Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.12.2009, 21:57
Jeti Jeti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.10.09
Sijainti: Espoo
Viestit: 12
Perusasetus

Maasturi maatilalle


Voisiko joku valaista kokematonta maastoauton hankinnassa. Tarve olisi pelille jolla maatilalla pääsisi kesät talvet etenemään hoitamattomilla teillä ja pelloilla eli märillä kurakeleillä ja parin kolmenkymmenen sentin hangessa. Lisäksi tarve olisi kuljettaa paria hirvikoiraa metsäautoteillä. Hirvenruhoja metsästä ei kuitenkaan ole tarkoitus rahdata.
Lisäksi vetokapasieettia pitäisi olla rakennusmateriaalien kuljettamiseen. Mitään moderneja vikaherkkiä ominaisuuksia tai luksusta ei nyt olla etsimässä.
Itse olen katsellut Cruiseria, Grand Cherokeeta sekä Range Roveria. Mikä näistä olisi kohtuullinen ylläpitää ja tarpeen vaatiessa ehkä hiukan rakennella paremmin mastoon soveltuvaksi. Eniten tällä hetkellä itseä ja perheen naisväkeä viehättää Range Rover. Siitä olen katsellut 90-luvun jälkipuoliskon malleja sekä bensa että diesel koneilla. Olisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa sudenkuopista jotka vaanivat tietämätöntä ostajaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.12.2009, 22:07
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Rangeista tietoutta ja hyviä vinkkejä:

http://www.roverfriends.fi/foorumi/index.php

Eikös oikean maatilan tyyliin kävisi parhaiten Land Rover Defender?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.12.2009, 22:51
Jeti Jeti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.10.09
Sijainti: Espoo
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Rangeista tietoutta ja hyviä vinkkejä:

http://www.roverfriends.fi/foorumi/index.php

Eikös oikean maatilan tyyliin kävisi parhaiten Land Rover Defender?
Kiitos linkistä.
Defender oli ykkösijalla mutta nyt hylätty naisväen ankaran vastustuksen vuoksi. Minkäs teet.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.12.2009, 03:41
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

No jos jotain pitäis ehdottaa, niin saisit kertoa hintaluokan, ikäluokan jne. Ja jos jotain erityistä haluat, niin mitä.

Kaikki vakiomaasturithan ne tuon homman noin periaatteessa hoitaa, kunhnan laitaa hyvät renkaat. Se on makuasia enempi, mistä ite kukanenkin tykkää eniten.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.12.2009, 12:38
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Toyon HDJ-80.
Kunhan vaan muistaa ostaa ehjällä alakerralla: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=...ght=kklaakerit
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.12.2009, 12:59
landruiseri landruiseri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: kuopio
Viestit: 574
Perusasetus

HDJ80 tai hj61
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.12.2009, 19:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Toyon HDJ-80.
Kunhan vaan muistaa ostaa ehjällä alakerralla: http://www.slck.net/viewtopic.php?t=...ght=kklaakerit
Ei mitään Toyotaa vastaan. Mutta, ei etulukosta kannata komin montaa tonnia maksaa. Paljon enempi autoa saa samaan rahaan kun ostaa jonkun muun ja sen etulukon vaikka ARB:ltä. Eli hinta ei HDJ:ssä korreloi mitenkään laadun kanssa.

