![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Mutta tietokonelta katsoivat kilven perusteella ja muka muita ei saanut kuin HKT ja JA merkkisiä.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
pytyt 1-3 cp-70, pytyt 4-6 cp-71 jännitteet 12v-6,5v oliko lähelläkään tollasia ne tulpat?
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Kyllä olivat muuten mutta molemmat 6.5v ja nuo mallimerkinnät ovat HKT:N
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
ngk vastaavat cx-51 ja cz-51 (varmaan halpaa kuin saippua)
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Herätellääs vanhaa aihetta !
Ongelmana se että Gr patrolli ei tykkää käynnistyä kylmänä mitenkään hyvin ja ku käynnistyy niin rykii niin prkleesti. Tänää mittailin hehkuille tulevaa virtaa ja huonoltahan se näytti. Edellinen omistaja kärsinyt ilmeisesti samoista ongelmista kun mittariston yläpuolelle on laitettu lisä valo jolle tulee virta hehkun kiskolta kun sinne tulee virtaa... .Siis kun virrat vääntää päälle niin syttyy hehkun merkkivalo normaalisti ja rele naksahtaa mutta hehkuille ei tule virtaa ollenkaan. n 3.4 sek päästä hehkuille tulee virtaa n. 1-2 sekuntia ja sammuu ja hehkun merkkivalo jää mittaristoon vilkkumaan, tuo aika ei kyllä riitä lämpeemiseen millään. Repsikan akun vieressä olevassa sulakerasiassa oleva hehkujen "hyppy johtoliitin" on tarkistettu ja saa kosketusta, kaikki hehkujen releet siis naksahtaa. Missähän mahtaa olla vikaa?? Jos joku osais valasta tietämätöntä niin kiitos
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Joo eli se vilkkuva hehkun valo indikoi vikaa järjestelmässä. Mä en nyt tarkkaan muista enää mutta mulla se syttyi esim. kun jälkihehku lopetti toimintansa. Eli releen putsaamisella tuli kuntoon. Ne releet vois nyt ensin purkaa ja putsata, vaikka ne naksahtaakin.
Olethan koittanut tarjota suoraan virtaa hehkujen kiskoon? Ettei olis vaan 1 tai useampi hehku pimeenä.. Silloinkin muistaakseni merkkivalo vilkuttelee |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Juu itellä oli samat ongelmat GR:ssä, kolme hehkua oli palanu ja pöljyyttäni kokeilin väärän volttimäärän hehkuja, ja seuraavaksi suli hehkureleet.. patrollissahan on kahden eri volttimäärän hehkuja. Kyselin sitten Nissanilta hehkujen ja releiden hintaa, hehkut olis maksanu n, 300e ja releet muistaakseni n, 200e. Motonetistähän saa halpoja hehkuja, mutta ne taas ei kestä. Kaverilta sattu löytymään 3 kappaletta alkuperäisiä hehkuja, noh laitoin sitten kaikki hehkut saman volttiset ja nappihehkun, erillisen startin solenoidin, joka lyö hehkun päälle, ja on toiminu moitteetta jo yli puoli vuotta tämä systeemi
myöhemmin hommasin ehjät releet varalle, mutta en ole laittanut, koska omasta mielestä nappihehku on parempi, varsinkin kovilla pakkasilla kun voi hehkuttaa käydessäkin, niin käynti tasaantuu heti. Luulisin, että sulla on hehkuja pimeenä, tai sitten releissä vikaa, releet kannattaa aukaista ja putsata, niin kuin edellisessä viestissä jo mainittiinkin.. Viimeksi muokannut GRpatrol : 17.02.2011 01:15 Perustelu: kirjotusvirheitä.. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Rompe1 meni särki | Rolpatti | Chit-Chat | 59 | 18.10.2009 22:11 |
| M: L200 laatikko(särki)+jakis(ehjä) 4WD | Vilkutin | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 09.05.2009 08:55 |
| GR hehkut... | cossieboy | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.01.2009 06:34 |
| isoin särki? | Outdoor hobbies | 11 | 28.05.2006 14:11 | |
| hj-60 hehkut | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 22.01.2006 20:40 | |