![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Volvon uudet 1.6 ja 2.0 diiselit tuntuvat ainakin kestävän oikein hyvin, mutsilla oli ensin v50 1.6 ja ajoi 70tkm ja tuossa s40 2.0 diiselissä on nyt mittarissa 150tkm eikä ainoatakaan vikaa ole ollut kummassakaan moottorissa vaikka tehoa on melko hyvin 140hv ja keskikulutus 1.6 4,5 ja 2.0 n. 5,5. Ihan varmasti vikoja alkaa tulemaan 200tkm jälkeen mutta se on seuraavien omistajien ongelma, kaikissa asioissa on hyvät ja ne huonot puolet. Sanoisin että tuo 2.0td on lähes täydellinen dieselmoottori henkilöautoon ja varsinkin tuon kokoiseen.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
140000 naputettu wv:n kakslitarella iliman ongelmia!
kulutus viien litran kieppeillä!! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
offtopikki mutta myös valmistamisen päästöt pitäisi ottaa huomioon, esim katalysaattoriin tarvittavien jalometllien erottaminen maaperästä tuottaa helvetinmoisia ongelmajätteitä jotka ovat paljon suurempi paha kuin itse päästöt...KVGEE
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
kaveri ajelee 2000 luvun alun vw golffilla ja sillä on menty jo yli 400.000km on kyllä vanha taxi mut toiminu ainakin toistaiseks. joku tdi kone siinä oli.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Emännän Octavia 1,9 tdi ajettu about 440 tkm. Jakohihnaa vaihdettu, ei muuta tehty koneelle eikä turbolle. Vielä kuljettaa noin 5,5 litralla 100km. Että ei ne nyt NIIN paskoja ole.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Faktaa omasta elämästä.
Vanhanmallin 300td väyrynen vuodelta 98 ajettu n380tkm käy kukkuu ja kulkee 8 litralla tupaöljyä sataakilometria kohden. Ei mitään remontteja koneeseen. Vito vm. 03 ajettu 160tkm uudella hienolla mersun cdi mosalla ----> vaihdettu kaikki vähänkin liikkuvat osat ja ei liikkuvat osat konepellin alla. Naftaa vei tollaset 12,5l/100km olkoonkin että oli kuormaa. Molemmat autot jo hukattu onneksi!!
__________________
Mitä vittuu se mulle kuuluu, mitä mulle kuuluu? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ja samaiseen aiheeseen jos pitäs mennä nyt ostaan vag konsernin kiesi niin se olis SKODA. ja tää ei ole tunne tää on tieto. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.mersuforum.net/forum/view...miljoona+rikki http://www.mersuforum.net/forum/view...miljoona+rikki No ei tuu mieleen kestävämpää autoa. Ja kun menee särki nii pystyy itte korjata perustyökaluilla.
__________________
KYM |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mullapa on emännän vanha käyttis fiesta 1.6 d vm-84 peltoautona ja sillä on ajettu vasta 600tkm ja kone on koskematon ja KULKEE!!!!
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Vanhuksilla on tuollainen -95 BMW 525TD. Tuolla pelillä tulee niin hemmetin kalliiksi ajaminen. Tiukkaa teettää että pääsee alle 8 litran. Eikä se ole edes kovin tykkipeli kulkemaan. Vanhukset on sillä nyt veivannut n.150tkm ja turbo on kerran paukkunut, vesipumppu pari kertaa ja muuta pikkuvikaa. Mutta itse ainakin luotan noihin VW dieseleihin. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Eniten ainakin fordsoneissa on käyntiongelmia aiheuttaneet noi EGR:ät. Imusarja öljynsekaista nokikakkaa täynnä ja sit ihmetellään mikse ei pelaa. Esim 01-06 Transiteissa voi EGR:n tulpata sokealla tiivistelaipalla mutta näissä uudemmissa se ei enää onnistu. Koska MAP JA MAF tunnistavat imusarjan paineessa ja ilmamäärässä muutoksen kun EGR avauttuu. Jos muutosta ei tapahdu syntyy vikakoodi ja kojelautaan syttyy valo. Noissa vanhemmissa Tdci Transuissa loppui nykimiset kuin seinään kun vaihtoi yhden EGR-venttiilin tiivisteen reijättömään versioon. Muilta osin järjestelmä jää toimimaan. EGR venttiili liikkuu niin kuin kuuluu mutta pakokaasua ei virtaa imusarjan puolelle.
