![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eniten ihmetyttää se, että muualla EU:n alueella rakennetut ja muutoskatsastetut autot eivät enää kelpaakkaan Suomen viranomaisille. Joku auton tekniikasta enemmän ymmärtävä (ja harrastava) olisi hyvä saada tuonne kynänpyörittäjien joukkoon puhumaan järkeviä. Kyllähän lisäisi osaltaan tuloja lisääntyneiden muutoskatsastusten ja poikkeuslupien anomisien muodossa... ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
..kuten voidaan Matinkin kohdalta todeta? Ihminen joka tietää näistä asioista paljon ja kiinnostaa oikeasti jeesata harrastajia, mutta jos ei AKE:lta lupia tiettyihin asioihin heru niin minkäs voit
![]() Olen kyllä täysin samaa mieltä siitä että AKE:en tulisi saada sopiviin virkoihin sellaisia henkilöitä jotka oikeasti ajattelisi jotain, eikä vain hankaloittaisi asioita. En voi mitenkään ymmärtää sitä, että miksi Suomessa ei voida hyväksyä järkevästi ja hyvin toteutettuja muutoksia (on se sitten moottori, alusta, rengas, akselisto), jotka eivät millään muotoa vaaranna liikenneturvallisuutta. Useimmissa länsimaissa se on täysin normaalia toimintaa eikä aiheuta muuta kuin tuloja valitolle/ katsastuslaitoksille. Ymmärrän täysin että päin persettä tehdyt muutokset ei kelpaa, mutta jos esim. rengaskokoa kasvatettaessa vaihdetaan parempiin jarruihin yms., niin ei luulisi olevan ongelmia. Tosin rengassäännökset on ainakin joissain Euroopan maissa ja USA:n osavaltioissa jopa Suomeakin tiukemmat, eikä periaatteessa mitään rengasmuutoksia alkuperäiskokoihinn sallita. Se kuinka tarkkaan sitä sitten valvotaan käytännössä on asia josta en tiedä mitään. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
kaverin pajerolle tuli hylky ekassa leimassa rungonnumeron puuttumisen vuoksi...no kolmanteen näyttöön ei enää jaksettu vaihtaa pikkurenkaita vaan huristeltiin sinne 35" alla..
Ihan ensinmäiseks se ukkeli otti ne renkaat silmän alle,no ei muuta ku kotiin ruuvaa pikkurenkaat alle ja taas takaisin konttorille..Johan meni rungonnumerokin sitten läpi!! Ihme vouhotusta!! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
no nyt meni homma mielenkiintoseks. laitoin katsurille tuon vanhan sähköpostin jonka matti postas.
oli soittanut aken neuvontaan. vastaus. on saatava valmistajalta lupa kyseiseen muutokseen... kertoi laittaneensa postia maahantuojalle. ja odotellaan vastausta.. vastauksen nyt tietää ilman odottamistakin. ei kenelläkään satu olemaan patrollia mäntsälän suunnalla jossa hyväksytty soa muutos? mennään paikanpäälle näyttämään miten asia on.. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
on vaikeaksi menossa..
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Soan leimaus BJ:hin | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 04.09.2009 12:33 |
Turbon leimaus BJ:hin? | Setä | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 19.08.2009 20:13 |
SOA hj60 leimaus? | nizzan | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 26.12.2006 22:41 |
suzukin soa:n leimaus | Poor | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 27.11.2006 22:48 |