Mutta kuten kysyttiin aiemmin, mikä on budjetti.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.12.2009, 17:28
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeti Näytä viesti
Voisiko joku valaista kokematonta maastoauton hankinnassa. Tarve olisi pelille jolla maatilalla pääsisi kesät talvet etenemään hoitamattomilla teillä ja pelloilla eli märillä kurakeleillä ja parin kolmenkymmenen sentin hangessa. Lisäksi tarve olisi kuljettaa paria hirvikoiraa metsäautoteillä. Hirvenruhoja metsästä ei kuitenkaan ole tarkoitus rahdata.
Lisäksi vetokapasieettia pitäisi olla rakennusmateriaalien kuljettamiseen. Mitään moderneja vikaherkkiä ominaisuuksia tai luksusta ei nyt olla etsimässä.
Itse olen katsellut Cruiseria, Grand Cherokeeta sekä Range Roveria. Mikä näistä olisi kohtuullinen ylläpitää ja tarpeen vaatiessa ehkä hiukan rakennella paremmin mastoon soveltuvaksi. Eniten tällä hetkellä itseä ja perheen naisväkeä viehättää Range Rover. Siitä olen katsellut 90-luvun jälkipuoliskon malleja sekä bensa että diesel koneilla. Olisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa sudenkuopista jotka vaanivat tietämätöntä ostajaa.
Koitetaas kaupitella välillä tätäkin. Eli vm -90 oleva Hodari kyseessä. Mittarissa maltilliset 450tkm. Moottori tehty uusiks n.75tkm sitten. Jakohihna vaihdettu juuri, sekä jarrupalat, stefoja, kytkimen pääsylinterin sisukset.
Auto pikkuverollinen huoltoauto, korotettu 3" 35"mtr renkaat. xenon valot jne. Kuvia laittaisin tänne mut ei taida meikäläisen ATK taidot riittää.. Auto sijaitsee Nilsiässä ja hp 11400€ 050-3659045 http://forums.offipalsta.com/album.p...ictureid=42885
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.12.2009, 18:55
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeti Näytä viesti
Voisiko joku valaista kokematonta maastoauton hankinnassa. Tarve olisi pelille jolla maatilalla pääsisi kesät talvet etenemään hoitamattomilla teillä ja pelloilla eli märillä kurakeleillä ja parin kolmenkymmenen sentin hangessa. Lisäksi tarve olisi kuljettaa paria hirvikoiraa metsäautoteillä. Hirvenruhoja metsästä ei kuitenkaan ole tarkoitus rahdata.
Lisäksi vetokapasieettia pitäisi olla rakennusmateriaalien kuljettamiseen. Mitään moderneja vikaherkkiä ominaisuuksia tai luksusta ei nyt olla etsimässä.
Itse olen katsellut Cruiseria, Grand Cherokeeta sekä Range Roveria. Mikä näistä olisi kohtuullinen ylläpitää ja tarpeen vaatiessa ehkä hiukan rakennella paremmin mastoon soveltuvaksi. Eniten tällä hetkellä itseä ja perheen naisväkeä viehättää Range Rover. Siitä olen katsellut 90-luvun jälkipuoliskon malleja sekä bensa että diesel koneilla. Olisin kiitollinen jos joku osaisi kertoa sudenkuopista jotka vaanivat tietämätöntä ostajaa.
Jos Range Rover viehättää, niin varaudu sähkö vikoihin. Auton tärkein ominaisuus on LUOTETTAVUUS ja ylläpitokustannukset. Tunnetusti Toyota on luotettavin. KIA:n mittari luotettavuudessa ja laadussa on KIA:n pääjohtajan sanoin Toyota . He pyrkivät samaan laatuun kuin Toyota ja, jos mahdollista niin vieläkin parempaan. Maastoautossa on ERILLINEN runko. Itselläni on ollut range rovereita niin bensana kuin dieseleinä joten on vähän kokemusta niistäkin ja nyt on Toyotan HDJ 80. Ehdottomasti paras niin ajettavuudelta kuin käyttömukavuudelta on Toyota.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.12.2009, 19:11
liero:n Avatar
liero liero ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 01.01.05
Sijainti: jämsä finland
Viestit: 870
Perusasetus

niinkun jo joku ehdottikin , uusi niva irtoaa tuolla budjetilla .
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.12.2009, 10:59
Mörkö:n Avatar
Mörkö Mörkö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.11.03
Sijainti: Harjavalta, Finland.
Viestit: 202
Perusasetus

