Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.12.2009, 19:44
oke oke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.07
Sijainti: Nakkila
Viestit: 244
Perusasetus

Volvon uudet 1.6 ja 2.0 diiselit tuntuvat ainakin kestävän oikein hyvin, mutsilla oli ensin v50 1.6 ja ajoi 70tkm ja tuossa s40 2.0 diiselissä on nyt mittarissa 150tkm eikä ainoatakaan vikaa ole ollut kummassakaan moottorissa vaikka tehoa on melko hyvin 140hv ja keskikulutus 1.6 4,5 ja 2.0 n. 5,5. Ihan varmasti vikoja alkaa tulemaan 200tkm jälkeen mutta se on seuraavien omistajien ongelma, kaikissa asioissa on hyvät ja ne huonot puolet. Sanoisin että tuo 2.0td on lähes täydellinen dieselmoottori henkilöautoon ja varsinkin tuon kokoiseen.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.12.2009, 20:46
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oke Näytä viesti
Volvon uudet 1.6 ja 2.0 diiselit tuntuvat ainakin kestävän oikein hyvin, mutsilla oli ensin v50 1.6 ja ajoi 70tkm ja tuossa s40 2.0 diiselissä on nyt mittarissa 150tkm eikä ainoatakaan vikaa ole ollut kummassakaan moottorissa vaikka tehoa on melko hyvin 140hv ja keskikulutus 1.6 4,5 ja 2.0 n. 5,5. Ihan varmasti vikoja alkaa tulemaan 200tkm jälkeen mutta se on seuraavien omistajien ongelma, kaikissa asioissa on hyvät ja ne huonot puolet. Sanoisin että tuo 2.0td on lähes täydellinen dieselmoottori henkilöautoon ja varsinkin tuon kokoiseen.
noihan on vasta sisään ajettu
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.12.2009, 20:48
kävikökipiäää kävikökipiäää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Aruba.
Viestit: 470
Perusasetus

140000 naputettu wv:n kakslitarella iliman ongelmia!
kulutus viien litran kieppeillä!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.12.2009, 21:56
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

offtopikki mutta myös valmistamisen päästöt pitäisi ottaa huomioon, esim katalysaattoriin tarvittavien jalometllien erottaminen maaperästä tuottaa helvetinmoisia ongelmajätteitä jotka ovat paljon suurempi paha kuin itse päästöt...KVGEE
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.12.2009, 21:58
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

kaveri ajelee 2000 luvun alun vw golffilla ja sillä on menty jo yli 400.000km on kyllä vanha taxi mut toiminu ainakin toistaiseks. joku tdi kone siinä oli.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.12.2009, 22:11
IironSika:n Avatar
IironSika IironSika ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 15.05.03
Sijainti: Hollola, Finland.
Viestit: 2.384
Perusasetus

Emännän Octavia 1,9 tdi ajettu about 440 tkm. Jakohihnaa vaihdettu, ei muuta tehty koneelle eikä turbolle. Vielä kuljettaa noin 5,5 litralla 100km. Että ei ne nyt NIIN paskoja ole.
__________________
Sika ajaa Possulla
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.12.2009, 22:23
suppe:n Avatar
suppe suppe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 304
Perusasetus

