![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nippuside on kätevä niiden kumituttien tiivistämiseen, elleivät ole murtuneet.
Se "napalukko" on viralliselta nimeltään central axle disconnect, eli cad.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja se mitä jakolaatikossa tökit on suodatin (tommonen: http://www.jamant.fi/suodatin-cro4338943-p-485.html ), NP-jakolaatikoissa ei ole kiristäjää!!
Napalukkoa epäilisin minäkin, paitsi jos on NP-242 (Full-Time asento) -jakolaatikko, silloin ei ole napalukkoa!! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Pamaus
Siis pamaus kuuluu kun olet kiipeämässä esim penkalle tai kivelle siten että apparin puolen etupyörä on sisällä ja kuskin joustot max ulkona sekä pyörät käännettynä oikealle?
Itellä pamaus kuulunut yo tilanteessa satunnaisesti vuosia, eikä kyllä ole mistään voimansiirrosta lähtöisin. Veikkaisin paria kohtaa, apparin puolen ylätukivarsi ahdistaa äljypohjan reunaan. Näkyy osuman merkkejä jos näin. Toinen, todennäköisempi on että jousi ottaa tolppaan täydessä ulosjoustossa ja jousen kierre aiheuttaa äänen. Onko muilla arvausia? |
#5
|
|||
|
|||
![]()
NP-242 oli tosiaan tuo jakolaatikko malliltaan ja napalukkoja ei ole. Jaa se oli suodatin mikä siellä makaili pohjalla....olis varmaan saanut senkin vaihtaa
![]() Mutta ääni. Se on paljon kovempi/metallisempi pamaus kuin mitä tukivarsista kuuluisi (tuttuja juttuja Nivasta ![]() Autoon on kyllä tämä legendaarinen edellinen omistaja vaihtanut ylä- ja alapallonivelet just tuohon nurkkaan ja yht´äkkisellä vilkaisulla siellä ei näy mitään erikoista, mutta pitää varmaan kokeilla vetää varuiksi vetari ulos perästä ja ihmetellä tapahtumia? Minkälaisella sokalla/lukolla vetari on kiinni tasauspyörästössä? Josko sitä lukitusta siellä enää on...voisiko se ääntää sieltä??? (epäilen siksi, että auton mukana tuli laatikko jossa pallonivelet oli ollut ja siellä oli yksi "ylimääräinen" noin 40mm rengassokka ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Etuvetari lähtee pois kun irrotat kolme pulttia navan takaa, jarrusatulat irti ja vedät pois. Tai siis, jos ei ole koskaan napoja irrotettu niin taistelet ne sieltä ulos esim. vasaralla pulttien päihin naputtelemalla. Ei ole mitään sokkia/ lukituksia etuperässä. Ja vetari saa jäädä sillä isolla pultilla napaan kiinni, on vähän hankalempi laittaa paikalleen mutta se voi olla aika vittumainen irroitettava kun on kohtuu kireälle laitettu.
Takana on c-klipit, eli pitää avata perän kansi että saat ne pois ja sitten vain vetää vetarit ulos. Tosin jarrukengät yleensä haraa vastaan ja tarttee ruuvata ne ensin sisään. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole vetari lukittu millään etuperään, ja se lukkorengas ON ylimääräinen, noissa pallonivelissä tulee se mukana, mutta ei se mahdu mihinkään!!!
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Pitkästä aikaa pähkinöitä pureksittavaksi.....
Mistähän aloittaisi, kun ahdistuin oikein mittailemaan kulutuksia kyseisestä cherokeesta ja aavistus osui oikeaan....kaikki menee mitä annetaan ![]() ![]() Jarrut ei makaa, jokapaikassa on uudet öljyt ja sytytyshilpeet vaihdettu kaikki. Käynti melko hyvää muutenkin...paitsi tyhjäkäynti nousee lämpötilan laskiessa (0C° käy ~700r/min, -15C° 1200r/min ja -30C° huutaa melkein 2000r/min ???) tosin säädin just uudelleen TPS:än ja nyt en vielä tiedä miten käyttäytyy. Koneen ympäristöstä löydetyt anturit antaa meleko uskottavia lukemia, mutta lambda on vielä hieman kysymysmerkki..... mitä sen pitäisi näyttää, ja missä tilanteessa-> kolmijohtoinen (pun, musta, harmaa) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" | tare | Maasturiprojektit | 504 | 03.09.2015 06:35 |
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti | asvirkku | Maasturiprojektit | 64 | 13.06.2011 14:02 |
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e | patroloffroad | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 02.01.2009 19:37 |
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET | Kimpsu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 23.09.2008 11:18 |
Jeep Grand Cherokee "WJ" | Nex | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 15.01.2008 18:39 |