Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.12.2009, 18:09
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Viestit: 1.551
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Moi,

tuollaiseen kevytkuorkkiin liittyen alkoi kyselyikä...

- onko nastallisista renkaista oikeesti apua talvella ajellessa?
On, varsinkin jos ajaa paljon tyhjänä tai kevyellä kuormalla

- riittääkö että on edessä, vai pitäiskö olla myös takana?
Kannattaa olla kaikissa, pienempiä rengaskokoja voi olla vaikea löytää nastoitettuna mutt monessa liikkeessä voi nastoittaa

- mistä kannattaa hommata vanteita ja renkaita? niiden hintataso?
Halvin taitaa olla haaparannan puolella, mutta tarvii y-tunnuksen

- onko noille kuorma-autoille mitään omia keskustelupalstoja?
Sisua.net palstalaisilla on runsaasti tietoa

- akut on loppu, voiko tilalle laittaa 2kpl 75Ah/750A käynnistysakkua?
Voi olla ettei kylmänä jaksa käynnistyä

- käykö laatikkoon samat GL4 ja perään GL5 öljyt mitä on maastureissakin?
Pitäs käydä, ite oon käyttäny samaa ku metsäkoneissa

- käykö koneeseen sama turbo-diesel öljy mitä on maastureissakin?
Nesteen diesel-moottoriöljyllä on tullu käytettyä jopa bensakoneessa eli sama käy

- tarvitaanko alustan (kardaanit jne.) rasvaukseen mitään erikoisvaseliinia?
Ei

- onko jarru- ja kytkinneste sitä samaa (DOT4) kuin maastureissakin?
On

-Paavo
jep.

__________________
__________________


"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"

Viimeksi muokannut Joske : 01.12.2009 18:13
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.12.2009, 17:32
komu komu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 01.03.05
Sijainti: Loimaa
Viestit: 205
Perusasetus

Kaverilla on samanlainen Volvo ja lähipiirissä on niitä ollut useampi aikoinaan.
Nastoista ei ole paljon hyötyä kuin eturenkaissa kunhan on takakumeissa pintaa ja kuormaa lavalla, Hiekkasäkki on hyvä olla mukana aina.
Vanteita ja renkaita ei mielestäni kannata ostaa uutena vaan purkaamoilta hakee, ite ostin 19,5 renkaita vanteineen viime kesänä uudehkot kumit päällä ja maksoi 125e kpl Piikkiön autopurkaamosta Turun kupeesta. Kuorma-auto purkaamoihin kannattaa soitella, käytettyjä akkujakin kannattaa kysyä sopivsti yleensä myyvät.

10W40 käy hyvin moottoriin suodattimet ja muut saa trailconista tai sitten esim. turun raskaskalustosta. niillä on paljon osaa nimenomaan iäkkäämpään kalustoon.
Merkkiliikkeeseen ei kannata ihan ensimmäiseksi mennä Volvon ollessa kyseessä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.12.2009, 17:39
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

tuohon kardaanin rasvaukseen tulisi käyttää vettä raskaampaa rasvaa. Tämä siksi, että ristikossa vesi syrjäyttää rasvan ja vesi ei voitele. Ja tieto on saatu tällä viikolla raskaskone asentaja kurssilla. Niin ja normaalit litium ja muut vastaavat rasvathan on vettä kevyempiä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Volvo FH12 kuorma-auto. 454SS O/M/V Ajoneuvot 3 21.11.2009 00:11
Pienet renkaat Paavo Tekniikka & Jutustelu 13 03.06.2009 19:08
Myydään M: Volvo FL408 doublecab -87 PIRSSI O/M/V Ajoneuvot 24 25.08.2008 07:32
Pienet takavalot, mistä ?? ttimonen Tekniikka & Jutustelu 12 13.07.2006 17:20
Pienet offi gumit Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 19 14.11.2004 23:34


Sivu luotu: 01:05 (GMT +2).