se on täysin normaalia toimintaa eikä aiheuta muuta kuin tuloja valitolle/ katsastuslaitoksille. Ymmärrän täysin että päin persettä tehdyt muutokset ei kelpaa, mutta jos esim. rengaskokoa kasvatettaessa vaihdetaan parempiin jarruihin yms., niin ei luulisi olevan ongelmia.

Tosin rengassäännökset on ainakin joissain Euroopan maissa ja USA:n osavaltioissa jopa Suomeakin tiukemmat, eikä periaatteessa mitään rengasmuutoksia alkuperäiskokoihinn sallita. Se kuinka tarkkaan sitä sitten valvotaan käytännössä on asia josta en tiedä mitään.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.12.2009, 19:55
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tosin rengassäännökset on ainakin joissain Euroopan maissa ja USA:n osavaltioissa jopa Suomeakin tiukemmat, eikä periaatteessa mitään rengasmuutoksia alkuperäiskokoihinn sallita. Se kuinka tarkkaan sitä sitten valvotaan käytännössä on asia josta en tiedä mitään.
On se näinkin, monessa maassa ei airbageillä varustettua autoa saa korottaa ollenkaan tai sitten vaan 50 mm. Samoin rengaskoon muutokseen on monessa maassa max. 5% vierintäkehään -sääntö, eli vähemmän kuin 51 mm.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.12.2009, 21:23
k81:n Avatar
k81 k81 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.07
Sijainti: helsinki, Finland.
Viestit: 1.377
Cool

kaverin pajerolle tuli hylky ekassa leimassa rungonnumeron puuttumisen vuoksi...no kolmanteen näyttöön ei enää jaksettu vaihtaa pikkurenkaita vaan huristeltiin sinne 35" alla..

Ihan ensinmäiseks se ukkeli otti ne renkaat silmän alle,no ei muuta ku kotiin ruuvaa pikkurenkaat alle ja taas takaisin konttorille..Johan meni rungonnumerokin sitten läpi!!

Ihme vouhotusta!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.12.2009, 13:13
-wj- -wj- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.09
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 57
Angry

no nyt meni homma mielenkiintoseks. laitoin katsurille tuon vanhan sähköpostin jonka matti postas.

oli soittanut aken neuvontaan. vastaus. on saatava valmistajalta lupa kyseiseen muutokseen...
kertoi laittaneensa postia maahantuojalle. ja odotellaan vastausta..
vastauksen nyt tietää ilman odottamistakin.


ei kenelläkään satu olemaan patrollia mäntsälän suunnalla jossa hyväksytty soa muutos?

mennään paikanpäälle näyttämään miten asia on..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 21.12.2009, 15:39
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

on vaikeaksi menossa.. mulla on samanlainen rotisko, kohta leimalle menossa..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Soan leimaus BJ:hin Setä Tekniikka & Jutustelu 21 04.09.2009 12:33
Turbon leimaus BJ:hin? Setä Tekniikka & Jutustelu 6 19.08.2009 20:13
SOA hj60 leimaus? nizzan Tekniikka & Jutustelu 1 26.12.2006 22:41
suzukin soa:n leimaus Poor Tekniikka & Jutustelu 7 27.11.2006 22:48


Sivu luotu: 15:24 (GMT +2).