Yleisesti ottaen EGR:n voi tulpata niissä autoissa, joiden moottorin ohjaus ei tunnista EGR:n virtaamaa. Nähtävästi tähän on toinenkin syy miksi tulppaaminen ei onnistu. EGR:ää käytetään joissakin johdinsiipi ahtimella varustetuissa autoissa myös ahtopaineen maksimiarvon rajaamiseen. Eli EGR päästää yliahdon koneen ohi pakopuolelle toimien periaatteessa hukkaporttina. Jos systeemi tulpataan syntyy vikakoodi yliahto tapauksessa ja kone saattaa mennä varaohjelmalle ja tehottomaksi. Pääasia miksi itse en vieläkään siirry diesel autoilijaksi on näiden uudempien ihan älyttömät korjauskulut. Jos menee suutin, niin puhutaan aina satasista. Pumppu jos prakaa, niin tonneista. Comosenrailin painepumppu kun menee rikki niin arvaahan sen missä se metalliromu on.....suuttimissa. Suuttimet 300-400€ kappale ja siihen päälle kertakäyttö paineputket, jakelukisko ja mahdolliset paluupuolen polttoainelinjat mihin vaan sitä hienoa metallia on päässyt. Tollasen vanhemman Tdci Transitin kustannukset pumppun poksahduksen jäljiltä on noin 4500€ jos se tehdään valmistajan ohjeen mukaan (eli uudelle pumpulle ja suuttimille voidaan myöntää 1v varaosatakuu). Hitto mun rysistä ei yksikään ole edes puolenkaan tuon summan arvoinen. Tollaseen vanhempaan tai uudempaankin bensakoneeseen tekee remppaa huomattavasti edullisemmin osahinnoin. Toisaalta kyllä noilla nykydieseleillä tosiaan pitkällekkin pääsee. Tossa on pari ambulanssifirmaa joilla on Transitteja. Ne ajaa sellasen reilu 100tkm vuodessa eivätkä varmasti mitenkään sääli vehkeitään. Yhteen noista lansseista vaihdettiin kone jossain 400tkm kohdalla, kun suutin prakasi ja poltti mäntään reijän. Olikos se jotain 6500€ luokkaa suutimet ja vaihtokone. Muuten ovat vissiin toimineet ihan kohtuullisesti. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
golffi taksina? ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Niin tai fordin ja citroenin ja peugeotin yhteistuotos ja 1.6 on myös mazdassa |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Wolkkarin 2,5 Tdi -08 ml +175 tkm .... menee ku juna kiskoilla eikä ongelmia ole kuulunut, samanlainen x2 -08 molemmat +200 tkm ja hyvin huilaa, x2 portteri -08, +300 tkm molemat ja hyvin hyrrää
M-B E 200 cdi -09 ml 132 Tkm, ei ongelmia, toinen samanlainen +160 tkm -09, ei ongelmia Huyndai Sonata -09 n. 60 tkm, ei ongelmia Skoda Superb 2,0 tdi -09 98 tkm ja hyvin hyrrää.. Kaikki ed. autot ovat taksikäytössä ja joskus niillä kuulemma on ajettu lujaakin...... Huollot ajallaan jne jne jne.. Eikö ne kestä? |
#17
|
||||
|
||||
![]()
mut paljon koneen pitää kestää ilman että sitä tarttee avata?
a:100.000 b:200.000 c: +250.000km itse olen sitä mieltä et perus koneen pitää kestää 250.000-350.000 km ja sitte jos hajoo niin voi voi. mut omat lukunsa on sitte jotku mersun ikiliikkujat ja joku toyotan 2h kone. siis noihin kilsoihin on päästävä siten et huollot tehään ajallaan yms. kyllähän kaiken saa rikki jos ajetaa ilman öljyn vaihtoa tai vedet tulee koneesta pihalle ja jatketaa ajoa.
