Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.12.2009, 23:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
En nyt ymmärtänyt, miksi Matti lainasi minun kirjoitustani tuohon sinänsä järkevään vuodatukseensa.
Minä vain vastasin, ettei konttorin arvoja voida mielestäni ottaa lähtökohdaksi mihinkään verotukseen.
Joo, ei tää sulle ollu vaan yleisesti. Kun tuntuu että ei oo oikein ymmärretty mikä tässä oikein on ideana. Ja heti perään tuli silti tämä kysymys:
Lainaus:
No mitenkä olis jälkiasennettava katti, toimiiko vanhemmissa dieseleissä??
Eikö näillä saa pudotettua päästöjä?
Kun ei todellakaan ole yhtään mitään merkitystä sillä mitä sieltä putken päästä tulee, ainakaan CO2-asiaan. Ainoastaan sillä on nyt merkitystä paljonko CO2-päästöjä tulee, MIKÄ ON SUORAAN VERRANNOLLINEN KULUTETTUUN POLTTOAINEESEEN. Auton putken päästä tulevat muut saasteet eivät siis liity tähän millään lailla, niitä tuo katti saisi mahdollisesti poltettua vähemmäksi.

Eli aivan samat CO2-päästöt, oli kyseessä just kaupasta haettu Golf 2.0TDI DSG Bluemotion kommonreil-dieselillä, katalysaattorilla ja hiukkassuodattimella tai sitten vanha savuava ykköskoppanen Golf 1.6D kusevilla tappisuuttimilla oleva esikammiodiesel ilman äänenvaimentajaa. Siis jos (ja kun?!) ne kuluttavat saman verran dieseliä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.12.2009, 08:50
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

ahaa mhh..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Joo, ei tää sulle ollu vaan yleisesti. Kun tuntuu että ei oo oikein ymmärretty mikä tässä oikein on ideana. Ja heti perään tuli silti tämä kysymys:


Kun ei todellakaan ole yhtään mitään merkitystä sillä mitä sieltä putken päästä tulee, ainakaan CO2-asiaan. Ainoastaan sillä on nyt merkitystä paljonko CO2-päästöjä tulee, MIKÄ ON SUORAAN VERRANNOLLINEN KULUTETTUUN POLTTOAINEESEEN. Auton putken päästä tulevat muut saasteet eivät siis liity tähän millään lailla, niitä tuo katti saisi mahdollisesti poltettua vähemmäksi.

Eli aivan samat CO2-päästöt, oli kyseessä just kaupasta haettu Golf 2.0TDI DSG Bluemotion kommonreil-dieselillä, katalysaattorilla ja hiukkassuodattimella tai sitten vanha savuava ykköskoppanen Golf 1.6D kusevilla tappisuuttimilla oleva esikammiodiesel ilman äänenvaimentajaa. Siis jos (ja kun?!) ne kuluttavat saman verran dieseliä.
Niin elikkä noita CO2 päästöjä ei saada alemmas millään muulla konstilla kun vähentämällä polttoaineen kulutusta.
Näinkö orpo on nykyajan autoteollisuus.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 20:53 (GMT +2).