Mersun G:tä ehdottaisin itekkin. 2+3 pakettiautonvielä jos löytäis. G:t on niin perustekniikkaa, ettei hiukan uudempiakaan tarvii missään Veholla huoltaa ja vakiona maasto-ominaisuudet ovat parhaammasta päästä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.12.2009, 18:24
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Jos Range Rover viehättää, niin varaudu sähkö vikoihin. Auton tärkein ominaisuus on LUOTETTAVUUS ja ylläpitokustannukset. Tunnetusti Toyota on luotettavin. KIA:n mittari luotettavuudessa ja laadussa on KIA:n pääjohtajan sanoin Toyota . He pyrkivät samaan laatuun kuin Toyota ja, jos mahdollista niin vieläkin parempaan. Maastoautossa on ERILLINEN runko. Itselläni on ollut range rovereita niin bensana kuin dieseleinä joten on vähän kokemusta niistäkin ja nyt on Toyotan HDJ 80. Ehdottomasti paras niin ajettavuudelta kuin käyttömukavuudelta on Toyota.
Ja roskaa. Sinulle voi luotettavuus olla tärkein, ja yli kaiken muun, mutta siinä tapauksessa Toyotakin on täysin väärä laite sinulle. Koska kaikista luotettavin, on kaikista yksinkertaisin. Kaikkea ei tule koskaan saamaan samassa. Aina pitää tinkiä jostain, myös Toyotan kohdalla. Ei kaikkilla ihmisillä ole täysin samat intressit ja toiset painottavat eri ominaisuuksia kuin toiset.

Toyota ei jäykkäakselisena mitenkään erityisen paras ajettavuudeltaan ole. Luotettavuudesta, kyllä LR:ssä on enempi sähkövikaa mitä HDJ:ssä, mutta vastineeksi kyllä P38 koppanen Range antaa 10 kertaa mukavampaa kyytiä ja monin verroin tyylikkäämmän auton.

Toyotan luotettavuuskuva on puhtaasti markkinoinnilla luotu. Käytännön ero esim. muihin japseiin on aivan mitätön, jos tutkit vähän tilastoja ja näet miten asia oikeasti käytännössä on.

Toyotassa maksat 10k € ekstraa nimestä. Itse en ainakaan ostaisi, koska samaan rahaan saa monin verroin uudempia ja vähemmän ajettuja autoja, joissa ominaisuudet kohdallaan. Mutta se joka tykkää tojotasta, ja sen tyylistä, ei siinä mitään. Ostakoot pois. Ei se missään nimessä huono auto ole, mutta kun hinta otetaan kuvoihin, ei siinä rahalle paljon vastinettakaan saa.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.12.2009, 21:00
nixu:n Avatar
nixu nixu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.09.05
Sijainti: pohjois-savo, Finland.
Viestit: 137
Perusasetus

Jos alunperäinen suunnitelma oli Defender, mutta se ei kelvannut naisväelle, löytyisi jotakuinkin sama tekniikka Discoverystä siistimmin kuorrutettuna.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.12.2009, 13:22
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Laitetaan nyt vielä sellainen vinkki, että jos tuleva maasturi tulee oikeasti maatalon töihin,
niin silloinhan se on tavallaan firman työkalu. Käytännössä siitä saa verovähennyksiä, miinus omat ajot.
Lisäksi hankintahinnan alvit saa verotuksessa vähentää plus vuosittaiset poistot + huolto- ja korjauskulut.

Mutta jos kortti riittää, niin silloin kannattaa ostaa kevyt-kuorma-autoksi rekisteröity maasturi.
Sellaisissa ei ole näitä Älyttömän kalliita käyttömaksuja, ja koska kuorma-auto ei voi olla työsuhdeauto,
niin sellaisesta ei verottaja voi pidättää omien ajojen osuuksia...

Kiusaa se on pienikin kiusa...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 19.12.2009 13:26
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 19.12.2009, 17:21
Jeti Jeti ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 26.10.09
Sijainti: Espoo
Viestit: 12
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Laitetaan nyt vielä sellainen vinkki, että jos tuleva maasturi tulee oikeasti maatalon töihin,
niin silloinhan se on tavallaan firman työkalu. Käytännössä siitä saa verovähennyksiä, miinus omat ajot.
Lisäksi hankintahinnan alvit saa verotuksessa vähentää plus vuosittaiset poistot + huolto- ja korjauskulut.