__________________
-BJ-40 -hilux ln110 ex -Land Cruiser HJ-45 ex -hilux ln65 ex http://www.pahama.com |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Oon samaa mieltä, kyllä auton pitää kestää 300+ tkm konetta avaamatta. No omassa vm. -90 eskortissa 1.4CVH kone kesti hyvin 315tkm öljyjen vaihdolla ja kerran kyllä hifistelyn vuoksi venttiilivarrensuojakumit vaihdettiin.
__________________
Montenegro Off Road Club |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Tätähän on jauhettu jo moniaita kertoja mutta kerrataan vielä.
Nykyautot suunnitellaan pikkasen pienemmille kilometreille ku joku parikytä vuotta sitten. Veikkaisin joku max. pari sataa tuhatta lienee laskennallinen käyttöikä. Sitten se kosla pitäs jo paalata, sulattaa ja valaa uudelleen uudella teknologialla terästettynä. Suomessa autovero pitää siitä huolen, että täällä ajetaan järkeään tehtaan suunnittelemien kestoikien ääripäässä ja ylikin. Sitten on tieten näitä maanantai kappaleita tai markkinoiden paineesta liian aikasin myyntiin pukattuja keskeneräisiä raakileita. Lisäksi (tieto)tekniikan = ohjelmistojen määrä kasvaa koko ajan niin sitä ei vain ehditä testaamaan loppuun asti vaan testaaminen suoritetaan ns. kenttätestinä kuluttajien toimesta. Valmiiksihan niitä ei enää ikinä saada vaan kun saavutetaan ennalta määritelty kypsyys niin auto pukataan markkinoille. Siis täysin sama juttu kuin minkä tahansa monimutkaisia ohjelmistoja sisältävän laitteen kanssa esim. kännykkä.
__________________
- eskimo kaenuusta |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Meillä pihassa Corolla Verso 2.0 D-4D vm. -05 (116 hv, nyt boxilla 141 hv), mittarissa jotain 397 tkm. Ei kuluta öljyä ja kulkee mainiosti. Kyl mä Toitsuun luotan vielä noilla kilsoilla/ikävuosilla. Taxiahan tällä on veivattu.
Kytkimen ja syylärin vaihoin, vesipumppu ja ilmastoinnin kompura on vaihettu aiemmin. Otsikkoon liittyen voisin vielä mainita tutun taksin, VW Transporter vm. -07, kilsat oli syksyllä 813 tkm!!! ![]() Hyvin on liikkunu, laskin että keskimäärin jotain 26 tkm kuukaudessa. |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Muistelisin jonkun fiksun tojotamiehen kertoneen joskus että esim. hj60 oli alunperin suunniteltu kestämään 6vuotta. Tiedä sitten oliko totta tojotamiehen väite.
__________________
Mitä vittuu se mulle kuuluu, mitä mulle kuuluu? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Miksi tekniikan fAQ osion linkit eivät toimi | vilatov | Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? | 3 | 19.10.2010 06:55 |
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 24.04.2006 19:18 | |
Läjän etuperä ei kestä | toytoy | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 13.04.2005 12:13 |
mikä on kun ei kestä? | dalton | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 31.01.2005 09:40 |
Miksi nuoret eivät käytä alkoholia?! | Lars | Niilo Paasivirta - Correct Opinions | 0 | 18.12.2001 17:55 |