Faktaa omasta elämästä.
Vanhanmallin 300td väyrynen vuodelta 98 ajettu n380tkm käy kukkuu ja kulkee 8 litralla tupaöljyä sataakilometria kohden. Ei mitään remontteja koneeseen. Vito vm. 03 ajettu 160tkm uudella hienolla mersun cdi mosalla ----> vaihdettu kaikki vähänkin liikkuvat osat ja ei liikkuvat osat konepellin alla. Naftaa vei tollaset 12,5l/100km olkoonkin että oli kuormaa. Molemmat autot jo hukattu onneksi!!
__________________
Mitä vittuu se mulle kuuluu, mitä mulle kuuluu?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.12.2009, 22:38
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja suppe Näytä viesti
Faktaa omasta elämästä.
Vanhanmallin 300td väyrynen vuodelta 98 ajettu n380tkm käy kukkuu ja kulkee 8 litralla tupaöljyä sataakilometria kohden. Ei mitään remontteja koneeseen. Vito vm. 03 ajettu 160tkm uudella hienolla mersun cdi mosalla ----> vaihdettu kaikki vähänkin liikkuvat osat ja ei liikkuvat osat konepellin alla. Naftaa vei tollaset 12,5l/100km olkoonkin että oli kuormaa. Molemmat autot jo hukattu onneksi!!
joku vosikka tossa taannoin sano että 124 koppanen oli viimeinen mersu loput on pelkää paskaa ollu.
ja samaiseen aiheeseen jos pitäs mennä nyt ostaan vag konsernin kiesi niin se olis SKODA.
ja tää ei ole tunne tää on tieto.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.12.2009, 23:18
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
joku vosikka tossa taannoin sano että 124 koppanen oli viimeinen mersu loput on pelkää paskaa ollu.
ja samaiseen aiheeseen jos pitäs mennä nyt ostaan vag konsernin kiesi niin se olis SKODA.
ja tää ei ole tunne tää on tieto.
http://www.mersuforum.net/forum/view...miljoona+rikki

http://www.mersuforum.net/forum/view...miljoona+rikki

http://www.mersuforum.net/forum/view...miljoona+rikki

No ei tuu mieleen kestävämpää autoa. Ja kun menee särki nii pystyy itte korjata perustyökaluilla.
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.12.2009, 22:40
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Mullapa on emännän vanha käyttis fiesta 1.6 d vm-84 peltoautona ja sillä on ajettu vasta 600tkm ja kone on koskematon ja KULKEE!!!!
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC01484.jpg‎
Views:	373
Size:	92,6 Kt
ID:	9593  
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.12.2009, 10:56
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja suppe Näytä viesti
Faktaa omasta elämästä.
Vanhanmallin 300td väyrynen vuodelta 98 ajettu n380tkm käy kukkuu ja kulkee 8 litralla tupaöljyä sataakilometria kohden. Ei mitään remontteja koneeseen. Vito vm. 03 ajettu 160tkm uudella hienolla mersun cdi mosalla ----> vaihdettu kaikki vähänkin liikkuvat osat ja ei liikkuvat osat konepellin alla. Naftaa vei tollaset 12,5l/100km olkoonkin että oli kuormaa. Molemmat autot jo hukattu onneksi!!
Karmeita kulutuksia! Tuo oma Transportteri on imenyt pienimmillään 6.8l/100km ja normi kulutus on n.8 luokkaa. Tilaa löytyy 9 hengelle, tavaratilaakin on aika reilusti ja dieselvero n.80e. Ei kyllä tajua miksi porukka ostelee noita voyagereja sun muita dieseleinä. Kuluttaa perkeleesti ja karmee diesel verokin vielä. Niin ja tuo oma Transportteri on juuri sisään ajettu. Kohta 470tkm mittarissa. Hyvin rokkaa.

Vanhuksilla on tuollainen -95 BMW 525TD. Tuolla pelillä tulee niin hemmetin kalliiksi ajaminen. Tiukkaa teettää että pääsee alle 8 litran. Eikä se ole edes kovin tykkipeli kulkemaan. Vanhukset on sillä nyt veivannut n.150tkm ja turbo on kerran paukkunut, vesipumppu pari kertaa ja muuta pikkuvikaa.