Mutta jos kortti riittää, niin silloin kannattaa ostaa kevyt-kuorma-autoksi rekisteröity maasturi.
Sellaisissa ei ole näitä Älyttömän kalliita käyttömaksuja, ja koska kuorma-auto ei voi olla työsuhdeauto,
niin sellaisesta ei verottaja voi pidättää omien ajojen osuuksia...

Kiusaa se on pienikin kiusa...
Maataloustyöt tässä tapauksessa on metsän harvennusta, puiden myyntiä ja peltojen vuokrausta. Varsinainen ansiotyö on muualla. Voihan tuota menojen vähentämistä tuloista kuitenkin yrittää.

Eikö kevyen kuormaauton painon alaraja ole 3500 kg. Ei taida monikaan tavallinen maasturi yltää bruttonakaan tuhon määrään. Amerikan nelivedot yltää mutta ne ei ihmeemmin kiinnosta eikä ne mitään maastureita olekkaan. Hummeri menisi tähän kategoriaan.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 19.12.2009, 17:49
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

koska kuorma-auto ei voi olla työsuhdeauto,
niin sellaisesta ei verottaja voi pidättää omien ajojen osuuksia...

Onkohan tuo noin? eikö kaikista vehkeistä joudu arvioimaan yksityiskäytön osuuden? jos ei ole todistaa mitään hyötykäyttöä niin verotarkastuksessa voipi tulla sapiskaa..
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 19.12.2009, 18:12
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Ajopäiväkirjaahan kannattaa aina käyttää. Työkalun osalta sen voi täyttää niin,
että merkkaa vain yksityisajot.

Harvalla yrittäjällä tuo kuorma-auto kuitenkaan on ainoa kulkuneuvo,
eli se vaimon kauppakassi on rekisteröity yksityishenkilölle ja toimittaa siviiliajojen virkaa.

Kannattaa kysyä alan eksperteiltä, niin ei tarvii miettiä miksi urakoitsijat ajaa Hummereilla...

Viimeksi muokannut Kartse1 : 22.12.2009 18:10
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 22.12.2009, 18:10
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Linkki mobile.de:n sivuille. Ei tämäkään Range ole sieltä pahemmasta päästä:

First Registration: 09/1998
Price Gross: 2,990 EUR + tietysti verot ja noutamiskulut päälle.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...g=&tabNumber=1

Tässä toinen varteenotettava vaihtoehto:

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...n&pageNumber=2

Vertailun vuoksi HDJ80 -91, ajettu 200tkm ja hinta 4,897 EUR (täällä pitkästi yli 10t€)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sh...n&pageNumber=1

Viimeksi muokannut Kartse1 : 22.12.2009 18:39
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 22.12.2009, 23:38
keranha keranha ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 12.10.08
Sijainti: Muhos
Viestit: 255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jeti Näytä viesti

Ei taida monikaan tavallinen maasturi yltää bruttonakaan tuhon määrään. Amerikan nelivedot yltää mutta ne ei ihmeemmin kiinnosta eikä ne mitään maastureita olekkaan. Hummeri menisi tähän kategoriaan.
No tämä nyt ei pidä paikkaansa. Veljellä on tämmönen maatilalla sekä meidän maalaamon käytössä:

__________________
Jeep wj V8

www.autotuningkeranen.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: Maasturi opel O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2008 15:09
O: maasturi Kellis O/M/V Ajoneuvot 0 22.02.2008 22:03
O: Maasturi noonse O/M/V Ajoneuvot 4 20.01.2006 00:02
O: MAASTURI O/M/V Ajoneuvot 2 25.12.2005 22:26
O: Maasturi nuppi O/M/V Muut 17 03.12.2005 18:10


Sivu luotu: 10:16 (GMT +2).