Mutta itse ainakin luotan noihin VW dieseleihin.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.12.2009, 23:18
Rambleristi Rambleristi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.09.07
Sijainti: Mynämäki, Finland.
Viestit: 164
Perusasetus

Eniten ainakin fordsoneissa on käyntiongelmia aiheuttaneet noi EGR:ät. Imusarja öljynsekaista nokikakkaa täynnä ja sit ihmetellään mikse ei pelaa. Esim 01-06 Transiteissa voi EGR:n tulpata sokealla tiivistelaipalla mutta näissä uudemmissa se ei enää onnistu. Koska MAP JA MAF tunnistavat imusarjan paineessa ja ilmamäärässä muutoksen kun EGR avauttuu. Jos muutosta ei tapahdu syntyy vikakoodi ja kojelautaan syttyy valo. Noissa vanhemmissa Tdci Transuissa loppui nykimiset kuin seinään kun vaihtoi yhden EGR-venttiilin tiivisteen reijättömään versioon. Muilta osin järjestelmä jää toimimaan. EGR venttiili liikkuu niin kuin kuuluu mutta pakokaasua ei virtaa imusarjan puolelle.
Yleisesti ottaen EGR:n voi tulpata niissä autoissa, joiden moottorin ohjaus ei tunnista EGR:n virtaamaa. Nähtävästi tähän on toinenkin syy miksi tulppaaminen ei onnistu. EGR:ää käytetään joissakin johdinsiipi ahtimella varustetuissa autoissa myös ahtopaineen maksimiarvon rajaamiseen. Eli EGR päästää yliahdon koneen ohi pakopuolelle toimien periaatteessa hukkaporttina. Jos systeemi tulpataan syntyy vikakoodi yliahto tapauksessa ja kone saattaa mennä varaohjelmalle ja tehottomaksi.

Pääasia miksi itse en vieläkään siirry diesel autoilijaksi on näiden uudempien ihan älyttömät korjauskulut. Jos menee suutin, niin puhutaan aina satasista. Pumppu jos prakaa, niin tonneista. Comosenrailin painepumppu kun menee rikki niin arvaahan sen missä se metalliromu on.....suuttimissa. Suuttimet 300-400€ kappale ja siihen päälle kertakäyttö paineputket, jakelukisko ja mahdolliset paluupuolen polttoainelinjat mihin vaan sitä hienoa metallia on päässyt. Tollasen vanhemman Tdci Transitin kustannukset pumppun poksahduksen jäljiltä on noin 4500€ jos se tehdään valmistajan ohjeen mukaan (eli uudelle pumpulle ja suuttimille voidaan myöntää 1v varaosatakuu). Hitto mun rysistä ei yksikään ole edes puolenkaan tuon summan arvoinen. Tollaseen vanhempaan tai uudempaankin bensakoneeseen tekee remppaa huomattavasti edullisemmin osahinnoin.

Toisaalta kyllä noilla nykydieseleillä tosiaan pitkällekkin pääsee. Tossa on pari ambulanssifirmaa joilla on Transitteja. Ne ajaa sellasen reilu 100tkm vuodessa eivätkä varmasti mitenkään sääli vehkeitään. Yhteen noista lansseista vaihdettiin kone jossain 400tkm kohdalla, kun suutin prakasi ja poltti mäntään reijän. Olikos se jotain 6500€ luokkaa suutimet ja vaihtokone. Muuten ovat vissiin toimineet ihan kohtuullisesti.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.12.2009, 22:16
kävikökipiäää kävikökipiäää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Aruba.
Viestit: 470
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja burton Näytä viesti
kaveri ajelee 2000 luvun alun vw golffilla ja sillä on menty jo yli 400.000km on kyllä vanha taxi mut toiminu ainakin toistaiseks. joku tdi kone siinä oli.

golffi taksina?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.12.2009, 22:58
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oke Näytä viesti
Volvon uudet 1.6 ja 2.0 diiselit tuntuvat ainakin kestävän oikein hyvin, mutsilla oli ensin v50 1.6 ja ajoi 70tkm ja tuossa s40 2.0 diiselissä on nyt mittarissa 150tkm eikä ainoatakaan vikaa ole ollut kummassakaan moottorissa vaikka tehoa on melko hyvin 140hv ja keskikulutus 1.6 4,5 ja 2.0 n. 5,5. Ihan varmasti vikoja alkaa tulemaan 200tkm jälkeen mutta se on seuraavien omistajien ongelma, kaikissa asioissa on hyvät ja ne huonot puolet. Sanoisin että tuo 2.0td on lähes täydellinen dieselmoottori henkilöautoon ja varsinkin tuon kokoiseen.
Nykyinen viisipyttyinen diesel on volvon oma, nelipyttyiset on fordin.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 05.12.2009, 15:55
oke oke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.07
Sijainti: Nakkila
Viestit: 244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Nykyinen viisipyttyinen diesel on volvon oma, nelipyttyiset on fordin.


Niin tai fordin ja citroenin ja peugeotin yhteistuotos ja 1.6 on myös mazdassa
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 05.12.2009, 16:23
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Wolkkarin 2,5 Tdi -08 ml +175 tkm .... menee ku juna kiskoilla eikä ongelmia ole kuulunut, samanlainen x2 -08 molemmat +200 tkm ja hyvin huilaa, x2 portteri -08, +300 tkm molemat ja hyvin hyrrää
M-B E 200 cdi -09 ml 132 Tkm, ei ongelmia, toinen samanlainen +160 tkm -09, ei ongelmia
Huyndai Sonata -09 n. 60 tkm, ei ongelmia
Skoda Superb 2,0 tdi -09 98 tkm ja hyvin hyrrää..

Kaikki ed. autot ovat taksikäytössä ja joskus niillä kuulemma on ajettu lujaakin...... Huollot ajallaan jne jne jne..

Eikö ne kestä?
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 05.12.2009, 16:54
burton:n Avatar
burton burton ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.05.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 1.320
Perusasetus

mut paljon koneen pitää kestää ilman että sitä tarttee avata?
a:100.000
b:200.000
c: +250.000km

itse olen sitä mieltä et perus koneen pitää kestää 250.000-350.000 km ja sitte jos hajoo niin voi voi.
mut omat lukunsa on sitte jotku mersun ikiliikkujat ja joku toyotan 2h kone.

siis noihin kilsoihin on päästävä siten et huollot tehään ajallaan yms. kyllähän kaiken saa rikki jos ajetaa ilman öljyn vaihtoa tai vedet tulee koneesta pihalle ja jatketaa ajoa.
__________________
-BJ-40
-hilux ln110 ex
-Land Cruiser HJ-45 ex
-hilux ln65 ex

http://www.pahama.com
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 05.12.2009, 17:48
Kruuse:n Avatar
Kruuse Kruuse ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.07.04
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 584
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja burton Näytä viesti
itse olen sitä mieltä et perus koneen pitää kestää 250.000-350.000 km ja sitte jos hajoo niin voi voi.
Oon samaa mieltä, kyllä auton pitää kestää 300+ tkm konetta avaamatta. No omassa vm. -90 eskortissa 1.4CVH kone kesti hyvin 315tkm öljyjen vaihdolla ja kerran kyllä hifistelyn vuoksi venttiilivarrensuojakumit vaihdettiin.
__________________
Montenegro Off Road Club
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 05.12.2009, 17:48
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Tätähän on jauhettu jo moniaita kertoja mutta kerrataan vielä.

Nykyautot suunnitellaan pikkasen pienemmille kilometreille ku joku parikytä vuotta sitten. Veikkaisin joku max. pari sataa tuhatta lienee laskennallinen käyttöikä. Sitten se kosla pitäs jo paalata, sulattaa ja valaa uudelleen uudella teknologialla terästettynä.

Suomessa autovero pitää siitä huolen, että täällä ajetaan järkeään tehtaan suunnittelemien kestoikien ääripäässä ja ylikin.

Sitten on tieten näitä maanantai kappaleita tai markkinoiden paineesta liian aikasin myyntiin pukattuja keskeneräisiä raakileita.

Lisäksi (tieto)tekniikan = ohjelmistojen määrä kasvaa koko ajan niin sitä ei vain ehditä testaamaan loppuun asti vaan testaaminen suoritetaan ns. kenttätestinä kuluttajien toimesta.
Valmiiksihan niitä ei enää ikinä saada vaan kun saavutetaan ennalta määritelty kypsyys niin auto pukataan markkinoille.
Siis täysin sama juttu kuin minkä tahansa monimutkaisia ohjelmistoja sisältävän laitteen kanssa esim. kännykkä.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 05.12.2009, 22:13
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Meillä pihassa Corolla Verso 2.0 D-4D vm. -05 (116 hv, nyt boxilla 141 hv), mittarissa jotain 397 tkm. Ei kuluta öljyä ja kulkee mainiosti. Kyl mä Toitsuun luotan vielä noilla kilsoilla/ikävuosilla. Taxiahan tällä on veivattu.
Kytkimen ja syylärin vaihoin, vesipumppu ja ilmastoinnin kompura on vaihettu aiemmin.

Otsikkoon liittyen voisin vielä mainita tutun taksin, VW Transporter vm. -07, kilsat oli syksyllä 813 tkm!!! Kantta oli laitettu jo jonkin sivuäänen vuoksi, mutta muuten kone, alakerta, pakoputki jne. alkuperäistä. Savut 0.00

Hyvin on liikkunu, laskin että keskimäärin jotain 26 tkm kuukaudessa.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 08.12.2009, 00:03
suppe:n Avatar
suppe suppe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 08.11.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 304
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Tätähän on jauhettu jo moniaita kertoja mutta kerrataan vielä.

Nykyautot suunnitellaan pikkasen pienemmille kilometreille ku joku parikytä vuotta sitten. Veikkaisin joku max. pari sataa tuhatta lienee laskennallinen käyttöikä. Sitten se kosla pitäs jo paalata, sulattaa ja valaa uudelleen uudella teknologialla terästettynä.

Suomessa autovero pitää siitä huolen, että täällä ajetaan järkeään tehtaan suunnittelemien kestoikien ääripäässä ja ylikin.

Sitten on tieten näitä maanantai kappaleita tai markkinoiden paineesta liian aikasin myyntiin pukattuja keskeneräisiä raakileita.

Lisäksi (tieto)tekniikan = ohjelmistojen määrä kasvaa koko ajan niin sitä ei vain ehditä testaamaan loppuun asti vaan testaaminen suoritetaan ns. kenttätestinä kuluttajien toimesta.
Valmiiksihan niitä ei enää ikinä saada vaan kun saavutetaan ennalta määritelty kypsyys niin auto pukataan markkinoille.
Siis täysin sama juttu kuin minkä tahansa monimutkaisia ohjelmistoja sisältävän laitteen kanssa esim. kännykkä.

Muistelisin jonkun fiksun tojotamiehen kertoneen joskus että esim. hj60 oli alunperin suunniteltu kestämään 6vuotta. Tiedä sitten oliko totta tojotamiehen väite.
__________________
Mitä vittuu se mulle kuuluu, mitä mulle kuuluu?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Miksi tekniikan fAQ osion linkit eivät toimi vilatov Ongelmia palstalla? Kysyttävää ylläpidolta? 3 19.10.2010 06:55
miksi!miksi!patrollin kytkin asiaa voi keutana Tekniikka & Jutustelu 17 24.04.2006 19:18
Läjän etuperä ei kestä toytoy Tekniikka & Jutustelu 13 13.04.2005 12:13
mikä on kun ei kestä? dalton Tekniikka & Jutustelu 1 31.01.2005 09:40
Miksi nuoret eivät käytä alkoholia?! Lars Niilo Paasivirta - Correct Opinions 0 18.12.2001 17:55


Sivu luotu: 21:27 (GMT +2).